  • 1. Data: 2006-03-03 11:37:25
    Temat: Wezwanie do zaplaty z PeKaO SA
    Od: "Tread" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Otrzymalem wlasnie wezwanie do zaplaty z PeKaO SA na 150 zeta za
    "nieuprawnione saldo ujemne utrzymujace sie od wielu dni". Generalnie
    zgadzam sie z saldem i koniecznoscia zaplaty ale:
    - nie korzystalem z konta przez 5 (slownie "piec") lat...
    Zastanawiam sie jakie konsekwencje bank moze wyciagnac w stosunku do
    mnie jesli nie zaplace tego wezwania. Czy jest to tylko straszak czy
    nastapia jakies konkretne sankcje docelowo prowadzace do bana na
    kredyty itp. I co sprawilo, ze martwa dusza jakim byl moj rachunek
    nagle znalazla sie w centrum zainteresowania?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2006-03-03 11:50:26
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty z PeKaO SA
    Od: PKos <p...@p...onet.pl>

    Tread wrote:
    (...)
> [...]
    (...)
    > - nie korzystalem z konta przez 5 (slownie "piec") lat...

    Ja podobne tylko na kwote ok 25PLN dostalem z NordeaBank.
    Tez nieaktywne konto bylo ok 3lat
    Wczesniej byl to LG BANK z rorem z 0PLN potem reorganizacja i przejecie
    przez NORDEA jakas drobna oplata.
    Nie pamietam jak rezygnowalem i czy do konca zalatwilem wtedy sprawe
    likwidacji konta (jeden z powodow - wprowadzenie oplat)

    Poszedlem do banku i powiedzialem to co wyzej...
    i tutaj duzy plus dla obslugi tego banku!!
    pani powiedziala zebym na miejscu wypelnil wniosek o zamkniecie konta i
    anulowala oplate

    Takie podejscie banku uwazam za dobre
    "Frontem do Klienta" - skutkuje tym, jezeli w przyszlosci zastanawialbym
    sie nad podobnymi ofertami banku X i Nordea wybral bym Nordea.

    Ale czy to tez tyczy sie PeKaO SA to szczeze powiem..... watpie
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2006-03-06 09:51:01
    Od: "custeau" <c...@o...pl>

    Tread wrote:
> [...]
    Generalnie
    > zgadzam sie z saldem i koniecznoscia zaplaty ale:
    > - nie korzystalem z konta przez 5 (slownie "piec") lat...

    Poczekali te pięć lat, aby odsetki narosły :(.
    Warto:
    1.Udać się do oddziału i wyjaśnić zaistniałą sytuację.
    2. Spłacić dług.
    Nie warto:
    Zostawić tego bez odzewu bo wrzucą na "black list" (BIK) i będziesz miał
    kłopoty z uzyskanie kredytu z jakiegokolwiek banku i nie tylko (umowy
    telefonii gsm, zakupy na raty etc.)
    PeKaO SA to wyjatkowo upierdliwy bank (znam z autopsji), nie odpuszczą i
    poza tym... nie ma co się z koniem kopać. :)

    Piotr