  • 1. Data: 2006-08-17 13:55:31
    Temat: Komornik i sprzedane auto
    Od: "Tytus" <b...@w...pl>

    Witam
    Proszę o jakąś podpowiedź czy komornik może zająć auto które sprzedałem?
    Kupujący to mój sąsiad, auto sprzedałem 2 tygodnie temu. Sąsiad opłacił 2%
    wartości auta w US, ma tymczasowy dowód rejestracyjny na swoje nazwisko,
    umowa kupna sprzedaży jest, ja zgłosiłem tydzień temu do Urzędu Komunikacji
    sprzedż auta. Tak sie składa że sąsiad to mieszkaniec tego samego budynku co
    ja tylko z sąsiednej klatki a samochód parkuje na tym samym parkingu co ja
    wcześniej. Komornik nie chce oglądać dokumentów tylko zająć auto na poczet
    mojego długu.. Czy może to zrobić? Jeśli zajmie, odcholuje auto na parking
    to kto potem pokryje wszystkie koszty??

    Pzdr
    Tytus

  • 2. Data: 2006-08-17 13:59:20
    Temat: Re: Komornik i sprzedane auto
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Tytus napisał(a):
> [...]
    > mojego długu.. Czy może to zrobić? Jeśli zajmie, odcholuje auto na parking

    Jesli ma tytul wykonawczy z data sprzed sprzedazy-kupna auta to moze...

  • 3. Data: 2006-08-17 15:11:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ELCO napisał(a):
    > Jesli ma tytul wykonawczy z data sprzed sprzedazy-kupna auta to moze...

    ?

    KG

  • 4. Data: 2006-08-17 17:13:16
    Od: "Tytus" <b...@w...pl>

    Czy jest na to jakiś "akt prawny"? Nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie
    może zabrać coś co nie jest już moją własnością i nie tylko poprzez spisanie
    umowy kupna-sprzedaży lecz juz po rejestracji na inną osobę, po zapłaceniu
    podatku itd...

    Pzdr
    tytus

  • 5. Data: 2006-08-17 17:30:16
    Od: "-" <d...@g...pl>

> [...]
    > może zabrać coś co nie jest już moją własnością i nie tylko poprzez
    > spisanie umowy kupna-sprzedaży lecz juz po rejestracji na inną osobę, po

    jesli komornik ustalil, ze zabiera samochod przed jego sprzedaza to Ty nie
    mozesz go sprzedac. no, ale taki nakaz idzie poczta, i nie moze dzialac
    wstecz -wiec nabiera waznosci w momencie doreczenia Tobie takiego
    postanowienia. "uznanie listu za odebrany, z powodu nieodebrania w terminie"
    juz chyba nie dziala.

  • 6. Data: 2006-08-18 08:30:31
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Użytkownik "-" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jesli komornik ustalil, ze zabiera samochod przed jego sprzedaza to Ty nie
    > mozesz go sprzedac.

    ustalac to sobie może. Komornik musialby zajac rzecz ,zeby mozna było
    prowadzic postepowanie przeciwko nabywcy. W obecnej sytuacji wierzycielowi
    przysluguje skarga paulianska, oczywiscie pod arunkiem, ze sprzedaz
    nastapila z pokrzywdzeniem wierzyciela /czyli np zanizona cena samochodu/

  • 7. Data: 2006-08-21 20:35:50
    Od: "Swider" <j...@g...com>

    > postanowienia. "uznanie listu za odebrany, z powodu nieodebrania w terminie"
    > juz chyba nie dziala.

    ciągle działa:
    KPA art.47.par.2: W przypadkach, o których mowa w par. 1 (adresat
    odmawia) , uznaje się, że pismo doręczone zostało w dniu odmowy
    jego przyjęcia przez adresata.
    no chyba ze KPA nie dotyczy komornika....

  • 8. Data: 2006-08-21 21:56:43
    Od: "AnKa" <t...@m...net.pl>

    Podstawowe pytanie: czy egzekucja ma charakter cywilny czy
    administracyjny?

    Jeśli cywilny, to decyduje stan własności z chwili zajęcia. A zatem
    w chwili zajęcia samochód nie stanowił już włascności dłużnika
    i komornik nie może zajac auta.
    Jeśli to zrobił, sąsiad może wnieść powództwo ekcendencyjne w
    terminie miesiąca od zajęcia.
    Niemniej rzeczywiscie wierzycielowi przysługuje skarga paulianska z
    art. 527 k.c. Problem będzie z wykazaniem, ze sąsiad wiedział o
    działaniu w celu pokrzywdzenia wierzyciela albo że przy zachowaniu
    należytej stranności mógł się dowiedzieć. Należyta starannośc
    nie została dopiełniona np. gdy cena była wyjątkowo niska. To
    powinno wzbudzić wątpliwości i doprowadzić do bliższego
    przyjrzenia sie okolicznościom planowanej transkacji. Podobnnie jesli
    np. sąsiad wiedział coś niecoś o twoich kłopotach, słyszał o
    nich od osób trzecich - powionno to obudzic jego czujność.

    Jeśli wierzyciel nie wykaże wiedzy albo nienależytej stranności
    sąsiada, nici ze skargi paulianskiej.

    Co do egzekucji administracyjnej, nie orientuję się zbyt dobrze, ale
    sądzę, iż zasady są podobne.

    Pozdrawiam,
    Anka

  • 9. Data: 2006-08-22 04:18:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    AnKa napisał(a):
> [...]
    > i komornik nie może zajac auta.
    > Jeśli to zrobił, sąsiad może wnieść powództwo ekcendencyjne w

    a nie skargę jeśli nie było podstaw do zajęcia?

    KG

  • 10. Data: 2006-08-22 13:56:19
    Od: "AnKa" <t...@m...net.pl>

    Szczerze, kam, to nie wiem :)
    Myślę, że sąsiad może skorzystać i ze skargi na czynność
    komornika (tylko tam jest tygodniowy termin, który pewnie juz
    upłynął), i z powództwa ekscendencyjnego, bo wszystkie przesłanki
    skorzystania z tego ostatniego zostały spełnione.
    Porada dla sąsiada: aby najpierw poszedł do wierzyciela i komornika
    i poinformował ich na pismie o stanie prawnym auta oraz koniecznie
    zażądał podpisu pod pisemkiem. W przeciwnym razie sąsiad mógłby
    się narazić na konieczność poniesienia kosztów sądowych z tego
    powodu, ze wierzyciel nie dał podstawy do wniesienia powództwa.

    Pozdrawiam.