    From: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dostałem nową kartę
    Date: Wed, 24 Apr 2024 21:53:02 +0200

    On Wed, 24 Apr 2024, Kamil Jońca wrote:

    > Tym blikiem to zapłacisz na Litwie? Bo ja jakoś nie kojarzę.

    Hmm, a blik to nie planował ekspansji zagranicznej?
    Czy im nie poszło?
    Co prawda nie miał to być "prawdziwy blik" (i nic dziwnego,
    takiego drugiego głupiego narodu, co chciałby te kody wpisywać,
    na świecie nie znajdziesz) tylko mastercard pod przykrywką blika,
    czyli tylko zbliżeniowo telefonem (choć wciąż mi wraca przykład
    z basenu, gdzie wisiała piękna kartka "z powodu wymiany terminali
    blikiem można płacić tylko zbliżeniowo" - więc widać, w którą
    stronę ewolucja idzie) - no ale jednak choć rozliczane przez inną sieć.
    MC już taki jest, wciśnie się wszędzie, nawet się ośmieszając,
    ale dobrze, że są i ostro walczą, bo monopol byłby tragedią.
    To coś jak AMD - też się męczą tą walką, i choć czasem odniosą
    spektakularne zwycięstwo - np. MC wprowadzeniem paypassa,
    a AMD wprowadzeniem x64 - ale i tak zawsze drudzy...