  • Data: 2014-04-27 23:21:01
    Temat: Re: Setki kopczyków - znika trawnik
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-27 10:52, Dirko pisze:

    > Hejka. Prawdopodobnie jakiś trzmiel a jak wiadomo wszystkie trzmiele
    > są pod ochroną.
    > http://www.tbop.org.pl/programy/ochrona/trzmiele/trz
    miele.html

    > Pozdrawiam pożytecznie Ja...cki

    Hej,

    Trzmiel jest z 10x większy objętościowo :-) Wyjaśniło się, że jest to
    pszczolinka piaskowa.

    Wygląda to tak:
    http://3.bp.blogspot.com/_x_d7KCMlcWE/S8H4Og7F7fI/AA
    AAAAAAAJc/A905tfahlKI/s1600/IMG_3012.jpg

    http://4.bp.blogspot.com/_x_d7KCMlcWE/S8H3k8S9rNI/AA
    AAAAAAAJU/0eY-qRiHQuo/s1600/IMG_3015.jpg

    Co prawda opis jest nie do końca spójny z obserwowaną przeze mnie sytuacją:
    http://naturalnie-biedrzyn.blogspot.com/2010_04_01_a
    rchive.html

    "nie tworzą dużych społeczeństw" Oczywiście to rzecz względna. Jak dla
    mnie zryty trawnik setkami owadów jest objawem występowania dużego
    społeczeństwa :-)

    Marek