  • 1. Data: 2014-04-21 19:31:40
    Temat: Setki kopczyków - znika trawnik
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam w tym roku dziwny problem w ogrodzie. Miejsca z trawą przestają
    istnieć. Pokrywają się setkami małych kopczyków. Wychodzą z nich owady
    wyglądające trochę jak miniaturowe pszczoły lecz o smukłych odwłokach.
    Poruszają się niezdarnie, przewracają. Można dostrzec, że brzuchy
    niektórych oblepione są pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy
    orientujecie się co to takiego i czy z tym się da walczyć?

    Marek

  • 2. Data: 2014-04-21 21:27:13
    Temat: Re: Setki kopczyków - znika trawnik
    Od: johnny <j...@p...pl>

    W dniu 2014-04-21 19:31, Marek pisze:
> [...]
    > niektórych oblepione są pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy
    > orientujecie się co to takiego i czy z tym się da walczyć?

    Turkuć podjadek. Metody zwalczania turkucia poszukaj w internecie, np
    tu: http://www.youtube.com/watch?v=CtRuBKYUx28

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-04-21 23:31:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:27:13 +0200, johnny napisał(a):

    > Turkuć podjadek.

    Chyba żartujesz - widziałeś kiedy turkucia podjadka? Miniaturowa pszczoła?
    - dobre sobie, nie widziałeś albo turkucia, albo pszczoły :-D
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/G
    ryllotalpa_gryllotalpa_bauch_gerade.jpg

  • 4. Data: 2014-04-22 00:21:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-21 21:27, johnny pisze:

    > Turkuć podjadek. Metody zwalczania turkucia poszukaj w internecie, np
    > tu: http://www.youtube.com/watch?v=CtRuBKYUx28

    Nie, to zupełnie nie ten owad. Jest on olbrzymi w stosunku do tych,
    które obserwuję (do 6cm). Tymczasem te, o których mówię - max 1cm. Po
    drugie on chyba nie lata (jak pszczoła)?

    Marek

  • 5. Data: 2014-04-22 00:36:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek ma w tym roku dziwny problem w ogrodzie:

> [...]
    > pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy orientujecie się
    > co to takiego i czy z tym się da walczyć?

    Bez fotografii, na podstawie samego tylko opisu, to chyba nawet
    sam Niesiołowski nie będzie widział co to za jedni.

    Jarek

    --
    Nad Bałtykiem rozpostarli swoje skrzydła ludzie z Marsa
    Atakować w taki sposób to jest jedna wielka farsa

  • 6. Data: 2014-04-22 10:59:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 19:31:40 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > niektórych oblepione są pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy
    > orientujecie się co to takiego i czy z tym się da walczyć?

    Taszczyn pszczeli:
    https://www.google.pl/search?q=taszczyn+pszczeli&tbm
    =isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=sy5WU-fxBIbLtQbsvICQ
    CQ&sqi=2&ved=0CCgQsAQ&biw=1280&bih=642
    Masz może w okolicy pasiekę? - jak nazwa wskazuje, żywi się on pszczołami i
    wtaszcza je do swoich ziemnych norek.

  • 7. Data: 2014-04-22 14:34:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Bez fotografii, na podstawie samego tylko opisu, to chyba nawet
    > sam Niesiołowski nie będzie widział co to za jedni.

    Będzie wiedział, spokojnie :-)

    Zrobiłem parę zdjęć telefonem. Niestety jakość zbliżeń jest koszmarna.
    Jeśli będzie trzeba wezmę normalny aparat, wtedy zdjęcia będą bardzo
    czytelne. Oto kilka wybranych:

    Trawnik:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7dThMdGR
    XYzY5S1k/edit?usp=sharing

    Owad w zbliżeniu:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7V1gyVkd
    SY1ctOXc/edit?usp=sharing

    to co ważne: grube żółte nogi - jak u pszczół oblepionych pyłkiem. Tułów
    brązowy w paski - jak pszczoły.

    Drugie zbliżenie:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7cDQ4bXB
    RQ3I0dHM/edit?usp=sharing

    Owad ma góra 1cm - jest bardzo mały.

    Marek

  • 8. Data: 2014-04-22 14:39:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-22 10:59, Ikselka pisze:

> [...]
    CQ&sqi=2&ved=0CCgQsAQ&biw=1280&bih=642
    > Masz może w okolicy pasiekę? - jak nazwa wskazuje, żywi się on pszczołami i

    Hej,

    Zobacz co odpisałem Jarkowi. Zrobiłem parę zdjęć. Ten owad raczej jak
    ofiara taszczyna wygląda i to w dodatku w postaci miniaturowej. Odwłok
    jest w kolorze brązowym (taszczyn jest żółto czarny - jak osa) a nogi są
    bardzo grube - jak u pszczół. Norki ok 3mm więc żadna dorosła pszczoła
    by się tam nie zmieściła. Taszczyn jest ze 2x większy od tego owada.

    Pasiek w pobliżu nie ma.

    Marek

  • 9. Data: 2014-04-22 15:30:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Będzie wiedział, spokojnie :-)

    Niestety nie zagląda tutaj. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.
    Musimy zatem radzić sobie sami.

> [...]
    SY1ctOXc

    > to co ważne: grube żółte nogi - jak u pszczół oblepionych pyłkiem.

    Bo to mi wygląda na pszczołę. Pszczołę samotnicę. Inaczej być nie może.
    Tylko którą? W Polsce spotkać można wiele gatunków.

    > Drugie zbliżenie:
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7cDQ4bXB
    RQ3I0dHM

    > Owad ma góra 1cm - jest bardzo mały.

    Ja bym się starał, w miare możności, krzywdy im nie robic. Zamiast
    walczyć, lepiej polubić. One metodami rzemieślniczymi, w ramach
    jednoosobowej działalności gospodarczej, starają się wykonać tę
    samą robotę, co pszczeli kombinat ulokowany w ulu. Co taka pszczoła
    winna, że ma grube nogi, żaden truteń jej nie chce i musi wieść
    życie singla?

    Jarek

    --
    Chcę oglądać twoje nogi (nogi, nogi, nogi)
    Chcę byś założyła mini (mini, mini, mini)

  • 10. Data: 2014-04-22 16:15:27
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    Popatrz na takie coś : Pszczolinka (Andrena)

    Pozdrawiam
    Bogdan