  • Data: 2019-05-23 00:04:18
    Temat: Re: 5x 10 lat za gwalt
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.05.2019 o 15:46, ń pisze:
    > Próbuje sobie przypomnieć kiedy w Polsce zapadł wyrok 5x 10 lat za gwałt.
    > Bardziej mi przychodzi do głowy 2 lata w zawiasach dla jednego, a reszta
    > wolna.
    > Trudno w Polsce dać więcej, skoro za morderstwo przez kierowcę taksówki
    > dwóch osób na pasach polski sąd wymierza 2x 2 lata od zamordowanego łebka.

    Nie rozróżniasz morderstwa od wypadku ze skutkiem śmiertelnym, więc i
    dlatego Ci trudno ogarnąć pozostałe aspekty. W Polsce nie sumuje się
    wyroków "w sposób prosty". Za dwa zabójstwa nie dostaniesz tyle, co dwie
    kary za jedno. Za 1.000 oszustw często dostaniesz niewiele wyższa karę,
    co za 10. Rzuć okiem sobie do kodeksu karnego na zasady wymierzania
    "kary łącznej". Po za tym spowodowanie wypadku drogowego ze skutkiem
    śmiertelnym, w którym ginie dwóch ludzi, to nadal jeden czyn, w
    odróżnieniu od zabójstwa dwóch osób.