  • 21. Data: 2014-08-04 10:27:19
    Temat: Re: Wlasna posesja -Ognisko
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    dyskusyjnych:53df1e71$0$2241$6...@n...neostrada
    .pl...

    W dniu 2014-08-03 21:53, Ghost pisze:

    >U mnie na przykład w teorii gmina odbiera odpady "zielone" a w praktyce
    >wygląda to tak, że trzeba to popakować do worków. Kto choć raz próbował
    >zapakować do worka gałęzie będzie wiedział, jaka to jest zabawa.
    >Po drugie odbiór odpadów zielonych jest TYLKO dwa razy do roku. Można sobie
    >wprawdzie wypożyczyć big-bag i tam sypać pół roku trawę i gałęzie, ale nie
    >wyobrażam sobie tego smrodu gnijącego zielska.

    No ale może gmina w ten sposób lamie jakiś przepis?

  • 22. Data: 2014-08-04 16:39:57
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-04 10:27, Ghost pisze:
    > No ale może gmina w ten sposób lamie jakiś przepis?
    Też mi się to nie podoba, bo przepisy ustawy o odpadach nie określają
    ile razy ma być w roku zbiórka, a jedynie tyle, że jak jest, to palić
    nie wolno. Daje to naszym dzielnym chłopakom ze SM pole do popisu.
    Jacek

  • 23. Data: 2014-08-04 16:54:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-08-04 16:39, Jacek wrote:
    > Też mi się to nie podoba, bo przepisy ustawy o odpadach nie określają
    > ile razy ma być w roku zbiórka, a jedynie tyle, że jak jest, to palić
    > nie wolno. Daje to naszym dzielnym chłopakom ze SM pole do popisu.

    I co Ci odpowiedzieli w gminie jak im napisałeś, że za rzadko zbierają
    odpady zielone i życzyłbyś sobie ażeby zbierali częściej?

    Piotrek

  • 24. Data: 2014-08-04 18:35:36
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-04 16:54, Piotrek pisze:
    > I co Ci odpowiedzieli w gminie jak im napisałeś, że za rzadko zbierają
    > odpady zielone i życzyłbyś sobie ażeby zbierali częściej?
    >
    > Piotrek
    Ponieważ mam pewne doświadczenia, jak włodarze traktują pojedyncze
    głosy, więc nie pisałem wcale.
    Kilka lat temu wystosowałem pismo w sprawie odkomarzania podając od razu
    "na tacy" gotowe sposoby z nazwami preparatów, cenami i sposobem użycia.
    W odpowiedzi dostałem, że głos jest pojedynczy, że nie ma wogóle plagi
    komarów i generalnie spadaj na drzewo. Minęły 3 lata i czytam w gazetce
    powiatowej, że oto gmina robi akcję odkomarzania bazując na najnowszych
    zdobyczach techniki, biologii i chemii i nawet przepisali fragment z
    mojego pisma.
    Szkoda mi więc było 2,35 zł na znaczek, a do zakładania komitetu
    zielonośmieciowego nie mam czasu.
    Jacek

  • 25. Data: 2014-08-05 14:10:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > sobie wprawdzie wypożyczyć big-bag i tam sypać pół roku trawę i gałęzie,
    > ale nie wyobrażam sobie tego smrodu gnijącego zielska.

    U nas ludzie sobie kupili rozdrabniarki i nie maja problemu z pakowaniem do
    worków, ale z tego co widzę to większość wpadła na to że jak już się ma
    rozdrobnione gałęzie to można je rozsypać pod iglaki albo jakieś krzaczki.

    A lekarstwo na trawę to kosiarka z funkcją mulczowania.

    Ja do worków na zielone odpady wyrzucam jedynie liście bo się źle
    kompostują, a zmielone z trawą brzydko wyglądają gdy jest ich dużo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2014-08-05 14:24:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 14:10:44 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > A lekarstwo na trawďż˝ to kosiarka z funkcjďż˝ mulczowania.

    Mulczowanie wg mnie to o kant dupy rozbić. Trawnik po tym okrutnie wygląda.

    > Ja do work�w na zielone odpady wyrzucam jedynie li�cie bo si� �le
    > kompostuj�, a zmielone z traw� brzydko wygl�daj� gdy jest ich du�o.
    U nas odpady zielone odbierają raz w miesiącu. 400metrów trawnika kosze w tym roku
    trawy mało bo susza, w zeszłym roku kilka worków na tydzień trawy było.
    W latach ubiegłych skoszoną trawe sypałem pod żywopłot. chwasty dzięki temu pod
    żywopłotem nie rosły a trawa szybko zamieniała się w kompost co i pewnie pozytywnie
    na moje ałycze i berberysy wpływało.

  • 27. Data: 2014-08-05 21:00:54
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-05 14:10, Ergie pisze:
    > A lekarstwo na trawę to kosiarka z funkcją mulczowania.
    Kiedyś w TV po wykolejeniu cysterny z wyciekiem Pieńkowska powiedziała,
    że każda cysterna powinna zostać wyposażona w system antywyciekowy.
    Ponieważ u mnie funkcja mulczowania się jakoś nie sprawdza, mimo, że mam
    kosiarkę raczej niezłej klasy, to chyba spróbuję idąc takim tropem
    rozumowania zastosować jakiś nawóz z funkcją (albo jeszcze lepiej z
    FORMUŁĄ) autoanihilacji trawy po skoszeniu ;-)
    Jacek

  • 28. Data: 2014-08-05 21:07:48
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-08-05 14:10, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Mi na pojemniku bio napisali co wrzucać, nie ma tam odpadow zielonych
    ani trawy, za to w regulaminie z gminy stoi że mozn wrzucać np, drobne
    gałązki. A od kuchni wprowadzili bandycki przymus kupowania firmowych
    worków i po napełnieniu ich zielskiem odbierają raz w tygodniu.

  • 29. Data: 2014-08-06 08:32:00
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Frez" napisał w wiadomości grup

    >A od kuchni wprowadzili bandycki przymus kupowania firmowych worków i po
    >napełnieniu ich zielskiem odbierają raz w tygodniu.

    U nas gmina rozdaje takowe worki (znaczy trzeba se po nie jechać), no ale my
    tu ukryta opcja niemiecka.

  • 30. Data: 2014-08-06 09:55:15
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 05.08.2014 o 21:07 Frez <f...@g...com> pisze:

    .pl...

    > Mi na pojemniku bio napisali co wrzucać, nie ma tam odpadow zielonych
    > ani trawy,
    W bielsku dają dodatkowe worki na trawę.

    --

    Pozdr
    Janusz