  • 1. Data: 2009-11-25 15:58:50
    Temat: Wykup mieszkania komunalnego - darowizna
    Od: dominolog <d...@g...com>

    Witam

    Moj wujek jest glownym najemca mieszkania komunalnego. Ja rowniez
    jestem w nim zameldowana. Wujek wykupuje teraz mieszkanie od gminy
    (Wroclaw) z 98% bonifikata. Jako, ze wujek nie jest moja bezposrednia
    rodzina, nie moze przekazac mi mieszkania w formie darowizny
    zwolnionej od podatku. Ponadto, zgodnie z ustawa o wykupie mieszkan
    komunalnych, wujek przez 5 lat nie moze sprzedac mieszkania. Jak w tej
    sytuacji skonstruowac umowe, w ktorej wujek zobowiazal by sie do
    przekazania mi mieszkania po 5 latach. Czy powinno byc to w formie
    tzw. zachówku?

    Dziekuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-25 17:05:47
    Temat: Re: Wykup mieszkania komunalnego - darowizna
    Od: "Piotr Zawily" <z...@o...eu>

    Uzytkownik "dominolog" <d...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
[...]

    Proponuje przyjac forme prawna. Niech Pani wujek sporzadzi akt w formie
    testamentu. Oczywiscie wiaza sie z tym oplaty, ale ta forma jest najlepszym
    rozwiazaniem w tej sytuacji. Prosze sie równiez liczyc z tym, ze kazdy testament
    mozna zaskarzyc, pod warunkiem, ze wystepuja tu inne podmioty majace prawo do
    wyzej opisanego lokalu mieszkalnego.
    Piotr Zawily

  • 3. Data: 2009-11-25 19:54:23
    Od: dominolog <d...@g...com>

    On 25 Lis, 18:05, "Piotr Zawily" <z...@o...eu> wrote:
> [...]
    > mozna zaskarzyc, pod warunkiem, ze wystepuja tu inne podmioty majace prawo do

    Witam

    Dziekuje za odpowiedz. Mam pytanie - testament mozna zmienic? Czy jest
    jakakolwiek forma prawna, ktora nie jest zmienialna?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-11-26 03:27:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dominolog wrote:

    > Dziekuje za odpowiedz. Mam pytanie - testament mozna zmienic?

    W kazdej chwili.

    > Czy jest
    > jakakolwiek forma prawna, ktora nie jest zmienialna?

    umowa sprzedazy :)

  • 5. Data: 2009-11-26 11:02:11
    Od: dominolog <d...@g...com>

    On 26 Lis, 04:27, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > W kazdej chwili.

    > umowa sprzedazy :)

    A czy mozna podpisac umowe darowizny z wyprzedzeniem 5-letnim? Tzn.
    podpisac umowe ktora zacznie obowiazywac za 5 lat?

  • 6. Data: 2009-11-26 11:07:43
    Od: kuba <p...@o...pl>

    dominolog pisze:

    > A czy mozna podpisac umowe darowizny z wyprzedzeniem 5-letnim? Tzn.
    > podpisac umowe ktora zacznie obowiazywac za 5 lat?

    Tak, ale będzie to wymagało podpisania kolejnej umowy u notariusza za 5 lat.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 7. Data: 2009-11-26 11:18:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dominolog wrote:

    > A czy mozna podpisac umowe darowizny z wyprzedzeniem 5-letnim? Tzn.
    > podpisac umowe ktora zacznie obowiazywac za 5 lat?

    Mozna podpisac umowe "obietnicy" darowizny, ktor potem za 5 lat bedzie
    mozna "przymusic" do podpisania.
    Natomiast bezposrednio samej darowizny za 5 lat podpisac sie nie da.

    Przy czym to tez nie daje 100% gwarancji, bo za 5 lat obdarowujcego moze
    juz nie byc.

  • 8. Data: 2009-11-26 23:21:27
    Od: kuba <p...@o...pl>

    witek pisze:

    > Przy czym to tez nie daje 100% gwarancji, bo za 5 lat obdarowujcego moze
    > juz nie byc.

    Ale będą jego spadkobiercy, którzy odziedziczą zobowiązanie do
    przeniesienia własności nieruchomości.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl