  • 1. Data: 2019-12-07 10:36:06
    Temat: Nadzwyczajna kasta rodem z PRL
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/polityka/476420-znamy-nazwiska-
    i-funkcje-wszystkich-sedziow-powolanych-w-prl

    Znamy nazwiska i funkcje wszystkich sędziów powołanych w PRL! Czy ,,lista
    Zaradkiewicza" to początek dekomunizacji sądów? W tle wyroki TSUE i SN

    opublikowano: wczoraj ? aktualizacja: wczoraj

    Portal wPolityce.pl dysponuje pełną listę sędziów nominowanych przez
    Radę Państwa PRL (na liście znalazło się też kilka nazwisk sędziów,
    którzy znajdują się obecnie w stanie spoczynku). Wystąpił o nią prof.
    Kamil Zaradkiewicz, sędzia Izby Cywilnej Sądu Najwyższego i za jego
    zgodą publikujemy ją w całości. Lista może mieć niebagatelne znaczenie
    nie tylko dla dekomunizacji polskich sądów, ale także dla samego wyroku
    TSUE z 19 listopada 2019 roku. TSUE zwrócił bowiem uwagę na kwestie
    związane z niezależnością Krajowej Rady Sądownictwa i ogólnie, z
    niezależnością sędziowską. Czy Rada Państwa PRL była organem bardziej
    niezależnym i apolitycznym, niż dzisiejsza KRS? To retoryczne pytanie to
    pułapka dla ,,kasty" sędziowskiej.

    CZYTAJ TAKŻE:NASZ NEWS. Zaradkiewicz wnosi o egzekucję! Zaskakujący
    wniosek i pytanie prawne do TK. Czy sojusznikowi Gersdorf grozi grzywna?

    CZYTAJ RÓWNIEŻ:Sędziowie nominowani w PRL też nie powinni orzekać? Mocny
    argument ministra Kalety w sprawie TSUE i buntu ,,kasty"

    Spis zawiera listę nominacji sędziowskich przez Radę Państwa PRL
    sędziów, którzy orzekają do dziś (wyjątkiem jest kilka nazwisk sędziów
    znajdujących się obecnie w stanie spoczynku). Publikacja spisu nie ma na
    celu stygmatyzację tych sędziów. Chodzi o pokazanie kontekstu listy z
    obecną sytuacją, w której niebagatelną rolę miało listopadowe orzeczenie
    TSUE oraz wyrok Izby Pracy Sądu Najwyższego z 5 grudnia. Co ciekawe, na
    liście przekazanej prof. Kamilowi Zaradkiewiczowi nie znaleźli się
    sędziowie sądów administracyjnych, wojskowych i co najważniejsze,
    sędziów Sądu Najwyższego. Ci nie podlegają nadzorowi ministerstwa
    sprawiedliwości. Gdyby jednak ująć ich na spisie prof. Zaradkiewicza,
    liczba ich przekroczyłaby prawdopodobnie 1000 osób. .

    ,,Lista Zaradkiewicza" , którą za zgodą sędziego publikujemy w portalu
    wPolityce.pl zawiera nie tylko same nazwiska, ale także sądy, w których
    orzekają, a także datę powołania. Dominują lata 80. w tym mroczne lata
    stanu wojennego. Ta lista skłoniła niedawno przedstawicieli ministerstwa
    sprawiedliwości do ciekawych konkluzji na kanwie orzeczenia Trybunału
    Sprawiedliwości z 19 listopada.

    Protestujący sędziowie widzą problem w tym, że dziś demokratyczny
    KRS wybiera sędziów. Ale nie widzą problemu w tym, że mamy 746 sędziów,
    którzy rozstrzygają sprawy Polaków, a do sądów zostali powołani przed
    Radę Państwa PRL z Wojciechem Jaruzelskim na czele.(...)Czy Rada Państwa
    PRL zapewniła niezawisłość tym sędziom? Jakie to rodzi skutki? Część
    prawników mówi o zagrożeniu chaosem w sądownictwie. My konsekwentnie
    mówimy, że ,,sądem ostatniego słowa" jest w Polsce Trybunał
    Konstytucyjny, który zajmuje się obecnie, na podstawie pytań prawnych
    prof. Kamila Zaradkiewicza, skutkami stwierdzenia niekonstytucyjności KRS.

