eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 11. Data: 2014-09-26 15:39:43
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "niebieski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:542544d4$0$12625$6...@n...neostrad
    a.pl...

    >> Minusów brak ale są ograniczenia prawne na odległość od okien i moc
    >> kotła.

    > Okno - ok 100cm od rury.

    OK (ma być ponad 50cm)

    > O co chodzi z mocą? 24kW to za dużo?

    Tak za dużo. Ma być do 21kW.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 12. Data: 2014-09-27 22:06:20
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: "wowa" <w...@g...pl>


    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:m03evh$gl4$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > Jakby się okazało, że nie możesz przez ścianę to zawsze możesz wpuścić
    > rurę w komin i jej używać jako komina spalinowego, a powietrze do spalania
    > pobierać szachtem kominowym - polepszy to jeszcze nieznacznie sprawność
    > kotła.
    >
    Jest możliwość pobierania powietrza wkładem kominowym. Nie wiem czy są
    jakieś ograniczenia co do wysokości komina.
    Wojtek


  • 13. Data: 2014-09-27 22:46:58
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 września 2014 22:06:20 UTC+2 użytkownik wowa napisał:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > news:m03evh$gl4$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > >
    >
    > > Jakby się okazało, że nie możesz przez ścianę to zawsze możesz wpuścić
    >
    > > rurę w komin i jej używać jako komina spalinowego, a powietrze do spalania
    >
    > > pobierać szachtem kominowym - polepszy to jeszcze nieznacznie sprawność
    >
    > > kotła.
    >
    > >
    >
    > Jest możliwość pobierania powietrza wkładem kominowym. Nie wiem czy są
    >
    > jakieś ograniczenia co do wysokości komina.
    >
    > Wojtek

    Ograniczeniem może być tylko temperatura. Jeśli pobierane powietrze nie ugrzeje się
    za bardzo to ciąg będzie. Tak z innej mańki. W silnikach spalinowych stosowany jest
    pewien myk. Część spalin trafia do powietrza zasysanego przez silnik. Poprawia to
    spalanie, spaliny są czystsze a silnik przy takim samym zużyciu paliwa ma wyższą moc.
    Niby bzdura a jednak działa bo jest powszechnie stosowane takie rozwiązanie. Ciekawe
    czy jak by zastosować takie coś w piecu albo kotle ( jak kto woli) czy też by się
    poprawiło spalanie.


  • 14. Data: 2014-09-28 00:29:26
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>


    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e600f9a8-7c47-42fc-ae0d-4e2a9368c559@googlegrou
    ps.com...
    /.../
    //W silnikach spalinowych stosowany jest pewien myk. Część spalin trafia
    do powietrza zasysanego przez silnik.
    //Poprawia to spalanie,

    Nie poprawia. nie w tym sensie. Chodzi o dopalanie tlenków (CO i NOx)

    //spaliny są czystsze a silnik przy takim samym zużyciu paliwa ma wyższą
    moc.

    Zużycie paliwa jest wyższe. Cały ten pomysł to jak PFC w zasilaczach.
    Poprawia się cos fi ale wzrasta zużycie prądu.
    Silnik dopełniany spalinami zamiast tlenem z powietrza nie może mieć
    wyższej mocy.
    Wystarczyłoby zastosować silniki o większej pojemności i uboższą
    mieszankę ale akcyzy, podatki, opłaty i takie tam liczone od pojemności
    silnika spowodowały tą ekoprotezę.

    //Niby bzdura a jednak działa bo jest powszechnie stosowane takie
    rozwiązanie. Ciekawe czy jak by zastosować takie coś w piecu albo kotle
    ( jak kto woli) czy też by się poprawiło spalanie.

    Perpetum mobile.
    g.


