  • 11. Data: 2014-08-02 08:17:57
    Temat: Re: Wlasna posesja -Ognisko
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Na terenie zabudowanym nie wolno palić otwartego ognia.Dokladnych informacji-również
    o stosownych odleglościach- zadobędziesz w najbliższej straży.Lepiej Ty leć
    spytać,niż wezwie ją sąsiadka.Ma prawo.
    Przepisy p-poż są rownież w sieci,ale niewiem gdzie.Zresztą,ważna jest również
    wykladnia.
    Na liście,trawę i różne teges proponuję zrobić niewielki kompostownik.To zbyt cenny i
    przydatny nawóz,aby go oddawać.Na galęzie-czasem k mać trzeba cóś spalić-mam dużą
    beczkę bez den,ustawianą na ceglach.Ognisko w beczce nie jest ogniem otwartym,a pali
    się lepiej.Oczywiście dym nadal przeszkadza,a oprócz pieniaczy są jeszcze ludzie
    mający jakieś problemy z oddychaniem.Dlatego nie należy szaleć.
    pozdro dolniak

  • 12. Data: 2014-08-02 11:35:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-01 21:53, Piotrek wrote:
    > Proponowałbym nie ekscytować się tym kwitem bo mogą Cię ścignąć z
    > przepisów "środowiskowo/śmieciowych".

    Co za k...e lewackie czasy.

  • 13. Data: 2014-08-02 17:33:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jest ponat 60 mb. Palac ognisko wydobywa sie dym, ktory przeszkadza
    > sasiadce, wlasnie tej oddalonej o ponad 60 mb.

    wyguglaj sobie haslo "immisje" i nie dym gdy wiatr jest w strone sąsiadki.

    b.

  • 14. Data: 2014-08-03 14:10:53
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:53dc6416$0$2369$65785112@news.neostrada.pl,
    *Jack* <J...@w...pl> typed:
    > Palić możesz, ale pamiętaj że dym wydostaje się poza Twoją posesję.
    > Jest to więc kwestia pewnej kultury osobistej...
    >
    > Może pal ogniska gdy wiatr będzie w inną stronę?
    > Jeśli palisz często, to nie dziwię się sąsiadce...

    Ognisko takie rozpalam dwa do trzech razy w roku.
    Jak mi się uzbiera więcej trawy, gałęzi z drzew, to rozpalam ognisko.
    W tym konkretnym przykładzie paliłem akurat gałęzie z czereśni, a mam ich
    ponad 10 szt. - duże drzewa (zawsze je podcinam o tej porze) i do tego
    dołożyłem trawę z dwóch koszeń. Zapalając ognisko wiatr wiał w przeciwnym
    kierunku do zabudowań sąsiednich. Podczas palenia zmieniał kierunek i raz
    dym leciał w kierunku przeciwnym do zabudowań a raz w kierunku zabudowań.
    Sąsiadka jest przekonana, ze paliłem śmieci, bo swoim głosem to
    artykułowała. Chciałem ja wyprowadzić z błędu, ale nie dala sobie
    przetłumaczyć i po chwili zjawiła się policja. Policja stwierdziła, ze pale
    gałęzie i trawę a nie śmieci itp nieczystości.
    Wiem, ze nie można robić drugiemu tego, co mi niemile, a w tym przypadku nie
    bylem złośliwy i nie miałem i nie mam takich intencji.
    Reasumując gałęzie musze spalić (w przyszłości iglaste), bo tego nie zabiorą
    mi razem ze śmieciami itd..

  • 15. Data: 2014-08-03 15:58:51
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-01 19:36, Użytkownik_zyga pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam dzialke zabudowana ~40 ar (98x44) na której od czasu do zapalam
    > ognisko z galezi drzew i trawy (czeresnia, drzewa owocowe).
    > Do najbliżej dzialki od ogniska jest ~14 mb aale ta dzialka jest
    > niezabudowana, natomiast do najblizszej posesji zabudoiwanej tj. domu
    > jedn. jest ponat 60 mb. Palac ognisko wydobywa sie dym,
    Sprawa jest prosta:
    jeżeli miejscowi radni uchwalili, ze palić nie wolno, to nie wolno.
    Trzeba sprawdzić w starostwie ich radosną twórczość.
    Do tego dochodzi ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 - art. 31. p.7.
    Jacek

  • 16. Data: 2014-08-03 17:47:17
    Od: a...@g...com

    > ogniska, bo sasiadce ponoc przeszkadza. Jakie jest prawo?

    o prawie pisali inni.
    mam inna rade. po pierwsze trawa. NIE pal tego. chyba ze jest suche jak diabli, ale
    to trzeba przetrzasac pilnowac od deszczu - jak rolnik. wiec zazwyczaj nie jest
    suche. zrob kompostownik. z trawy bedzie dziadowski, ale z czasem sie przerobi. kup
    robaki kalifornijskie. sa wydajne. na trawie za szczesliwe nei beda ale zawsze cos
    przetrwa i dadza rade.
    co do drzewa z przeswietlen. zostaw na kupie jedna ture. niech przeschnie przez pare
    tygodni. potem podpal OD GORY !!
    dziala ta sama zasada co w kotlach.
    ja tak grila robie. wole na drewnie swoim. ustawiam wiec stos od najgrubszych do
    najchudszych i taki stozek podpalam od gory. drewno mam jednak suche.
    pali sie bez jednego dymka. jak zostana same wegle - idzie jedzonko...
    na stosie z czyszczenia 'wilkow' akcja pojdzie szybko i bezbolesnie. uwaga. ogien
    jest gwaltowny . wyzwala sie masa ciepla - dym ktory byl dymem w tej metodzie staje
    sie ogniem. metr szescienny drewna i patyczkow rozwazylbym na podzielenie na dwie
    kupki...

  • 17. Data: 2014-08-03 21:15:55
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 20:34:15 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Z zadnym, mam normalnych sasiadow :) Ostatnie ognisko palilem 30 min temu.

    To skąd wiesz, ze to była właściwa rada? No bo chyba nie chciałeś zaszkodzić
    koledze?

  • 18. Data: 2014-08-03 21:18:12
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    On 2014-08-01 20:41, Użytkownik_zyga wrote:
> [...]
    92

    >Proponowałbym nie ekscytować się tym kwitem bo mogą Cię ścignąć z przepisów
    >"środowiskowo/śmieciowych".

    Dokładnie, straż pożarna jest od pożarów, a tu jest zdaje kwestia siedzącego
    dymu.

  • 19. Data: 2014-08-03 21:53:31
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Reasumując gałęzie musze spalić (w przyszłości iglaste), bo tego nie
    >zabiorą mi razem ze śmieciami itd..

    Dlaczego nie zabiorą? To są odpady zielone.

  • 20. Data: 2014-08-04 07:47:29
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-03 21:53, Ghost pisze:

    > Dlaczego nie zabiorą? To są odpady zielone.
    U mnie na przykład w teorii gmina odbiera odpady "zielone" a w praktyce
    wygląda to tak, że trzeba to popakować do worków. Kto choć raz próbował
    zapakować do worka gałęzie będzie wiedział, jaka to jest zabawa.
    Po drugie odbiór odpadów zielonych jest TYLKO dwa razy do roku. Można
    sobie wprawdzie wypożyczyć big-bag i tam sypać pół roku trawę i gałęzie,
    ale nie wyobrażam sobie tego smrodu gnijącego zielska.
    Jacek