    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Decha w betonie
    Date: Wed, 22 Oct 2014 14:25:38 +0200

    dyskusyjnych:g9ej1qm4dx2n.29cz8s9szch3$....@4...n
    et...

    > Dwa pytania:

    > a) znacie jakies patenty na wyrwanie takie deski?

    Pomysły sensowne:
    - Pracowite dłutowanie kawałek po kawałku
    - Pilarka o odpowiednio dużej tarczy którą dechę natniesz i wyciągniesz dwie
    połówki (albo chociaż tak głęboko jak się da)
    - Ręczna piła "zagłębiarka" i dużo wolnego czasu i samozaparcia

    Pomysł "trochę" mniej sensowne:
    - Poczekać pół roku - wyschnie minimalnie się skurczy i będzie łatwiej.
    Wbrew pozorom przy betonowaniu drewno dość mocno namaka i pęcznieje.

    Pomysły zupełnie odjechane:
    - Wypalić
    - Wytrawić
    - Dać jeść kornikom i poczekać 10 lat.
    - Okresowo zalewać wodą i poczekać aż zgnije

    > b) czy jesli zerwe gorna polowe deski, to dolna moge zabetonowac, po
    > uprzednim zalaniu papka z wapna? Czy pewnego dnia tryumfalnie pierdolnie
    > mi
    > wylewka?

    > Pomieszczenie jest gospodarcze.

    Nie napisałeś po co dzieliłeś deską - jeśli po to by uzyskać dylatację to ja
    bym wywalił tyle deski ile się da włożył pasek papy i zalał zaprawą. Ważne
    aby deska nie wystawała bo może kiedyś "wyjść" (np. wyschnie, zrobi się
    luźniejsza i następnie przy zmianie wilgotności lekko jeden koniec się
    wygnie do góry)

    Jeśli natomiast ta decha była tylko na czas betonowania i nie chcesz
    dylatacji to już i tak nic nie poradzisz - nawet jak tę dechę całkowicie
    wydłubiesz to jest spora szansa że wylewka w tym miejscu i tak pęknie.
    Trzeba by zrobić nacięcia poprzeczne i wstawić pręty - tak jak to się robi
    przy naprawianiu pęknięć.

    Pytanie czy warto tym się przejmować - poszukaj w archiwum tu i na muratorze
    to zobaczysz że pękająca wylewka to prawie "standard" :-)

    Nie napisałeś jak duże jest to pomieszczenie, co jest pod wylewką (mięki
    styropian czy XPS) ani co chcesz dać na nią?

    Pozdrawiam
    Ergie