  • 1. Data: 2005-07-22 10:52:35
    Temat: Wypowiedzenie w trybie natychmiastowym?
    Od: "CEDO" <c...@g...pl>

    Witam ponownie.
    Obowiązuje mnie okres miesięcznego wypowiedzenia, a ja chce juz odejsc do
    nowej firmy. Czy moge obecnemu pracodawcy zlozyc wypowiedzenie umowy w
    trybie natychmiastowym?czy pracodawca ma obowiazek wslac mnie na zalegly
    urlop w okresie wypowiedzenia pracy?
    Cedo

  • 2. Data: 2005-07-22 12:08:44
    Temat: Re: Wypowiedzenie w trybie natychmiastowym?
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CEDO" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nowej firmy. Czy moge obecnemu pracodawcy zlozyc wypowiedzenie umowy w
    > trybie natychmiastowym?czy pracodawca ma obowiazek wslac mnie na zalegly

    Nie możesz rozwiązać umowy w trybie natychmiastowym, a urlop musisz
    wykorzystać, chyba że pracodawca nie udzieli Ci urlopu, ale wtedy musi
    wypłacić Ci ekwiwalent.
    --
    *****
    Wałgus

  • 3. Data: 2005-07-22 13:43:14
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dbqnfl$kip$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Wałgus z adresu <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie możesz rozwiązać umowy w trybie natychmiastowym, a urlop musisz
    > wykorzystać, chyba że pracodawca nie udzieli Ci urlopu, ale wtedy musi
    > wypłacić Ci ekwiwalent.

    nieprawda

    możesz, art 55 par 1 ze znakiem 1 KP

    Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia,
    jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

    § 11. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także
    wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.

    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie
    umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.

    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 11 pociąga za
    sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez
    pracodawcę za wypowiedzeniem.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2005-07-22 15:35:03
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

> [...]
    > nowej firmy. Czy moge obecnemu pracodawcy zlozyc wypowiedzenie umowy w
    > trybie natychmiastowym?czy pracodawca ma obowiazek wslac mnie na zalegly

    Drugi raz ten sam wątek.
    A gdzie wątek o prawach pracodawcy?

  • 5. Data: 2005-07-22 23:27:41
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > nowej firmy. Czy moge obecnemu pracodawcy zlozyc wypowiedzenie umowy w
    > trybie natychmiastowym?czy pracodawca ma obowiazek wslac mnie na zalegly

    zawsze mozna prace porzucic, tyle ze bedzie to wpisane w akta i straci sie
    "naliczanie stazu pracy za tamten okres" w niektorych przypadkach (np.
    jubileusze, nagrody...)