  • 15. Data: 2014-09-28 00:43:41
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 września 2014 00:29:26 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > news:e600f9a8-7c47-42fc-ae0d-4e2a9368c559@googlegrou
    ps.com...
    >
    > /.../
    >
    > //W silnikach spalinowych stosowany jest pewien myk. Cz�� spalin trafia
    >
    > do powietrza zasysanego przez silnik.
    >
    > //Poprawia to spalanie,
    >
    >
    >
    > Nie poprawia. nie w tym sensie. Chodzi o dopalanie tlenk�w (CO i NOx)
    >
    >
    >
    > //spaliny s� czystsze a silnik przy takim samym zu�yciu paliwa ma wy�sz�
    >
    > moc.
    >
    >
    >
    > Zu�ycie paliwa jest wy�sze. Ca�y ten pomys� to jak PFC w zasilaczach.
    >
    > Poprawia si� cos fi ale wzrasta zu�ycie pr�du.
    >
    > Silnik dope�niany spalinami zamiast tlenem z powietrza nie mo�e mie�
    >
    > wy�szej mocy.
    >
    > Wystarczy�oby zastosowa� silniki o wi�kszej pojemno�ci i ubo�sz�
    >
    > mieszank� ale akcyzy, podatki, op�aty i takie tam liczone od pojemno�ci
    >
    > silnika spowodowa�y t� ekoprotez�.
    >
    >
    >
    > //Niby bzdura a jednak dzia�a bo jest powszechnie stosowane takie
    >
    > rozwi�zanie. Ciekawe czy jak by zastosowa� takie co� w piecu albo kotle
    >
    > ( jak kto woli) czy te� by si� poprawi�o spalanie.
    >
    >
    >
    > Perpetum mobile.
    >
    > g.

    Nie masz racji. W literaturze jest to dobrze opisane. W jakiej? Chociażby w Biblii
    mechaników Poradniku Mechanika.


  • 16. Data: 2014-09-28 01:08:34
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>


    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:59982c32-a33c-4d04-b859-0fb35de9a079@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 28 września 2014 00:29:26 UTC+2 użytkownik Grzegorz
    napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > news:e600f9a8-7c47-42fc-ae0d-4e2a9368c559@googlegrou
    ps.com...
    >
    > /.../
    >
    > //W silnikach spalinowych stosowany jest pewien myk. Cz�� spalin
    trafia
    >
    > do powietrza zasysanego przez silnik.
    >
    > //Poprawia to spalanie,
    >
    >
    >
    > Nie poprawia. nie w tym sensie. Chodzi o dopalanie tlenk�w (CO i
    NOx)
    >
    >
    >
    > //spaliny s� czystsze a silnik przy takim samym zu�yciu paliwa ma
    wy�sz�
    >
    > moc.
    >
    >
    >
    > Zu�ycie paliwa jest wy�sze. Ca�y ten pomys� to jak PFC w
    zasilaczach.
    >
    > Poprawia si� cos fi ale wzrasta zu�ycie pr�du.
    >
    > Silnik dope�niany spalinami zamiast tlenem z powietrza nie mo�e
    mieďż˝
    >
    > wy�szej mocy.
    >
    > Wystarczy�oby zastosowa� silniki o wi�kszej pojemno�ci i
    ubo�sz�
    >
    > mieszank� ale akcyzy, podatki, op�aty i takie tam liczone od
    pojemno�ci
    >
    > silnika spowodowa�y t� ekoprotez�.
    >
    >
    >
    > //Niby bzdura a jednak dzia�a bo jest powszechnie stosowane takie
    >
    > rozwi�zanie. Ciekawe czy jak by zastosowa� takie co� w piecu
    albo kotle
    >
    > ( jak kto woli) czy te� by si� poprawi�o spalanie.
    >
    >
    >
    > Perpetum mobile.
    >
    > g.

    Nie masz racji. W literaturze jest to dobrze opisane. W jakiej?
    Chociażby w Biblii mechaników Poradniku Mechanika.

    Silnik tłokowy z ograniczoną ilością tlenu w zamkniętej przestrzeni nie
    będzie miał wzrostu mocy jak mu tą ilość tlenu zastąpisz częściowo
    spalinami czyli czymś co zostało już spalone.
    Silnik tłokowy to specyficzne urządzenie.
    Nie ma w nim miejsca i czasu na to co się stosuje w wysokowydajnych
    procesach spalania.
    Np utlenianie na katalizatorze, komory wirowe, nadmiar tlenu,
    podgrzewanie mieszanki/paliwa, spalanie wstępne i dopalanie, etc.

    To wymóg euro ileśtam.
    Jak ten magiczny zawór zablokować to skład spalin się pogorszy ale moc
    wzrośnie lub zużycie paliwa spadnie.
    g.


