  • Data: 2007-02-07 21:23:24
    Temat: Re: Pierwsza DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Feb 2007, KaCZoR wrote:

    > Czyli tak najogolniej mowiac do momentu przejsca na VAT podatek place na
    > zasadzie: (cena sprzedazy - cena zakupu)*19%,

    Przecież to nie jest tak: sumujesz WSZYSTKIE przychody (nie tylko
    sprzedaż w rozumieniu "wpływu z allegro", ale WSZYSTKO, włącznie
    z groszowymi wpływami z odsetek od konta bankowego) oraz WSZYSTKIE
    koszty uzyskania (upraszczając, bo do niektórych są np. limity,
    dajmy na to - kilometrówka), różnica jest "dochodem do opodatkowania".
    Od tego odejmujsz ODLICZENIA od dochodu (praktycznie: ZUS "społeczny"
    jeśli ktoś płaci) oraz od podatku (część składki "zdrowotnej").

    A to co wyszło idzie do opodatkowania:
    - albo "wg skali"
    - albo "liniowo 19%"

    To zaś zależy od wyboru - który już został dokonany na ten rok :)
    i też podlega ograniczeniom.

    > a jak stane sie VATowcem to tak jak napisalem to wczesniej?.

    Tak prosto wygląda to tylko tak długo, jak długo sprzedaż jest
    w 100% oVATowana :), jak się pojawi sprzedaż zwolniona to jeszcze
    padnie hasło "proporcja"...

    > No to jak juz zostalo wszystko wyjasnione mam nadzieje ze nie bede miec
    > zadnych "przyjemnosci" z urzedem skarbowym:)

    :)

    pzdr, Gotfryd