  • Data: 2019-12-06 10:07:46
    Temat: Re: Kredyt za stala stopa
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-12-06 o 09:46, Robert Sierant pisze:

    > trafiłeś w punkt ;-)
    >
    > każda umowa, na której zarabiamy jest ok, dopiero jak sytuacja się
    > zmienia to mamy mnóstwo uwag

    W mojej umowie jest jakoś tak, że w efekcie końcowym marża+Wibor mnożona
    jest przez 365/360 (a w latach przestępnych przez 366/360).
    Faktyczna marża (do porównania z innymi bankami) jest nieco wyższa niż
    zapisana w umowie i dodatkowo jest przez to zależna od stawki Wibor.
    Gdzieś tam przyjmują, że rok ma 360 dni a potem, że odsetki za miesiąc
    liczy się według faktycznej liczby dni miesiąca.

    Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że bank nie zadbał o to, aby
    mi zwrócić na to uwagę, a to jest przecież oszukaństwo w biały dzień :).
    Nie wykluczałbym, że (w nadzwyczajnych okolicznościach) może się okazać,
    że to jest niedozwolone i ten paragraf trzeba z umowy usunąć. Może jakby
    go usunąć to kredyt zrobi się nieoprocentowany.
    P.G.