    - wskazywał Sebastian Kaleta, wiceminister sprawiedliwości.

    CZYTAJ TAKŻE:Wyrok SN to ,,prezent pożegnalny" prezes Małgorzaty
    Gersdorf! TOP 8 pułapek dla sądownictwa zawartych w orzeczeniu Izby Pracy

    Sprawa analizy listy w kontekście wyroku TSUE może prowadzić do
    wniosków, ze badanie niezależności i apolityczności sędziowskiej nie
    musi skupiać się jedynie na obecnym składzie Krajowej Rady Sądownictwa.
    TSUE nie wyznaczyło bowiem ram czasowych i instytucjonalnych owej
    kontroli. W ten sposób można również podważać sędziów, którzy rozpoczęli
    swoje orzekanie w stanie wojennym. Ta groźba może być początkiem,
    zawieszonego po 1989 roku, procesu dekomunizacyjnego w sądownictwie.
    Oczywiście ,,może", ale nie musi.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ:Trzęsienie ziemi po wyroku TSUE! Sąd Najwyższy: ,,KRS nie
    daje gwarancji niezależności. Izba Dyscyplinarna nie jest sądem"

    W tym świetle warto zwrócić uwagę na ostatnią woltę sędziego Pawła
    Juszczyszyna w Olsztynie, który podważył umocowanie KRS, (rzekomo) po
    wyroku TSUE. Czy to oznacza, że każdy sędzia, z podobną dowolnością, jak
    w przypadku sędziego Juszczyszyna, może podważać orzeczenia i nominacje
    sędziów z czasów PRL? Wszystkie te kwestie należy teraz przeanalizować i
    zastanowić się, czy polskie sądownictwo, za sprawą rozgrzanych
    politycznie sędziów należących do ,,kasty", nie znalazło się o krok od
    chaosu. Czy elity sędziowskie wezmą za to odpowiedzialność?

    Warto też pamiętać, że wyrok Izby Pracy Sądu Najwyższego z 5
    grudnia,który oparty był podobno na orzeczeniu TSUE, to element wojny
    elit sędziowskich ze społeczeństwem. To także reakcja na słabnące
    wsparcie ,,uliczne" i ,,zagraniczne" wojujących z rządem środowisk
    sędziowskich. Tu nie ma miejsca na odpowiedzialność i troskę za
    integralność i spójność systemu sądowniczego. ,,Kasta" wie, że przyparta
    do muru musi szokować i prowokować. Bez względu na konsekwencje. To gra
    o wszystko.

    Zdjęcie Wojciech Biedroń
    autor: Wojciech Biedroń

    Niespokojnie myślący złośliwiec polityczny. Lubię krytykę i nerwowe
    reakcje. Zapraszam do polemiki.

  • 2. Data: 2019-12-07 10:44:27
    Temat: Re: Nadzwyczajna kasta rodem z PRL
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 10:36, u2 pisze:
    > https://wpolityce.pl/polityka/476420-znamy-nazwiska-
    i-funkcje-wszystkich-sedziow-powolanych-w-prl
    ^^^^^^^^

    Informacja nieprawdziwa. Ponoć są braki - między "Przybysz" a "Przysada" :P

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-12-07 10:51:57
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 10:44, Srek pisze:
    i-funkcje-wszystkich-sedziow-powolanych-w-prl

    >                                 ^^^^^^^^
    >
    > Informacja nieprawdziwa. Ponoć są braki - między "Przybysz" a "Przysada"

    w SO w Suwałkach tylko dwóch Antoni Cz. który ponoć awansował za dobrej
    zmiany, ojciec sędziego Cz. który uniewinnił w pierwszym procesie
    zadymiarstwo kodziarstwo, i Mirosław K.

