  • 1. Data: 2007-07-11 12:26:18
    Temat: Umowa najmu-Ryczalt-Poczatek DG
    Od: Bajczarz <n...@t...ma>

    Witam Was serdecznie,

    bardzo prosze o pomoc, Jestem obecnie tuz przed momentem
    zakladania dzialalnosci gospodarczej.
    Bedzie to dzialalnosc uslugowa
    (projektowanie witryn www itd w internecie).
    Lecz nie za bardzo wiem
    jak sie za ta sprawe zabrac:

    Obecnie stoje przed podpisaniem umowy najmu lokalu
    uzytkowego (zrobie to po zarejstrow. DG),
    jako ze wynajmowac bede 10 mkw w lokalu
    mojego przyszlego partnra handlowego moge uiscic w
    umowie najmu kwote 1zl netto za miesiac najmu.
    Tak aby nie obciazac go podatkiem dochodowym.

    Ale, wyczytalem, ze jesli ma sie taka mozliwosc, to
    lepiej zrobic to w taki sposob: podpisac umowe najmu na 400zl
    (ktorych faktycznie nie musialbym placic) a nastepnie wrzucic
    sobie ta kwote w KOSZTY prowadzenia DG i (tu cytuje:
    "(czyli "zaoszczędzasz" na podatku 76 zł) a oni płacą
    ryczałt z tytułu wynajmu, który wynosi 10% czyli 40 zł.
    Płacisz za nich te 40 zł miesięcznie i 36 Ci zostaje."),
    koniec cytatu znalezionego w cyberprzestrzeni ;)
    Bardzo prosze wytlumaczc mi ten proces w bardzo prosty i
    jasny sposob.
    Dziekuje.

    PS.
    Nie bardzo rozumiem jak to zrobic... O co chodzi
    dokladnie z tym ryczaltem i co to jest (przperaszam z to
    banalne pytanie).
    Czy w momencie zkladania DG musze gdzies zaznaczac
    wczesniej ze bede sie rozliczal ryczaltowo?
    Bardzo prosze wytlumaczc mi ten proces w bardzo prosty i
    jasny sposob.
    Dziekuje.

    pozdrawiam
    Andrzej