  • 1. Data: 2006-08-17 12:55:53
    Temat: kupiłem dom z lokatorem (o którym nie wiedziałem) i co teraz - jak go wymeldować ?
    Od: "kubik" <k...@g...pl>

    Witam
    Mam problem tego typu iż kupiłem dom z lokatorem (nie wiedziałem o tym).
    Sprzedająca oświadczyła w akcie notarialnym iż dom jest wolny od obciążeń (a
    tak nie jest).
    Lokatorem jest jej syn obecnie przebywający w więzieniu.
    W więzieniu jest za pobicie swojej matki. Ma również sądowy nakaz eksmisji.
    Za jakieś 3 miesiące wyjdzie z więzienia. Jak go przemeldować bez niego do
    mieszkania jego matki ?
    pomóżcie w tej nietypowej sytuacji
    pozdr kubik

  • 2. Data: 2006-08-17 13:16:24
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    kubik napisał(a):

> [...]
    > Za jakieś 3 miesiące wyjdzie z więzienia. Jak go przemeldować bez niego do

    Jeśli jest w mieszkaniu tylko zameldowany, to w istocie dom jest wolny
    od obciążeń, bo meldunek nie implikuje praw do lokalu. Jeśli człowiek
    tam fizycznie nie zamieszkuje, to możesz go po prostu wymeldować i po
    sprawie.

    Nawet jeśli go jednak nie wymeldujesz, to i tak chłopak po wyjściu z
    pierdla niczego nie może Ci zrobić, tym bardziej rościć jakichkolwiek
    praw do lokalu. Meldunek bowiem często mylony jest z prawem do
    zamieszkiwania, co jest ewidentną nieprawdą.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2006-08-17 13:18:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kubik" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie kupiłeś domu z lokatorem, bo go tam nie ma. Z faktu, że posiada zameldowanie
    nic nie wynika. Nadal nie ma on prawa mieszkać w Twoim domu, bowiem nie ma
    żadnego tytułu prawnego do tego. Gdyby się pojawił po prostu go nie wpuszczasz,
    a jeśli cedrze Sie siła natychmiast wzywasz Policję.

  • 4. Data: 2006-08-17 13:19:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Autopoprawka :-)

> [...]
    > nie wpuszczasz, a jeśli cedrze Sie siła natychmiast wzywasz Policję.
    ... > a jeśli się wedrze siłą natychmiast wzywasz Policję.

  • 5. Data: 2006-08-17 13:29:34
    Od: "kubik" <k...@g...pl>

    ale ja go chciałem wymeldować i rozmawiałem o tym w urzędzie meldunkowym -
    mówią że to tylko on sam może się wymeldować
    Boję się że kryminalista (nie wiedział nikt o jego istnieniu) wróci i np
    narobi szkód bo to alkoholik.
    Nie mam pieniędzy na kupienie jemu mieszkania o identycznym lub większym
    standardzie.
    W urzędzie powiedziano mi że trzeba pisać jakieś podanie do burmistrza o
    jakieś administracyjne wymeldowanie (nie jestem prawnikiem więc się nie
    znam)
    pozdr

  • 6. Data: 2006-08-17 13:33:53
    Od: "kubik" <k...@g...pl>

    > Jeśli jest w mieszkaniu tylko zameldowany, to w istocie dom jest wolny od
    > obciążeń, bo meldunek nie implikuje praw do lokalu.
    czyli umowa sporządzona jest dobrze ?
    > Jeśli człowiek tam fizycznie nie zamieszkuje, to możesz go po prostu
    > wymeldować i po sprawie.
    Fizycznie zamieszkuje tylko jest tymczasowo w więzieniu i jego matka (była
    właścicielka) ma sądowy nakaz eksmisji typa (o czym wcześniej nie
    wiedziałem)
    pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie

  • 7. Data: 2006-08-17 13:38:15
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > W urzędzie powiedziano mi że trzeba pisać jakieś podanie do burmistrza o
    > jakieś administracyjne wymeldowanie (nie jestem prawnikiem więc się nie
    > znam)

    to juz czas sie najwyraźniej zapoznac

  • 8. Data: 2006-08-17 13:38:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kubik wrote:

    > Sprzedająca oświadczyła w akcie notarialnym iż dom jest wolny od obciążeń (a
    > tak nie jest).

    Jest.

    > Lokatorem jest jej syn obecnie przebywający w więzieniu.

    Jak nie przebywa, to jak może być lokatorem?

    > W więzieniu jest za pobicie swojej matki. Ma również sądowy nakaz eksmisji.

    No widzisz. Czyli nie masz lokatora. Wystarczy, że go nie wpuścisz.

    > Za jakieś 3 miesiące wyjdzie z więzienia. Jak go przemeldować bez niego do
    > mieszkania jego matki ?

    "Przemeldować" nie możesz. Za to możesz (a wręcz powinieneś) złożyć
    wniosek o administracyjne wymeldowanie delikwenta.

    Niemniej jednak nawet jak będzie zameldowany, może ci skoczyć. Na
    wszelki wypadek miej tylko pod ręką ten nakaz eksmisji (i ewentualnie
    paralizator oraz gaz pieprzowy ;) ) i wszystko będzie OK.

  • 9. Data: 2006-08-17 13:42:51
    Od: "kubik" <k...@g...pl>

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W urzędzie powiedziano mi że trzeba pisać jakieś podanie do burmistrza o
    > jakieś administracyjne wymeldowanie (nie jestem prawnikiem więc się nie
    > znam)

    to juz czas sie najwyraźniej zapoznac

    a mógłbyś podać jakieś namiar na te czynności ? Jak już mówiłem nie jestem
    prawnikiem i nie znam się na tego typu czynnościach a pomocy potrzebuję i to
    nie małej.
    Pani Mecenas mówiła że nie ma problemu z przemeldowaniem skazańca
    odsiadującego wyrok, a jak przyszło co do czego powiedziano mi że bez niego
    się nie da. Jestem w kropce i to dużej
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-08-17 13:43:52
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    kubik napisał(a):

    > W urzędzie powiedziano mi że trzeba pisać jakieś podanie do burmistrza o
    > jakieś administracyjne wymeldowanie (nie jestem prawnikiem więc się nie
    > znam)

    Spokojnie, nie stresuj się :) Poproś panią od której kupiłeś dom aby
    dała Ci wyrok eksmisyjny. Do tego dołączasz akt własności lokalu i
    piszesz podanie o wymeldowanie jegomościa w trybie administracyjnym.

    O ile mi wiadomo kosztuje to 5zł opłaty skarbowej od podania plus po
    50gr od każdego załącznika.

    Tak jak wcześniej pisał Robert - nie masz powodów do zmartwień. Nawet
    jeśli go nie wymeldujesz a on będzie chciał się wprowadzić, wzywasz
    Policję. Nie sądzę zresztą abyś miał czego się bać - chłopak po odsiadce
    na pewno nie będzie się spieszył znowu do więzienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio