  • 11. Data: 2014-11-29 11:01:55
    Temat: Re: Re: Wybory sposób głosowania
    Od: <7...@8...110155.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w
    <news:Pine.WNT.4.64.1411290926590.2688@quad>:

    > Pomijam pytanie o legalność takiego zdjęcia (wszak narusza jedną
    > z zasad głosowania, mianowicie tajność).

    W jaki sposób zdjęcie narusza? Czy może fotografujący narusza? Wychodzi, że
    proponujesz, żeby krzyżyki stawiać z zawiązanymi oczami (niewidomi nie muszą
    zawiązywać, ale nakładek nie mogą używać), bo inaczej zobaczysz przy kim
    krzyżyk postawiłeś...

    No i jaka jest kara za sfotografowanie karty wyborczej, którą się właśnie
    wypełniło?

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2014-11-29 11:49:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Nov 2014, 7...@8...110155.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news

    > W jaki sposób zdjęcie narusza?

    Może posłużyć do skonstruowania "sprzedaży głosów".
    Tajność ma na celu uniemożliwienie sprawdzenia jak konkretny
    obywatel głosował.
    Tym samym kiełbasa wyborcza jest inwestowana w ciemno, bo wezmą,
    zagłosują na kogo innego i nie ma jak się odgryźć ;)

    > Czy może fotografujący narusza?

    Tak, to było uproszczenie.

    > Wychodzi, że proponujesz, żeby krzyżyki stawiać z zawiązanymi oczami

    Nie.
    Idzie o brak dowodu.
    Na zdjęciu można żądać jakiejś "cechy charakterystycznej"
    (tak aby to samo zdjęcie nie posłużyło do uwiarygodnienia 10000 głosów :>)
    i powoli otworzy się metoda na realne kupowanie głosów.
    BTW: w sumie jest to jedyna przyczyna przeciwwskazania do głosowania
    "przez internet".

    > No i jaka jest kara za sfotografowanie karty wyborczej, którą się właśnie
    > wypełniło?

    Jakbym wiedział, to bym nie pomijał pytania ;>

    Faktem jest, że przepis dotyczy przypadku "wbrew jego woli", ewentualna
    sankcja musiałaby więc wynikać ze "środka nacisku" który służy do
    zapoznania się z głosem (np.obietnica "dania pracy" lub przeciwnie).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-11-30 05:52:29
    Temat: Re: Wybory sposób głosowania
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Marek Wisniewski wrote:

    > Bedzie wazny

    I jeszcze filmowac cały czas kartę do głosowania aż do chwili
    wrzucenia jej do urny.

  • 14. Data: 2014-11-30 15:42:33
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-11-30 05:52, poszukiwacz pisze:

    > I jeszcze filmowac cały czas kartę do głosowania aż do chwili
    > wrzucenia jej do urny.

    Przecież nikt nie będzie wyciągał z piwnicy worka z głosami i szukał
    jakiegoś jednego głosu.

    --
    animka