  • 1. Data: 2014-07-16 01:15:24
    Temat: Szerokość łazienki
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Z prostokątnego pokoju o wymiarach 3,5 x 2,5m (domek letniskowy)
    chciałbym "odciąć" część na łazienkę. Ścianka działowa szła by wzdłuż
    krótszego boku, na środku ściany drzwi, za drzwiami umywalka, po
    lewej/prawej toaleta, prysznic. Ze względu na wielkość pokoju chciałbym
    ograniczyć łazienkę do minimum :-) Czy ktoś mógłby podpowiedzieć na ile
    realnie może być wąska taka łazienka, bo jakoś wyobrazić sobie tego nie
    mogę i najchętniej zrobiłbym ze 2m szeroką ;-)
    Zakładam, że po ścianie musiałyby iść rury, czyli odpada jakieś 10cm
    następnie umywalka jakieś minimum 30cm, no i z 50cm trzeba zostawić do
    drzwi, żeby jakoś "wygodnie" się przemieszczać. Czyli wychodzi mi, że
    jakbym zrobił pomieszczenie szerokie na 1m, to byłby praktycznie luksus,
    a najwyżej problem z doborem drzwi do prysznica (nie wiem, czy występują
    suwane szerokie na 90cm, a "normalnie" otwierane raczej się nie zmieszczą).
    Ewentualnie mogę spruć podłogę i puścić wszystkie rury w/pod nią, co
    uratuje mi te parę cm na szerokości pomieszczenia. Wylewka ma grubość
    jakieś 3-4cm, żadnego zbrojenia, pod spodem folia. Jakieś sugestie co
    zrobić z rurami?

    Wszelkie uwagi praktyków mile widziane.

    Poniżej "szkic" pokoju (P - prysznic, U - umywalka, T - toaleta) :-)

    250
    -----------------------
    | | | U | T |
    | P | ----- ---|
    | | ---|
    | | |
    ---------\ -----------
    | \ |
    | |
    | |
    | - 350
    | |
    | |
    | -
    | |
    | |
    | / |
    --/ ------------------

  • 2. Data: 2014-07-16 07:43:08
    Temat: Re: Szerokość łazienki
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-16 01:15, Maciek pisze:
> [...]
    > zrobić z rurami?
    >
    > Wszelkie uwagi praktyków mile widziane.
    >
    > Poniżej "szkic" pokoju (P - prysznic, U - umywalka, T - toaleta) :-)

    Mam w mieszkaniu toaletę z małą umywalką. Szerokość pomieszczenia to 85
    cm. Długość około 150 cm. Nie ma poczucia ciasnoty, ale umywalka jest
    naprawdę mała. Jeśli zrobisz drzwi na przeciwko umywalki - to w ogóle
    komfort będzie całkiem zadowalający.

    --
    MN

  • 3. Data: 2014-07-16 12:06:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Jul 2014 01:15:24 +0200, Maciek

    > Czy ktoś mógłby podpowiedzieć na ile realnie może być wąska taka
    > łazienka, bo jakoś wyobrazić sobie tego nie mogę i najchętniej zrobiłbym
    > ze 2m szeroką ;-)

    W obecnym domu mam strasznie badziewiastą łazienkę. Ma 1,40 szerokości,
    alena jednej "ścianie" (przeciwległej do drzwi wejściowych) od wysokości
    1,1m zaczyna się skos dachowy. Łazienka najbardziej upierdliwa w
    użytkowaniu jest przez ten skos, bo jak ktoś stoi przy umywalce (położonej
    na ścianie bez skosu) to ciężko jest się przebić bez walenia głową w skos
    albo upychania drugiej osoby na umywalkę. Ergo, jeśli nie masz skosów to
    starczy 1m szerokości (rozumiem że długość 2,5m wypadnie) i nie powinno być
    klitki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2014-07-16 12:14:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Jul 2014 01:15:24 +0200, Maciek

    > Jakieś sugestie co
    > zrobić z rurami?

    Aha, skoro i tak będziesz budować ścianę (pewnie kartongips?), to nie
    lepiej rury puścić w ścianie zamiast po ścianie albo pruć podłogę?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2014-07-17 09:34:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-07-16 12:14, Myjk pisze:
    > Aha, skoro i tak będziesz budować ścianę (pewnie kartongips?), to nie
    > lepiej rury puścić w ścianie zamiast po ścianie albo pruć podłogę?
    W sumie fakt, aczkolwiek w tej ścianie będą drzwi, a ja jakoś nie mam
    pomysłu jak puścić kanalizację w ścianie z drzwiami, zachowując np. te
    3% spadki ;-)

    Maciek

  • 6. Data: 2014-07-22 09:11:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Jul 2014 09:34:41 +0200, Maciek

    > W sumie fakt, aczkolwiek w tej ścianie będą drzwi, a ja jakoś nie mam
    > pomysłu jak puścić kanalizację w ścianie z drzwiami, zachowując np. te
    > 3% spadki ;-)

    To rzeczywiście jest pewien, rzekłbym nieprzeskakiwalny, problem. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk