  • 11. Data: 2014-07-18 07:38:02
    Temat: Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-17 11:08, HANA pisze:

    > standart

    > malo, zrobisz piekny klasyczny mostek termiczny

    Mostek powiadasz. Dlatego NA płycie chciałem dać 15 cm styropianu, żeby
    ten mostek prowadził donikąd.

    Po co dookoła płyty gruby styropian?

    > jak tyle zwiru to czemu robisz plyte??
    > kompletnie bez sensu i logiki

    Mam grunt gliniasty, który może być wysadzeniowy. Albo więc go usunę i
    dam piach, albo muszę robić jakąś opaskę przeciwwysadzeniową, żeby mi
    się dom nie podniósł zimą.

    > za 6-7 tys masz jakies 50 m3 styro...
    > ktos tu kogos chce niezle zloic na kase...

    Myślisz? Styrodur XPS300 grubości 10 cm pod płytę około 115 m2. Ile to
    kosztuje?

    --
    MN

  • 12. Data: 2014-07-18 07:53:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-17 10:50, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak dasz od wewnątrz paroizolację a od zewnątrz wiatroizolację to nic
    > nie będzie się nigdzie skraplać.

    Ty piszesz, że nie będzie się skraplać. Użytkownik wyżej pisze, że
    będzie. A mi za to skraplanie wykonawca chce kazać dopłacić 6 tysięcy. A
    nawet gdyby chciał 2 - to i tak pytanie aktualne: jak to w końcu jest z
    tym skraplaniem?

    Przydałyby się jakieś badania płyt z rozkładami temperatur.
    Dostałem takie obliczenia na ładnych rysunkach z zaznaczonymi izotermami
    od jednej firmy, ale zaznacza ona, że ich konstrukcja jest chroniona
    patentem i nie mam tego rozpowszechniać.

    Niestety rysunki dotyczą płyt ze styropianami i pokazują rozkłady
    temperatur przy różnych kształtach opasek przeciwwysadzeniowych.
    Są robione w programie THERM 7.0.

    --
    MN

  • 13. Data: 2014-07-18 07:58:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > za 6-7 tys masz jakies 50 m3 styro...
    > ktos tu kogos chce niezle zloic na kase...

    Sprawdziłem cenę w jakimś sklepie. 480-500 zł za m3 XPS300. Daje to
    właśnie około 6 tys za 115 m2 przy grubości 10 cm. Nie wygląda, żeby
    chcieli mnie naciągnąć.

    --
    MN

  • 14. Data: 2014-07-18 08:00:15
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    .pl...

    > Jak dasz od wewnątrz paroizolację a od zewnątrz wiatroizolację to nic

    Zagwarantujesz mu to na piśmie?
    Co z tego, że tak zrobi?
    Latem wilgotność bezwględna powietrza jest bardzo duża, bo w gorącym
    powietrzu rozpuszcza się dużo więcej wody niż w chłodnym. To powietrze
    przedostaje się w ściany, w wełnę i stykając się zimniejszymi elementami
    będzie na nich wykraplać zawarta w tym powietrzu para wodna.
    Jedyny sposób, w jaki można uniknąć tego wykraplania pary jest przesunąć
    temperaturę deski podwalinowej jak najbliżej temperatury otoczenia.
    Można to zrobić tylko i wyłącznie na dwa sposoby:
    1. Izolować całą płytę fundamentową od gruntu (tak jak chcą to zrobić
    Marcinowi budowlańcy)
    2. Zamontować izolację termiczną pomiędzy deską podwalinową, a płytą
    fundamentową, a deskę zamontować na kotwach.

    W przypadku 1 płyta fundamentowa staje się zarazem wylewką podłogi i nie
    trzeba już dodatkowych izolacji i wylewek. Ponadto posiada bardzo dużą
    kumulacyjność termiczną, dzięki czemu poprawia parametry domu i
    umożliwia np. korzystanie z zasilania pomp ciepła w II taryfie elektrycznej.