  • 17. Data: 2014-09-28 01:43:47
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 września 2014 01:08:34 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > news:59982c32-a33c-4d04-b859-0fb35de9a079@googlegrou
    ps.com...
    >
    > W dniu niedziela, 28 wrze�nia 2014 00:29:26 UTC+2 u�ytkownik Grzegorz
    >
    > napisaďż˝:
    >
    > > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > >
    >
    > > news:e600f9a8-7c47-42fc-ae0d-4e2a9368c559@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > > /.../
    >
    > >
    >
    > > //W silnikach spalinowych stosowany jest pewien myk. Cz�� spalin
    >
    > trafia
    >
    > >
    >
    > > do powietrza zasysanego przez silnik.
    >
    > >
    >
    > > //Poprawia to spalanie,
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Nie poprawia. nie w tym sensie. Chodzi o dopalanie tlenk�w (CO i
    >
    > NOx)
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > //spaliny s� czystsze a silnik przy takim samym zu�yciu paliwa ma
    >
    > wy�sz�
    >
    > >
    >
    > > moc.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Zu�ycie paliwa jest wy�sze. Ca�y ten pomys� to jak PFC w
    >
    > zasilaczach.
    >
    > >
    >
    > > Poprawia si� cos fi ale wzrasta zu�ycie pr�du.
    >
    > >
    >
    > > Silnik dope�niany spalinami zamiast tlenem z powietrza nie mo�e
    >
    > mieďż˝
    >
    > >
    >
    > > wy�szej mocy.
    >
    > >
    >
    > > Wystarczy�oby zastosowa� silniki o wi�kszej pojemno�ci i
    >
    > ubo�sz�
    >
    > >
    >
    > > mieszank� ale akcyzy, podatki, op�aty i takie tam liczone od
    >
    > pojemno�ci
    >
    > >
    >
    > > silnika spowodowa�y t� ekoprotez�.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > //Niby bzdura a jednak dzia�a bo jest powszechnie stosowane takie
    >
    > >
    >
    > > rozwi�zanie. Ciekawe czy jak by zastosowa� takie co� w piecu
    >
    > albo kotle
    >
    > >
    >
    > > ( jak kto woli) czy te� by si� poprawi�o spalanie.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Perpetum mobile.
    >
    > >
    >
    > > g.
    >
    >
    >
    > Nie masz racji. W literaturze jest to dobrze opisane. W jakiej?
    >
    > Chocia�by w Biblii mechanik�w Poradniku Mechanika.
    >
    >
    >
    > Silnik t�okowy z ograniczon� ilo�ci� tlenu w zamkni�tej przestrzeni nie
    >
    > b�dzie mia� wzrostu mocy jak mu t� ilo�� tlenu zast�pisz cz�ciowo
    >
    > spalinami czyli czym� co zosta�o ju� spalone.
    >
    > Silnik t�okowy to specyficzne urz�dzenie.
    >
    > Nie ma w nim miejsca i czasu na to co siďż˝ stosuje w wysokowydajnych
    >
    > procesach spalania.
    >
    > Np utlenianie na katalizatorze, komory wirowe, nadmiar tlenu,
    >
    > podgrzewanie mieszanki/paliwa, spalanie wst�pne i dopalanie, etc.
    >
    >
    >
    > To wym�g euro ile�tam.
    >
    > Jak ten magiczny zaw�r zablokowa� to sk�ad spalin si� pogorszy ale moc
    >
    > wzro�nie lub zu�ycie paliwa spadnie.
    >
    > g.

    Kup sobie poradnik mechanika, Poczytaj a potem porozmawiamy. Poradnik mechanika to
    praca zbiorowa. Pisali ją profesorowie, docenci i doktorzy a nie jakiś Zenek z forum
    motoryzacyjnego.


  • 18. Data: 2014-09-28 02:06:59
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>


