  • Data: 2014-10-31 11:22:11
    Temat: Re: Blat do warsztatu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Myslalem o grubszej plycie OSB i zrobieniu wierzniej warstwy z paneli
    > podlogowych, ktorych mam nadmiar. Ale nie zarzekam sie, bede wdzieczny za
    > porady.

    Jak chcesz coś na tym heblować to taki stolik musi być ciężki i stabilny.

    Ja mam konstrukcję pospawaną z kątowników stalowy. Nogi to wiadomo
    kątowniki na sztorc. U góry kątowniki otwarte do środka stołu - w tym
    wgłębieniu ułożone grube dechy. Ja mam ósemki bo takie mi zostały ale
    czwórki by wystarczyły. 20cm od góry wszystkie nogi są dodatkowo razem
    złapane kątownikami i tam mam otwartą półkę i szufladę. Całość jest
    wystarczająco ciężka i stabilna że mogę na tym heblować mimo, że stół nie
    jest przykręcony do ściany.

    OSB jak najbardziej nada się na blat, ale panele to IMO nie jest dobry
    pomysł. Po pierwsze są zbyt gładkie i jak położysz np. wiertło i lekko
    trącisz to zaraz się poturla i spadnie. Stół warsztatowy nie może być zbyt
    gładki. Po drugie jak w panel walniesz młotkiem to powstanie dziura z
    nierówną krawędzią.

    > I co radzilibyscie od razu zamontowac w blacie/na blacie?

    To zależy od Twoich upodobań. Mi stół służy zarówno do amatorskiej stolarki,
    jaki i ciężkich prac dlatego na stałe nie mam nic zamontowanego. Mam
    ponawiercane otwory przelotowe do mocowania imadła od czoła i od bocznej
    krawędzi i gdy jest potrzebne to je przykręcam. Stojak do wiertarki też
    można tak mocować, ale ja używam zwykłych ścisków. Mam tez szlifierkę
    stołową ale też na tymczasowym mocowaniu a nie na stałe.

    Ważniejsze jest IMO to co jest dookoła stołu czyli:
    - dodatkowe oświetlenie górne
    - dodatkowa lampka na "pantografie"
    - łatwo dostępne gniazdka w wystarczającej ilości
    - szuflada na narzędzia delikatne (mikrometr, suwmiarka, miernik
    elektryczny)
    - "tablica" na większe narzędzia: klucze, kombinerki, pilniki, śrubokręty
    (albo kolejna szuflada)
    - podręczna półka na elektronarzędzia tak by był pod ręką a nie w pudełkach
    na jakimś regale
    - jakaś mocna szuflada na młotki, przecinaki i inne ciężkie narzędzia
    - Coś do trzymania posegregowanych śrubek, wkrętów itd. Są fajne systemy
    regałów, ale ich cena jest dosyć zaporowa.

    Pozdrawiam
    Ergie