  • 15. Data: 2014-07-18 08:07:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 07:58:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Sprawdzi�em cen� w jakim� sklepie. 480-500 z� za m3 XPS300. Daje to
    > w�a�nie oko�o 6 tys za 115 m2 przy grubo�ci 10 cm. Nie wygl�da, �eby
    > chcieli mnie naci�gn��.

    nikt nie mowi ze chca ci okrasc. Moim zdaniem chca zrobic lepiej niz potrzeba.
    Zeby w domu ograniczyc wykraplanie wody to pierwsza sprawa jest sprawna wentylacja.
    Nastepną: miejsca chlodniejsze trzeba odciac folia paroizolacyjna.

    natomiast oni chca zastosowac trzecia metode czyli podniesienie temperatury- tez
    mozna - tyle ze wychodzi dosc drogo.

    b.

  • 16. Data: 2014-07-18 08:27:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-18 08:00, uzytkownik pisze:

> [...]
    > kumulacyjność termiczną, dzięki czemu poprawia parametry domu i
    > umożliwia np. korzystanie z zasilania pomp ciepła w II taryfie

    U mnie płyta nie może stać się wylewką podłogi, bo chcę podłogę na
    poziomie co najmniej 50 cm nad gruntem. Gdyby wynieść tak wysoko płytę -
    to budynek zaczyna wyglądać karykaturalnie.
    Stąd płyta ma być 30 cm nad ziemią, na to 15 cm styropianu i 7 cm
    wylewki z ogrzewaniem.

    Skoro jednak płyta powinna być ocieplona także, to może wystarczy jej
    dać XPS 5 cm? No i co z opaską przeciwwysadzeniową? Wg mnie jest
    konieczna, bo grunt gliniasty i gdy zamarznie, to budynek się uniesie.

    --
    MN

  • 17. Data: 2014-07-18 10:23:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Ty piszesz, że nie będzie się skraplać. Użytkownik wyżej pisze, że będzie.

    To spytaj się Użytkownika jak niby wilgoć przeniknie przez paroizolację. Bo
    aby się coś skropliło to musi najpierw być :-)

    > nawet gdyby chciał 2 - to i tak pytanie aktualne: jak to w końcu jest z
    > tym skraplaniem?
    > Przydałyby się jakieś badania płyt z rozkładami temperatur.

    Jak będzie paroizolacja to tam _nie_ będzie wilgoci więc się nic nie skropli
    _niezależnie_ od temperatury.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2014-07-18 10:24:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zagwarantujesz mu to na piśmie?

    Fizyka to gwarantuje.

    > Co z tego, że tak zrobi?

    Będzie miał dobrze zrobione.

> [...]
    > przedostaje się w ściany, w wełnę i stykając się zimniejszymi elementami
    > będzie na nich wykraplać zawarta w tym powietrzu para wodna.

    A jak niby to powietrze przejdzie przez naście centymetrów drewnianej belki,
    a wcześniej przez płytę OSB wiatroizolację i wełnę???

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-07-18 16:35:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 08:27:34 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > to budynek zaczyna wyglądać karykaturalnie.
    > Stąd płyta ma być 30 cm nad ziemią, na to 15 cm styropianu i 7 cm

    ale podniesienie terenu przewidujesz? bo grunt nosny powinien byc w ksztalcie
    scietego ostroslupa o nachyleni jakis 45stopni. Na tym scieciu bedzie lezec plyta.

    b.

  • 20. Data: 2014-07-18 18:30:49
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-18 10:24, Ergie pisze:

    > Fizyka to gwarantuje.

    Rozmawiałem z Fizyką i mówiła, że nie gwarantuje.

    > Będzie miał dobrze zrobione.

    Skoro tak uważasz to zagwarantuj.

    > A jak niby to powietrze przejdzie przez naście centymetrów drewnianej
    > belki,
    > a wcześniej przez płytę OSB wiatroizolację i wełnę???

    Żaden z tych materiałów nie stanowi bariery dla powietrza. Jedynie tylko
    utrudnia jego przepływ.