    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 27 Oct 2016 02:23:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Co lepiej wygłusza?
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 27 października 2016 10:59:27 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
    > Muszę postawić ściankę z drzwiami, zamykającą w ten sposób część
    > korytarza i tworzącą dodatkowe pomieszczenie. Zależy mi dosyć na jak
    > najlepszych właściwościach tłumiących, żeby w jedną i drugą stronę
    > przenosiło się jak najmniej jakichś dźwięków i hałasów.
    > Jako, że ściana będzie "tymczasowa", czyli na jakieś załóżmy 2 lata
    > odpadła opcja robienia jej z jakiegoś BK czy innych materiałów do
    > murowania. Musi być zabudowa lekka.
    > Mój pomysł to w zasadzie taka solidniejsza ściana z GK, czyli całość na
    > stelażu szerokości 100 mm, w środku wygłuszająca wełna w stylu Rockton
> [...]
    Chyba by sie trza lekko zdoktoryzować aby cos sensownego wybrać :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Soundproofing

    Mnie zawsze najbardziej na wyobraźnie działają ekrany dzwiękochłonne przy
    autostradach.
    Jak widze śmigające auta po drugiej stronie i bardzo słabo je słyszę to sie dziwie
    jak to zrobili.
    Pewnie zabawa z efektem Helmholtza ale nie mam pewności.

    Generalnie w zastosowaniach domowo tanich raczej sprawdzi się solidna sztywna
    przegroda z lekką i luźno przymocowaną przegrodą. Ta luźna od strony hałasu.
    Jeśli z obu stron jest hałas to te luźne po obu stronach.

    Ja bym postawił scianke GK. Jak by ci sie do niej zmieściły cegły to byłby ideał. Nie
    trzeba murować, Wystarczy je postawić.
    Do tej scianku luźno przymocować sklejke 4mm. Sklejka na miękkich dystansach. Szpara
    właśnie 1-2 cm.

    Ale fachowcem od tego nie jestem :)