  • 1. Data: 2006-12-23 19:16:52
    Temat: Nowy rok - szczegóły firmy na stronie
    Od: Wodny <w...@g...pl>

    Witam,

    nie znalazłem informacji w archiwum, więc pytam tu.

    Doszły mnie słuchy, że od nowego roku będzie obowiązek publikowania
    NIPu, REGONu, kapitału zakładowego itp. na stronie firmy. Czy to prawda?
    A jeśli tak, to gdzie w internecie mogę znaleźć oficjalny dokument w tej
    sprawie?

    Dzięki z góry,

    --
    Wodny
    Marcin Szewczyk

  • 2. Data: 2006-12-23 20:09:29
    Temat: Re: Nowy rok - szczegóły firmy na stronie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wodny wrote:

> [...]
    > NIPu, REGONu, kapitału zakładowego itp. na stronie firmy. Czy to prawda?
    > A jeśli tak, to gdzie w internecie mogę znaleźć oficjalny dokument w tej

    To firmy mają teraz obowiązek zakładania stron internetowych? ;->

  • 3. Data: 2006-12-23 22:46:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Dec 2006 20:16:52 +0100, Wodny napisał(a):

    > Czy to prawda?

    No pomysl chwilke... To tak jakby ustawa okreslala co ma sie koniecznie
    znalesc na firmowej wizytówce czy papeterii... To sie kupy nie trzyma :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-12-23 23:00:39
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "Andrzej Lawa" <alawa_>

    > To firmy mają teraz obowiązek zakładania stron internetowych? ;->

    Jesli juz, to zapewne chodziloby o firmy, ktore strony maja.

    pozdr.czes

  • 5. Data: 2006-12-23 23:03:21
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "scream" <n...@p...pl>
    > To sie kupy nie trzyma :)

    Tez tak uwazam.

    Tym nie mniej, wiarygodnosc firmy ze strony w necie rosnie w moich oczach,
    gdy widze dane firmy typu adres, telefon, NIP, REGON etc.
    Firma, ktora podaje email i/lub komorke jako kontakt, jest firma co najmniej
    podejrzana.

    pozdr.czes

  • 6. Data: 2006-12-23 23:27:11
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-12-2006 o 00:00:39 mr.all <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Jesli juz, to zapewne chodziloby o firmy, ktore strony maja.

    Nie no ... jest firma, ma jakies biuro - gmach sie znaczy. I ten gmach ma
    cztery strony (zazwyczaj). Z ang. side ... w sumie siding. A jak masz ten
    siding budynku oblozony asbestem (czyli masz strone eternitowa) to musisz
    na niej miec wypisany szprajem nip i regon ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2006-12-23 23:42:36
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak, to gdzie w internecie mogę znaleźć oficjalny dokument w tej sprawie?

    Art. 21.ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
    Jeżeli przedsiębiorca oferuje towary lub usługi w sprzedaży bezpośredniej
    lub
    sprzedaży na odległość za pośrednictwem środków masowego przekazu, sieci
    teleinformatycznych lub druków bezadresowych, jest on obowiązany do podania
    ofercie co najmniej następujących danych:
    1) firmy przedsiębiorcy;
    2) numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
    3) siedziby i adresu przedsiębiorcy.

    To jest jedynie co mi się udało znaleźć

    Igor
    www.serwisprawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem...

  • 8. Data: 2006-12-24 00:01:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream napisał(a):

    > No pomysl chwilke... To tak jakby ustawa okreslala co ma sie koniecznie
    > znalesc na firmowej wizytówce czy papeterii... To sie kupy nie trzyma :)

    Na papeterii rozumianej jako papier firmowy - jak najbardziej :-) To, co
    podał wątkotwórca plus (OIDP) skład zarządu.

    M.

  • 9. Data: 2006-12-24 08:13:26
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "Wodny" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak, to gdzie w internecie mogę znaleźć oficjalny dokument w tej sprawie?

    było o tym w Rzeczpospolitej,
    niestety nie zrobiłem zrzutu,
    ale było o tym, że od nowego roku,
    na papierze firmowym, oraz na stronach www (jezeli firma posiada),
    oprócz danych adresowych firmy, musi byc:
    - NIP
    - REGON
    - nr KRS oraz sąd który dokonał wpisu
    - wielkość kapitału zakładowego
    - nie pamiętam, alechyba także zarząd

    pzdr
    piotrek

  • 10. Data: 2006-12-24 08:34:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maciej Bebenek* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Na papeterii rozumianej jako papier firmowy - jak najbardziej :-) To, co
    > podał wątkotwórca plus (OIDP) skład zarządu.

    Art. 206 ksh w odniesieniu do spółki z o.o.: firma, siedziba i adres,
    sąd rejestrowy i numer KRS, NIP i wysokość kapitału. Co zabawniejsze -
    uchylenie par. 2 oznacza, że takie dane muszą być w każdym piśmie,
    nie tylko pierwszym do danego kontrahenta.
    Obowiązek dotyczy wszelkich pism (także mejli) oraz strony www.
    Do tego dochodzi art. 35 ustawy o KSH (a tam 5 tys. grzywny).
    Podobnie w SA.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl