    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Upał
    Date: Mon, 6 Jul 2015 17:58:20 +0200

    Pan Piotr napisał:

    > A ja zauważyłem, że o ile po kilku próbach przestałeś "kopać się"
    > z Wszystkowiedzącą nie dając jej w ten sposób sprowadzić się do
    > jej poziomu i pokonać doświadczeniem

    W ogóle nie próbowałem. Z wyżej wzmiankowaną po raz pierwszy zetknąłem
    się właśnie na tej grupie (później też na innych) -- zaraz jak tylko coś
    tu po napisałem. Łatwo odgadnąć (jeszcze łatwiej zajrzeć do archiwów),
    że przywitanie nowego miało formę tęgich kopniaków, od razu kilku.

    Niczego więc nie musiałem zmienać, od samego początku wszystko było
    jasne. Zwłaszcza, że ten typ psychiki jest mi dość dobrze znany, choć
    akurat w Usenecie spotykany rzadko. Ale akurat w Usenecie uciechy
    z takich jest sporo -- i ja też nie wzbraniam się przed odrobiną
    przyjemności, jaka może płynąć z obecności (rzecz jasna w bezpiecznej
    odległości) takich nieuczonych stworzeń. Taka rozrywka za dychę -- może
    prosta, ale czasem można sobie na to pozwolić.

    > to z uporem godnym lepszej sprawy próbujesz już długo (od początku?)
    > sprowadzić Dirko do swojego poziomu.

    To jest Całkiem Co Innego! W tej sprawie nigdy, ale to przenigdy, nie
    dało się odczuć potrzeby, by ktoś kogoś do czegoś musiał sprowadzać.
    Poziom wyrównany, choć spojrzenia mogą być całkiem odmienne. To potrafi
    być twórcze.

    > Piotr
    > p.s. warto z chłopem (Dirko) rozmawiać zwyczajnie, bo zwykle
    > nie wdaje się (przynajmniej nigdy tego nie zauważyłem)
    > w pyskówki i przepychanki słowne, wiedzę ogrodniczą ma rozległą
    > i jak przypuszczam popartą dużym doświadczeniem.
    > Dzieli się nią chętnie. Można się z nim nie zgadzać ale nie
    > ma potrzeby tak ciągle szczypać.

    I to się chłopu chwali! Co będzie pyskował jak jakaś baba na straganie.
    Gdy na drugiego takiego trafi, to tylko się cieszyć. Nawet może czasem
    szczypnąć -- mnie to nie boli.

    > Kiedy zechcesz traktować swój ogród nie tylko jako "rec" to może
    > się wiedza takiego Dirko przydać.

    To się nie zdarzy. W dającej się przewidzieć perspektywie nie widać
    powodów, bym miał zacząć traktować ogród "produkcyjnie". Nie widać
    też powodów do tego, bym miał stracić zainteresowania do czegoś,
    co mi bliskie od niepamiętnych czasów. Takie tam rozmaite tęsknoty,
    jeszcze ze szczenięcych lat. Między innymi do wszystkiego, co zielone.
    A to oznacza, że każda wiedza cenna, każdą chętnie przyjmuję, choćby
    miała nigdy się nie przydać.

    To "rec" w środku też już się nie zmieni. Z nim nigdy nie było kłopotu
    -- "produkcyjni" przeważnie widzą dobrze, że są tu gośćmi, nawet jeśli
    czasem na moment się zapomną. Zresztą są bardzo miłymi gośćmi.
    Gość z rozległą praktyką to sama radość w ogrodzie. A jaka radość, gdy
    wiedza ogrodnicza z bardziej ścisłą się zetknie. Albo odworotnie -- z
    doświadczeniem pospolitym. Wtedy jest REC przez duże R.

    Jarek

    --
    Za kobietę bez inteligencji przypisywał sobie dodatek dziesięciu
    grajcarów, ponieważ był przekonany, że takie nieuczone stworzenie