  • 1. Data: 2018-04-26 23:53:05
    Temat: Wykańczanie gotowego domu szkieletowego
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Kupiłem nowy, gotowy dom drewniany z Szymbarka (Danmar XVII).
    W cenie zakupu jest zakończnony stan zewnetrzny (okna, drzwi, izolacja
    zewnetrzna, tynk, dach, komin). Wewnątrz jest tylko konstrukcja szkieletowa,
    bez stropu i scian.
    Bardzo mi sie to podoba gdyż wykończenie domu będę mógł zrobić własnymi
    rękami.
    W wykańczaniu domów murowanych mam spore doświadczenie ale dom szkieletowy
    jest dla mnie
    nowym wyzwaniem.
    Czy mozecie mi polecić jakis poradnik budowania i wykańczania domów
    szkieletowych w jezyku polskim?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-04-27 14:15:04
    Temat: Re: Wykańczanie gotowego domu szkieletowego
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 23:53:32 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > rękami.
    > W wykańczaniu domów murowanych mam spore doświadczenie ale dom szkieletowy

    jestesm wlasnie na tym etapie :)

    > Czy mozecie mi polecić jakis poradnik budowania i wykańczania domów
    > szkieletowych w jezyku polskim?

    szkielet.pl

    b.

  • 3. Data: 2018-05-05 21:05:07
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > Czy mozecie mi polecić jakis poradnik budowania i wykańczania domów
    > szkieletowych w jezyku polskim? -- Tomasz

    Masz trzy metody wykończenia:
    1- obijasz płytą G-K
    2- obijasz deską
    3- obijasz kratownicą z listewek i tynkujesz.

  • 4. Data: 2018-05-06 19:35:30
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl> napisał

    > Masz trzy metody wykończenia:
    > 1- obijasz płytą G-K
    > 2- obijasz deską
    > 3- obijasz kratownicą z listewek i tynkujesz.
    Zgadza się tylko kratownicy nie obijesz na słupach, musisz pod ta kratownice
    dac jakąś płytę.
    Widze jeszcze czwartą metodę, w niektórych miejscach murek z cegły, na
    przykład w rejonie kozy lub kominka lub murowane trzy ścianki kabiny
    prysznicowej.
    Poradźcie jak zrobić duży i stabilny prysznic, bez instalowania gotowej,
    delikatnej kabiny.
    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2018-05-06 20:04:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-06 o 19:35, Tomasz pisze:

> [...]
    > Widze jeszcze czwartą metodę, w niektórych miejscach murek z cegły, na
    > przykład w rejonie kozy lub kominka lub murowane trzy ścianki kabiny

    Proponowałbym ściany obić płytą OSB, a na płytę OSB przykręcić płytę GK.
    Dość często tak się robi w domach szkieletowych, aby połączenia płyt GK
    nie pękały. Podobnie też robią z zabudową poddaszy w domach murowanych.

    > Poradźcie jak zrobić duży i stabilny prysznic, bez instalowania
    > gotowej, delikatnej kabiny.
    > --
    > Tomasz

    Robisz obudowę z płyty OSB, odpływ liniowy lub brodzik, folia w płynie,
    we wszystkie narożniki silikonowa taśma uszczelniająca, klej, płytki.
    Dodatkowo wszystkie ranty płyt OSB przed przykręceniem trzeba posmarować
    folią w płynie lub silikonem.

  • 6. Data: 2018-05-07 07:27:55
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał

> [...]
    > wszystkie narożniki silikonowa taśma uszczelniająca, klej, płytki.
    > Dodatkowo wszystkie ranty płyt OSB przed przykręceniem trzeba posmarować

    Rozumiem że na tą płytę nie trzeba przykręcać wodoodpornej plyty gipsowo
    kartonowej.
    Czy ten klej na plycie OSB bedzie dobrze działał?
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2018-05-07 09:14:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 07:27, Tomasz pisze:

> [...]
    > gipsowo kartonowej.
    > Czy ten klej na plycie OSB bedzie dobrze działał?

    Nie trzeba dawać płyty GK, ale jak chcesz to możesz. Zapewne ułatwi to
    robotę. Ale jak się zdecydujesz na takie płyty to najlepiej jest kleić
    na klej z puszki (piankę) + wkręty.

    Będzie dobrze działał, pod warunkiem, że zagruntujesz płytę OSB,
    najlepiej odpowiednim gruntem przeznaczonym do gruntowania płyt OSB np.
    https://budujmy.eu/product-pol-180-CN-94-Grunt-specj
    alny-do-powierzchni-nienasiakliwych-koncentrat-10-kg
    .html?gclid=EAIaIQobChMIlfu_z_ry2gIVB5SyCh3JYgjdEAAY
    ASAAEgJsyPD_BwE

    Na to folia w płynie, albo jeszcze lepiej siatka ze szkła (jaką się daje
    na ocieplenia) + masa uszczelniająca. Siatkę mocuje się zszywaczem i na
    nią nakłada się masę uszczelniającą.

