  • Data: 2015-01-20 00:17:23
    Temat: Re: Uszczelnienie wędzarni.
    Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 19 Jan 2015 23:31:19 +0100, JDX napisał(a):

    > On 2015-01-19 22:50, XL wrote:
    > [...]
    > Hehe, rozważałem tą wersję, ale wydaje się ona być trochę upierdliwa,
    > dlatego pomyślałem o silikonie jako szybszym rozwiązaniu. Bo w dębową
    > deskę niezbyt łatwo jest wbić gwoździa bez pogięcia go. Nawet wkręt jest
    > ciężko wkręcić (dosyć łatwo można urwać łeb).

    Fakt, dąb - nie zwróciłam na to uwagi. No i po latach przebywania na
    zewnątrz drewno pomimo twardości na pewno jest już też kruche bardzo.

    > E, to szybciej i taniej będzie obić od zewnątrz zwykłą blachą ocynkowaną
    > albo alu. W każdym razie blacha jakoś nie przyszła mi do głowy, a to w
    > sumie jest niezły pomysł w porównaniu do zabawy z listewkami.

    Owszem, z zewnątrz też można, tylko czy drewno zamknięte w blaszanej puszce
    nie zacznie gnić... Będziesz musiał wędzarnię zabezpieczyć przed wilgocią
    (dach) i wietrzyć (=trzymać otwartą) w czasie, kiedy nie jest używana.
    Mam wedzarnię kilku od lat, jest to po prostu drewniana skrzynia z uchylnym
    wiekiem - obita blachą kwasoodporną w środku; zdaje to egzamin bardzo
    dobrze.