    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:452c27bd-df25-4e32-96d4-aca024876691@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 28 września 2014 01:08:34 UTC+2 użytkownik Grzegorz
    napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > news:59982c32-a33c-4d04-b859-0fb35de9a079@googlegrou
    ps.com...
    >
    > W dniu niedziela, 28 wrze�nia 2014 00:29:26 UTC+2 u�ytkownik
    Grzegorz
    >
    > napisaďż˝:
    >
    > > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > >
    >
    > > news:e600f9a8-7c47-42fc-ae0d-4e2a9368c559@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > > /.../
    >
    > >
    >
    > > //W silnikach spalinowych stosowany jest pewien myk. Cz�� spalin
    >
    > trafia
    >
    > >
    >
    > > do powietrza zasysanego przez silnik.
    >
    > >
    >
    > > //Poprawia to spalanie,
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Nie poprawia. nie w tym sensie. Chodzi o dopalanie tlenk�w (CO i
    >
    > NOx)
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > //spaliny s� czystsze a silnik przy takim samym zu�yciu paliwa
    ma
    >
    > wy�sz�
    >
    > >
    >
    > > moc.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Zu�ycie paliwa jest wy�sze. Ca�y ten pomys� to jak PFC w
    >
    > zasilaczach.
    >
    > >
    >
    > > Poprawia si� cos fi ale wzrasta zu�ycie pr�du.
    >
    > >
    >
    > > Silnik dope�niany spalinami zamiast tlenem z powietrza nie mo�e
    >
    > mieďż˝
    >
    > >
    >
    > > wy�szej mocy.
    >
    > >
    >
    > > Wystarczy�oby zastosowa� silniki o wi�kszej pojemno�ci i
    >
    > ubo�sz�
    >
    > >
    >
    > > mieszank� ale akcyzy, podatki, op�aty i takie tam liczone od
    >
    > pojemno�ci
    >
    > >
    >
    > > silnika spowodowa�y t� ekoprotez�.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > //Niby bzdura a jednak dzia�a bo jest powszechnie stosowane takie
    >
    > >
    >
    > > rozwi�zanie. Ciekawe czy jak by zastosowa� takie co� w piecu
    >
    > albo kotle
    >
    > >
    >
    > > ( jak kto woli) czy te� by si� poprawi�o spalanie.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Perpetum mobile.
    >
    > >
    >
    > > g.
    >
    >
    >
    > Nie masz racji. W literaturze jest to dobrze opisane. W jakiej?
    >
    > Chocia�by w Biblii mechanik�w Poradniku Mechanika.
    >
    >
    >
    > Silnik t�okowy z ograniczon� ilo�ci� tlenu w zamkni�tej
    przestrzeni nie
    >
    > b�dzie mia� wzrostu mocy jak mu t� ilo�� tlenu zast�pisz
    cz�ciowo
    >
    > spalinami czyli czym� co zosta�o ju� spalone.
    >
    > Silnik t�okowy to specyficzne urz�dzenie.
    >
    > Nie ma w nim miejsca i czasu na to co siďż˝ stosuje w wysokowydajnych
    >
    > procesach spalania.
    >
    > Np utlenianie na katalizatorze, komory wirowe, nadmiar tlenu,
    >
    > podgrzewanie mieszanki/paliwa, spalanie wst�pne i dopalanie, etc.
    >
    >
    >
    > To wym�g euro ile�tam.
    >
    > Jak ten magiczny zaw�r zablokowa� to sk�ad spalin si� pogorszy
    ale moc
    >
    > wzro�nie lub zu�ycie paliwa spadnie.
    >
    > g.

    Kup sobie poradnik mechanika, Poczytaj a potem porozmawiamy. Poradnik
    mechanika to praca zbiorowa. Pisali ją profesorowie, docenci i doktorzy
    a nie jakiś Zenek z forum motoryzacyjnego.


    Odpowiem Twoim językiem:
    Spróbuj coś spalić dwa razy.
    g.