    Te masy są zrobione na bazie folii w płynie, ale mają jeszcze dodatkowo
    wypełniacz. Wyglądają jak cement. Taką masą można zaciągnąć, wklejając
    dodatkowo taśmy uszczelniające w narożnikach oraz na łączeniach płyt.

    Na to klej wysoko-elastyczny (żywiczny tzw. dyspersyjny). Klei się
    smarując zarówno płytkę jak i ścianę/podłogę grzebieniem w przeciwnych
    kierunkach. Czyli jak płytkę pionowo to ścianę w poziomie. Fuga także
    musi być wysoko elastyczna.

    Jeżeli podłoga jest także z OSB to trzeba dać odpowiednią grubość, aby
    podłoga się nie uginała. Minimum jest OSB 22mm. Warto jednak dać 2
    warstwy płyty OSB z przesunięciem tak, aby łączenia obydwu warstw wyszły
    w innych miejscach i najlepiej układać je w przeciwnych kierunkach.

    Najważniejsza rzecz to nie spieszyć się i czekać, aż każda z warstw
    dokładnie wyschnie.

    Co prawda niektóre firmy się chwalą, że ich kleje dyspersyjne można
    nakładać bezpośrednio na płytę OSB, ale myślę, że jednak warto najpierw
    zagruntować.

  • 8. Data: 2018-05-07 10:22:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    do Uzytkownik:

    na twoje wyczucie:
    mam baniak nierdzewny 500litrów na CWU ale bez wężownicy. Ma on otwór rewizyjny fi
    100 (tak na oko), mógłbym w dekielku tego wspawać dwa przepusty a do środka zbiornika
    napchac luzem wężownicy karbowanej nierdzewnej. Będzie chaos ale inaczej sie nie da.
    Ile tej rury karbowanej trzeba dla domowych zastosowań, albo moze ile metrów
    kwadratowych takiego wymiennika zrobić? przelicze se.

    b.

  • 9. Data: 2018-05-07 17:57:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    po co w deklu. Wywierc obok dekla i zastosuj przepusty do rur karbowanych

  • 10. Data: 2018-05-07 18:19:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 10:22, Budyń pisze:
> [...]
    > Ile tej rury karbowanej trzeba dla domowych zastosowań, albo moze ile metrów
    kwadratowych takiego wymiennika zrobić? przelicze se.

    Tu masz tabele średnic, długości oraz mocy wymiany takich wężownic.

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj-1v7S5PPaAhXjd
    5oKHZBNCsoQFghHMAI&url=http%3A%2F%2Fminox.net.pl%2FU
    serFiles%2FMinox%2520tabela%2520rur.pdf&usg=AOvVaw0N
    0aZDt8Kvkjba145Uzpak

    Jaką moc potrzebujesz to sobie sam wyliczysz.

    *Najwięcej pobiera prysznic od 8 do 20kg/min.*

    *Aby podgrzać 1kg (litr) wody w przeciągu 1min o 35K musisz dysponować
    mocą 2,5kW. Tyle, że taką wymianę uzyskasz w idealnym wymienniku
    przeciwprądowym - wymiennik płytowy. Sama moc to nie wszystko. Liczy się
    jeszcze różnica temperatur.
    *

    *Wydajność rzeczywista takiej wężownicy w buforze jest mocno zależna od
    różnicy temperatur pomiędzy wodą CO i CWU, sposobu ułożenia wężownicy
    oraz odpowiedniego opływu wodą grzewczą no i pojemności zbiornika.*

    *Dla przykładu w zasobnikach RBB masz 16,6m rury DN25 i powierzchnię
    wymiany 2,6m2
    *

    *W dokumentacji producenta znajdziesz parametry wydajnościowe
    http://steel-rbb.pl/files/Parametry%20techniczne.pdf
    *

    *Tyle, że te parametry uzyskano przy odpowiednim ułożeniu wężownicy. Ty
    jak ułożysz rurę chaotycznie to będziesz miał parametry jak w totolotku,
    bo nie masz pewności jak się ułożą zwoje. Poza tym będą one ułożone na
    dnie zbiornika, czyli tam, gdzie woda będzie najzimniejsza.
    *

    *Aby wydajność takiej wężownicy była maksymalna to zwoje powinny być
    ułożone tak, aby początkowe (dopływ wody zimnej) znajdował się w dolnej
    części zbiornika zaś końcowe (wypływ wody ciepłej) u góry zbiornika.*

    *
    *

    *Mam o wiele lepsze rozwiązanie.*

    *Zamiast nierdzewnej wężownicy zastosuj płytowy wymiennik ciepła.
    Dodatkową pompę CO oraz czujnik przepływu.
    *