  • 1. Data: 2006-09-18 16:37:18
    Temat: PKP i zadziwiajace upomnienie...
    Od: "XavieR" <t...@N...pl>

    Czesc,

    niedawno moja kopbietka dostala z PKP Biuro Windykacji zaskakujace
    ponaglenie. Swego czasu zdazylo sie jej jechac pociagiem bez biletu. Dostala
    mandat, ktorego nie zaplacila. Po czasie przyszlo ponaglenie poczte o
    zaplacie kwoty ok. 150zl. Znajac jej niesfornosc kwote wplacilem i bylem
    przekonany, ze sprawa zalatwiona. Bardzo sie zdziwilem, gdy kilka dni temu
    przyszlo kolejne ponaglenie, w ktorym PKP stwierdza, ze zalega z zaplata.

    Ponaglenie to ma tresc "nie odnotowalismy wplaty naleznosci wobec naszej
    firmy, zasadzonej sadownym nakazem zaplaty w postepowaniu upominawczym". W
    ponagleniu tym widnieje:
    - naleznosc glowna,
    - odsetki ustawowe za zwloke
    - KOSZTY PROCESU
    - dotychczas wplacono (i tu kwota 151 - tyle ile wplacilem)
    Z pisma wynika, ze mam do zaplaty jeszcze 114zl.

    I tu moje pytanie - skad biora sie zwroty KOSZT PROCESU czy ZASADZONEJ
    SADOWNIE? Nie otrzymala jakiejkolwiek korespondencji z jakiegokolwiek sadu z
    informacja, ze odbyl sie proces i zasadzono na jej konto jakas grzywne etc?
    Poza tym pismo to przyszlo listem zwyklym, a wg mnie powinno przyjsc listem
    poleconym (na dobra sprawe moglo wogole nie dotrzec do niej).

    Co mam o tym myslec? Strasza mnie i cygania, zeby wyciagnac wiecej kasy? Mam
    ich olac czy wysmarowac pismo z prosba o wyjasnienie kiedy odbyla sie
    sprawa, w jakim sadzie i jak brzmi zasadzony wyrok?

    Prosze o jakies wskazowki.

    --
    Pozdrawiam, XavieR

  • 2. Data: 2006-09-18 19:23:56
    Temat: Re: PKP i zadziwiajace upomnienie...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "XavieR" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

    Poproś ich pisemnie o przesłanie odpisu tytułu wykonawczego.