  • 19. Data: 2014-09-28 02:31:47
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 września 2014 02:06:59 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > news:452c27bd-df25-4e32-96d4-aca024876691@googlegrou
    ps.com...
    >
    > W dniu niedziela, 28 września 2014 01:08:34 UTC+2 użytkownik Grzegorz
    >
    > napisał:
    >
    > > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > >
    >
    > > news:59982c32-a33c-4d04-b859-0fb35de9a079@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > > W dniu niedziela, 28 wrze�nia 2014 00:29:26 UTC+2 u�ytkownik
    >
    > Grzegorz
    >
    > >
    >
    > > napisaďż˝:
    >
    > >
    >
    > > > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > news:e600f9a8-7c47-42fc-ae0d-4e2a9368c559@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > /.../
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > //W silnikach spalinowych stosowany jest pewien myk. Cz�� spalin
    >
    > >
    >
    > > trafia
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > do powietrza zasysanego przez silnik.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > //Poprawia to spalanie,
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Nie poprawia. nie w tym sensie. Chodzi o dopalanie tlenk�w (CO i
    >
    > >
    >
    > > NOx)
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > //spaliny s� czystsze a silnik przy takim samym zu�yciu paliwa
    >
    > ma
    >
    > >
    >
    > > wy�sz�
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > moc.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Zu�ycie paliwa jest wy�sze. Ca�y ten pomys� to jak PFC w
    >
    > >
    >
    > > zasilaczach.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Poprawia si� cos fi ale wzrasta zu�ycie pr�du.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Silnik dope�niany spalinami zamiast tlenem z powietrza nie mo�e
    >
    > >
    >
    > > mieďż˝
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > wy�szej mocy.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Wystarczy�oby zastosowa� silniki o wi�kszej pojemno�ci i
    >
    > >
    >
    > > ubo�sz�
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > mieszank� ale akcyzy, podatki, op�aty i takie tam liczone od
    >
    > >
    >
    > > pojemno�ci
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > silnika spowodowa�y t� ekoprotez�.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > //Niby bzdura a jednak dzia�a bo jest powszechnie stosowane takie
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > rozwi�zanie. Ciekawe czy jak by zastosowa� takie co� w piecu
    >
    > >
    >
    > > albo kotle
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > ( jak kto woli) czy te� by si� poprawi�o spalanie.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Perpetum mobile.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > g.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Nie masz racji. W literaturze jest to dobrze opisane. W jakiej?
    >
    > >
    >
    > > Chocia�by w Biblii mechanik�w Poradniku Mechanika.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Silnik t�okowy z ograniczon� ilo�ci� tlenu w zamkni�tej
    >
    > przestrzeni nie
    >
    > >
    >
    > > b�dzie mia� wzrostu mocy jak mu t� ilo�� tlenu zast�pisz
    >
    > cz�ciowo
    >
    > >
    >
    > > spalinami czyli czym� co zosta�o ju� spalone.
    >
    > >
    >
    > > Silnik t�okowy to specyficzne urz�dzenie.
    >
    > >
    >
    > > Nie ma w nim miejsca i czasu na to co siďż˝ stosuje w wysokowydajnych
    >
    > >
    >
    > > procesach spalania.
    >
    > >
    >
    > > Np utlenianie na katalizatorze, komory wirowe, nadmiar tlenu,
    >
    > >
    >
    > > podgrzewanie mieszanki/paliwa, spalanie wst�pne i dopalanie, etc.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > To wym�g euro ile�tam.
    >
    > >
    >
    > > Jak ten magiczny zaw�r zablokowa� to sk�ad spalin si� pogorszy
    >
    > ale moc
    >
    > >
    >
    > > wzro�nie lub zu�ycie paliwa spadnie.
    >
    > >
    >
    > > g.
    >
    >
    >
    > Kup sobie poradnik mechanika, Poczytaj a potem porozmawiamy. Poradnik
    >
    > mechanika to praca zbiorowa. Pisali ją profesorowie, docenci i doktorzy
    >
    > a nie jakiś Zenek z forum motoryzacyjnego.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Odpowiem Twoim językiem:
    >
    > Spróbuj coś spalić dwa razy.
    >
    > g.

    Pozwolisz że dla mnie autorytetem będzie jakiś doktor nauk technicznych.


  • 20. Data: 2014-09-28 13:02:18
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    k...@g...com pisze:
    > W dniu sobota, 27 września 2014 22:06:20 UTC+2 użytkownik wowa napisał:
    >> Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    >>
    >> news:m03evh$gl4$1@node1.news.atman.pl...
    >>
    >>>
    >>
    >>> Jakby się okazało, że nie możesz przez ścianę to zawsze możesz wpuścić
    >>
    >>> rurę w komin i jej używać jako komina spalinowego, a powietrze do spalania
    >>
    >>> pobierać szachtem kominowym - polepszy to jeszcze nieznacznie sprawność
    >>
    >>> kotła.
    >>
    >>>
    >>
    >> Jest możliwość pobierania powietrza wkładem kominowym. Nie wiem czy są
    >>
    >> jakieś ograniczenia co do wysokości komina.
    >>
    >> Wojtek
    >
    > Ograniczeniem może być tylko temperatura. Jeśli pobierane powietrze nie ugrzeje się
    za bardzo to ciąg będzie. Tak z innej mańki. W silnikach spalinowych stosowany jest
    pewien myk. Część spalin trafia do powietrza zasysanego przez silnik. Poprawia to
    spalanie, spaliny są czystsze a silnik przy takim samym zużyciu paliwa ma wyższą moc.
    Niby bzdura a jednak działa bo jest powszechnie stosowane takie rozwiązanie. Ciekawe
    czy jak by zastosować takie coś w piecu albo kotle ( jak kto woli) czy też by się
    poprawiło spalanie.
    >

    A po co, jeśli możesz mi wytłumaczyć, ciąg kominowy piecowi z zamkniętą
    komorą potrzebny? I jaki ciąg daje trzydzieści centymetrów poziomej rury
    wyprowadzonej przez ścianę? A z taką rurą te piece spokojnie działają.

    --
    Darek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1