    Date: Tue, 07 Jul 2015 12:24:53 +0200
    From: Mrqs <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kupno auta w leasingu i brak papierów

    Witam,

    Znowu po prośbie:

    Ktoś w rodzinie kupił u dealera znanej marki samochód używany (innej
    marki), który był w leasingu. Na fakturze wystawionej przez dealera jest
    napisane:
    "Faktura VAT Marża procedura marży - towary używane" i dalej " Dotyczy
    samochodu takiego a takiego nr rej.*** VIN***. Wpłacono kaucję w
    wysokości ***zł do daty odbioru karty pojazdu i przekazania praw
    własn." Ta kaucja to oczywiście pełna cena auta.

    Procedura trwa już dobrze ponad miesiąc, telefonu w salonie dealera od
    kuzyna nikt już nie odbiera, a jeśli odbierze, to trwa ciągła
    spychotechnika: to nie ja, to kolega, ale go właśnie nie ma, szef akurat
    pojechał to załatwić, no jutro te papiery to już na pewno będą itd. itp.
    I tak od przeszło miesiąca, jak już pisałem.

    Mam pytanie: czy jeśli kuzyn po prostu pojedzie i będzie chciał oddać
    auto, czyli zrezygnować z zakupu, to ma do tego podstawy? Czy może już
    wszelkie terminy minęły i pozostaje tylko czekać na łaskę sprzedawcy,
    żeby te papiery oddał?
    Ewentualnie czy pozostaje tylko droga sądowa (o ile w ogóle), aby
    anulować transakcję?

    Z tego co się dowiedziałem, podobno ten dealer sprzedał kuzynowi auto
    poniżej ceny jakiej zażądał leasingodawca od dotychczasowego właściciela
    auta i nie mogą oni dojść do porozumienia w sprawie zamknięcia leasingu.
    Tylko co to obchodzi nowego właściciela?

    Będę wdzięczny za każdą informację, bo człowiek mi żyć nie daje (nie
    wiem dlaczego robię w rodzinie za znawcę prawa he he he).

    Mrqs

    --
    "Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma
    większego znaczenia". Orwell