  • 4. Data: 2019-12-09 16:02:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Czy Rada Państwa PRL była organem bardziej niezależnym i
    >apolitycznym, niż dzisiejsza KRS? To retoryczne pytanie to pułapka

    Sa jednak dwa niuanse.
    a) RP mianowala sedziow, tak jak potem Prezydent mianuje - dokonuje
    ostatniego aktu.
    A kto przygotowywal listy do mianowania ?
    I czy RP sie zdarzal skreslic lub dopisac kandydata ? A Dudzie ?

    b) od PRL to juz 30 lat mija. Wiec owszem - na wysokich stanowiskach
    jest sporo sedziow jeszcze z czasow PRL, im nizej, tym mniej.
    Ba - to juz sedziowie mianowani w latach 80-tych, gdzie ten PRL
    roznie wygladal - od mordercow z SB, do studenckiej solidarnosci.

    A swoja droga - sedziowie byli czlonkami PZPR, czy mieli zakaz ?

    > Protestujący sędziowie widzą problem w tym, że dziś
    > demokratyczny KRS wybiera sędziów.

    Ta, demokratyczny. Cala wladza w rece PIS.
    A gdzie te listy poparcia do KRS ?

    J.

  • 5. Data: 2019-12-09 16:47:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 10:44:27 +0100, Shrek napisał(a):

    > Informacja nieprawdziwa. Ponoć są braki - między "Przybysz" a "Przysada" :P

    Jest za to niejaki Mieczysława Potejko, wiceprezes Sądu Okręgowego w
    Krakowie. Ten sam, który nominację odebrał z rąk samego ministra Zbigniewa
    Ziobry. Ten sam, który po dymisji prezes Beaty Morawiec przez kilka
    miesięcy pełnił nawet funkcję prezesa krakowskiego sądu. Teb sam, który
    nałożył na ówczesnego rzecznika sądu, sędziego Waldemara Żurka zakaz
    wypowiadania się w sprawach zmian kadrowych.

    https://koduj24.pl/ziobro-powolal-sedziego-mianowane
    go-przez-rade-panstwa-prl-czy-zdegraduje-sedziego-z-
    listy-zaradkiewicza/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2019-12-09 22:16:37
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-07 o 10:36, u2 pisze:
    > https://wpolityce.pl/polityka/476420-znamy-nazwiska-
    i-funkcje-wszystkich-sedziow-powolanych-w-prl

    A polityczna kurwa i miernota prawnicza Przybłedzka też tam jest? Bo
    powinna być

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2019-12-10 13:41:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 Dec 2019 22:16:37 +0100, Sonn napisał(a):

    > A polityczna kurwa i miernota prawnicza Przybłedzka też tam jest? Bo
    > powinna być

    No właśnie Shrek już zauważył brak tej wybitnej sędzi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2019-12-10 22:23:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2019 o 13:41, Olin pisze:

    > No właśnie Shrek już zauważył brak tej wybitnej sędzi.

    Ja tylko zacytowałem. Ale fakt, że gdyby nie gotowy cytat, to bym sam
    sprawdził.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-12-10 23:10:52
    Temat: Kwaśniewski, Miller, Cimoszewicz... Ideały demokratycznej Polski. TFUUUUUU
    Od: z <...@...pl>

    Jak mnie przy takich dyskusjach wkurwia że Miller, Kwaśniewski czy
    Cimoszewicz mają ubaw po pachy a to oni KAZALI (tworzyli prawo) które ci
    jebani sędziowie wykonywali.
    Kurwa mać...

  • 10. Data: 2019-12-11 12:18:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 10 Dec 2019 23:10:52 +0100, z napisał(a):

    > ci jebani sędziowie

    Zupełnie nie orientuję się w życiu intymnym mgr Przyłębskiej-Wolfgangowej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl