  • 1. Data: 2019-12-05 23:42:55
    Temat: Re: Obłęd na 100%
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    napisał w wiadomości news:5de87643$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
    > Chciałem napisać na 100%! -- ale uznałem, że 100%! to nadal 100%... ;)
    > Niemal 3 lata temu kupiłem laptop -- dziś jest już zbyt powolny... :(
    > Co go zatyka? Ano ST mBanku...
    >
    > Czy u innych mBank także potrafi zatkać CPU?!
    >
    > To jakiś obłęd -- niegdyś najszybszy bank...
    >
    > Każda czynność trwa coraz dłużej -- SMSy, nowe ST, szybkie wyskoki...
    > (krótkie ,,sesje'' -- trzeba raz za razem przedłużać lub logować się
    > ponownie...)
    >
    > Bez mBanku CPU chadza na ~25% -- z ST mBanku (na Operze) skacze pod
    > 100%...

    Zatkać, może nie ale zamulić - prawie wszystkie nowe, głupawe interfejsy.
    Nwet "ostatni sprawiedliwy" (w moim przypadku) CA zszedł na psy.
    Już ładowanie strony logowania już znacznie obciąża kompa i transfer.
    A parę lat temu działał nawet bez Java Script.

    Arek

  • 2. Data: 2019-12-06 00:40:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5de987f4$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    > Zatkać, może nie ale zamulić - prawie wszystkie nowe,
    > głupawe interfejsy. Nwet "ostatni sprawiedliwy" (w moim
    > przypadku) CA zszedł na psy.

    U mnie jeszcze można wskoczyć na stary IF CA -- ale
    chyba nie można w nim korespondować z bankiem...
    W nowym IF też nie można -- mogę pisać, ale nie
    widzę odpowiedzi...

    > Już ładowanie strony logowania już znacznie obciąża

    U mnie niby obciąża z 5% do ~75%, ale tylko na chwilę.
    Jest takie krótkie piknięcie. W wypadku mBanku trwało
    to (przeciążenie) znaaaacznie dłużej... Czasami mniej ;)
    krótkie, ale to nadal mniej niż jedna sekunda...

    Bywa, że zwiększenia obciążenia trwa parę sekund -- generacja ;)
    potwierdzeń chociażby... Sama HistOErYja to mniej niż jedna
    sekunda zwiększenia zapotrzebowania z kilku % do 3/4...

    Stary IF (do którego wskoczyłem mimo mej woli w efekcie
    szukania Inwestycji ;) itp.) też daje piknięcia przeciążeniowe...

    > kompa i transfer.

    Transferu nie sprawdzałem.
    W MenZadań jednostki transferu nie są stałe, ;) więc
    trudno zgadnąć, co działo się... Transfer skacze,
    ale niewiele wiem, jak...

    > A parę lat temu działał nawet bez Java Script.

    -=-

    Programiści zajmą wszystkie (i RAMkowe, i dyskowe, i wszelkie
    inne) GB czy TB i wszystkie (CPU czy GPU, czy inne) GHz czy THz...

    Aby żyć -- trzeba mieć po prostu komputer szybszy/lepszy niż
    przeciętni juzerzy... Dziś może 32 GiB oRAMkowania to dużo,
    ale gdy RAMki potanieją a CPU w laptopach obsłużą 64 GiB
    czy 128 GiB -- 32 GiB starczy na jakąś oszczędnościową
    wersję systemu operacyjnego a 64 GiB zajmie oglądanie
    pornoli ;) na Jutubie...

    4 GiB dziś starczy na nic. ;)
    Na WXP -- ale do czego wystarczy WXP?...
    Na Linuksy? -- wierzę na słowo... ;)

    -=-

    W telefonie z Androidem 2 GiB to akurat tyle, by pogadać? ;)

    -=-

    Porównuję stary IF CA z nowym -- wielkiej różnicy nie dostrzegam...

    --