    Date: Fri, 31 Oct 2014 10:56:41 +0100
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Blat do warsztatu

    W dniu 2014-10-31 09:33, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > Robie sobie warsztat w garazu i potrzebuje porady, jak wykonac blat.
    >
    > Z jednej strony bedzie zakotwiony do muru, z drugiej nogi. Szerokosc ok.
    > 1,5 m, glebokosc jakies 90 cm. Ma sluzyc zastosowaniom ogolnym - cos tam
    > wyciac z drewna, skleic, naostrzyc, wyczyscic, zlutowac. Czasem moze trafic
    > sie cos duzego i ciezkiego.
    >
    > Kupowanie gotowego raczej odpada z uwagi na koszty.
    >
    > Myslalem o grubszej plycie OSB i zrobieniu wierzniej warstwy z paneli
    > podlogowych, ktorych mam nadmiar. Ale nie zarzekam sie, bede wdzieczny za
> [...]

    Panele się nie nadają. Wylejesz coś i Ci spuchną.

    Płyta OSB jak najbardziej, ale trzeba ją polakierować, bo po jakimś
    czasie zaczną się z niej odwarstwiać trociny.

    Ja bym skręcił/skleił dwie płyty 18, polakierował, przeszlifował i
    jeszcze raz polakierował. Najlepiej kleić na krzyż, choć nie wiem, jak
    są prasowane płyty OSB. Miejsca z wkrętami szpachlujesz wikolem
    zmieszanym z trocinami lub gotową szpachlą do drewna.

    Wtedy będziesz miał super blat. Gruby, ciężki i solidny. Nogi dajesz
    dowolne, ale też proponowałbym Ci kupić gruby ceownik i samemu
    zamontować, niż jakieś gotowe nogi ze sklepu.

    A jak chcesz mieć ładnie (bo chyba po to wymyśliłeś te panele), to
    możesz polakierować jakimś lakierem kolorowym. Wtedy nie będzie widać
    struktury płyty.

    Pozdrawiam,
    MW