  • 41. Data: 2014-12-03 19:47:19
    Temat: Re: Minimalna odległość dróg od rzek z wodą pitną
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 03.12.2014 o 19:15, Stokrotka pisze:

    > Wiele. odwierty dla wody mineralnej.
    > Wystrczy poczytać dokłądnie etykiety butelek z wodą w supermarkecie.

    Stokrota, uwierz mi, to najczęściej jest zwykła kranówa po obróbce
    chemicznej.
    > Nie rozumiesz tego co czytasz, albo mnie nie czytasz.
    > Ujęcie wody nie wskazuje ani odrobinę na jakość, ani rodzaj wody jaka
    > jest ujmowana.

    Ujęcie wody faktycznie nie wskazuje, ale ujęcie wody pitnej już tak :)

    Przypomnę początek wątku: "Co mówią przepisy jeśli chodzi o odległość
    dróg ekspresowych, obwodnic itd.jeśli znajdują się one w okolicy rzek z
    których się czerpie wodę pitną dla miast."

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 42. Data: 2014-12-04 16:35:56
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Stokrota, uwierz mi, to najczęściej jest zwykła kranówa po obróbce
    > chemicznej.

    NIE obrażaj Krynicy i inne uzdrowiska też nie są wyjątkowe.
    Owszem najtańsza woda , w najblizszym mi supermarkecie jest okropna,
    więcej w tym akurat supermarkecie trudno o dobrą wodę poza wodami mineralnym
    z uzdrowisk.
    Jednak inne supermarkety miewają całkiem niezłą wodę, często z ujęć też
    całkiem ok.

> [...]
    > ekspresowych, obwodnic itd.jeśli znajdują się one w okolicy rzek z których

    Toż odpowiedziałm ,że na mapce Polski pszed moimi oczami ciek z wodą
    najwyżsej klasy widzę jeden,
    ale ktoś tu mącił o Wiśle.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 43. Data: 2014-12-04 18:30:27
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 04.12.2014 o 16:35, Stokrotka pisze:

> [...]
    > mineralnym z uzdrowisk.
    > Jednak inne supermarkety miewają całkiem niezłą wodę, często z ujęć też

    Taki przykład: Woda mineralna nazywa się Żywiec.
    Jak myślisz, jaka jest odległość Mirosławca (tu się ją produkuje) od
    miejscowości Żywiec?

    Owszem, niektóre wody są produkowane z wód naturalnych, ale jest to
    znikoma ilość.

  • 44. Data: 2014-12-04 23:01:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" <W...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejscowości Żywiec?
    >
    > Owszem, niektóre wody są produkowane z wód naturalnych, ale jest to

    Krynicka MULTIVITA to wodę bierze z lasu w Powroźniku. Nawet w okolicy
    Krynicy - Muszyny tylko trzy wytwórnie biorą wodę ze źródeł wody
    mineralnej. Reszta to czasem z ujęć w potokach. Nie będę wymieniał nazw, bo
    tę wodę pijecie. Warto czytać na etykietach to, co małym druczkiem.

  • 45. Data: 2014-12-05 18:50:33
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Taki przykład: Woda mineralna nazywa się Żywiec.
    > Jak myślisz, jaka jest odległość Mirosławca (tu się ją produkuje) od
    > miejscowości Żywiec?

    NIe widzę związku z tematem.
    Nazwa handlowa nie ma nic wspulnego z tym co w środku .
    Istotne jest źrudło, odwiert itp.
    Kiedyś była pyszna woda Laguna w Globi (sieć Carrffour).
    Potem się bardzo zepsuła. Zmienili źrudło.
    Więcej , od kilku lat pod tą samą nazwą co innego spszedawane jest zimą, a
    co innego latem. Raz jest to woda średnio-wysoko zmineralizowana, raz nisko.
    Obrazek na etykiecie inny co prawda, ale całość świadczy o idiotycznym w
    Polsce prawie dotyczącym nazewnictwa wody i pewnie także art. spożywczyh.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)