  • 11. Data: 2017-02-26 13:09:33
    Temat: Re: listwa progowa alu - jak ciąć, żeby nie zniszczyć?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.02.2017 16:31, Jacek wrote:

    > Popieram.
    > Szlifierka kątowa też nie jest zła pod warunkiem, że ma regulację
    > obrotów, bo taką, która ma tylko ON/OFF, jak ręka drgnie, to łatwo o
    > uszkodzenie.
    > Jacek

    Szlifierka kątowa za mocno rozgrzewa materiał w miejscu cięcia, przez co
    pojawiają się przebarwienia i takie jakby odpryski. miejsce cięcia
    wygląda potem słabo. Można to zminimalować zaklejając miejsce cięcia
    taśmą malarską ale i tak lepiej użyć np. ukośnicy z odpowienią tarczą.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2017-02-26 16:40:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 lutego 2017 14:28:24 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zmierz i zanies do najblizszegon slusarza zeby >obcial. Jak nie wiesz o istnieniu
    pilki do metalu to z >obcieciem na 120% sobie nie poradzisz. No i te 45 ?>stopni.
    Szybciej zrobie w warunkach polowych operacje >na otwartym sercu scyzorykiem niz Ty
    utniesz >aluminiowa listwe pod jakims okreslonym katem.

    Przewiduję że najbliższe lata to rozkwit branży rzemieślników. będzie. Społeczeńso
    nie radzi sobie z podstawowymi rzeczami.
    Ostatnio sasiad mnie pytał gdzie siekiere do ostrzenia oddaję, tu ktoś zapomniał że
    brzeszczoty istnieją. Pewnie gotów był do tej listwy wypasioną szlifierke + tarcze
    kupić.
    Inny znajomy aby wymienić baterie w kluczyku od samochodu 70km do ASO jechał i 80zł
    zapłacił.
    Szkoda że wcześniej znać nie dał bo bateria to 5 zł a śrubokręt mam i bym za za
    połowe z tych 80 zł wymienił;)) Znam też człowieka który na tyle inteligentny był że
    nóż do kosiarki sobie via net zamówił. Tyle że z kosiarką przez pół miasta jechał do
    serwisu żeby mu stary odkręcili i ten nowy przykręcili. Cena usługi się nie pochwalił
    ale podejrzewam ze darmo mu tam tego noża nie zmienili.

  • 13. Data: 2017-02-26 17:27:08
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    serwisu żeby mu stary odkręcili i ten nowy przykręcili. Cena usługi się nie pochwalił
    ale podejrzewam ze darmo mu tam tego noża nie zmienili.

    Problem w tym , że to tak nie działa."Fachowcowi" choćby ostatni paprok był , gościu
    nawet jakieś chore pieniądze zapłaci- bo to fachowiec.Tobie, choćbyś to
    zrobił lepiej- no coś ty , sąsiadowi?
    A jeszcze-jak by nie daj boże -ktoś się zepsuło, to jest na kogo zwalić.
    Nie ważne kto zawinił, ważne że nie ja!
    Mój zięć wziął teraz takich fachowców do zrobienia werandy.Normalnie zęby
    bolą!.Żadnych zamków, zastrzałów- nic.Tylko wkręty i uchwyty.Ale przecież ja
    sam robić nie zamierzam.Pomocników nie znajdę.
    A poza tym: nie słuchał reklamacji...

  • 14. Data: 2017-02-26 21:11:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.02.2017 o 13:09, quent pisze:
    > Szlifierka kątowa za mocno rozgrzewa materiał w miejscu cięcia, przez co
    > pojawiają się przebarwienia i takie jakby odpryski.
    Jak dasz nie za duże obroty i się zbytnio nie spieszysz, to nic się nie
    nagrzewa.
    Jacek

  • 15. Data: 2017-02-27 07:54:21
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2017 21:11, Jacek wrote:
    > Jak dasz nie za duże obroty i się zbytnio nie spieszysz, to nic się nie
    > nagrzewa.
    > Jacek

    Jeśli ma taką z regulacją obrotów to pewnie tak.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2017-02-27 11:02:17
    Od: vicinitas <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lutego 2017 16:40:24 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    >Społeczeńso nie radzi sobie z podstawowymi rzeczami.

    Też tak mówiłem, gdy we wrześniu 1989 roku ryłem rowek w ścianie pomieszczenia
    gospodarczego należącego do pewnego austriackiego winiarza. Do tego rowka włożył 5
    metrów kabla zamówiony przez winiarza elektryk. Przyjechał około godziny dziesiątej,
    najpierw godzinę dyskutowali, jak to będzie pięknie, gdy ten kabel już tam będzie,
    akurat przyszła pora obiadowa, więc zasiedli, zjedli i popili wina. Potem jeszcze
    espresso i już się wziął do pracy. Zeszło mu do podwieczorka, który też zjadł, ileś
    skasował, dostał butelkę wina i odjechał.
    Za nic nie mogłem zrozumieć wtedy tej rozrzutności i niezaradności.

  • 17. Data: 2017-02-27 12:35:42
    Od: r...@g...com

> [...]
    >
    > Przewiduję że najbliższe lata to rozkwit branży rzemieślników. będzie. Społeczeńso
    nie radzi sobie z podstawowymi rzeczami.

    ale marudzicie - chcę zrobić sam, to źle, bo do ślusarza mam iść. Jak pójdę do
    ślusarza, to będziecie marudzić, że nie potrafię brzeszczotu użyć. Jakieś rozdwojenie
    jaźni?

  • 18. Data: 2017-02-27 13:06:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 12:35:43 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > ale marudzicie - chcę zrobić sam, to źle, bo do ślusarza mam iść. Jak pójdę do
    ślusarza, to będziecie marudzić, że nie potrafię brzeszczotu użyć. Jakieś rozdwojenie
    jaźni?

    Bo armatę na muchę chciałeś używać.
    Pisałeś o docięciu aluminiowej listewki szlifierką kątową.
    Jeśli ktoś miewa takie pomysły to Zenek dobrze doradził skorzystanie z usług
    fachowca.

  • 19. Data: 2017-02-27 13:18:46
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 13:06:11 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Bo armatę na muchę chciałeś używać.
    > Pisałeś o docięciu aluminiowej listewki szlifierką kątową.
    > Jeśli ktoś miewa takie pomysły to Zenek dobrze doradził skorzystanie z usług
    fachowca.

    Ale pierdolenie. Listewka jest długa, mogę zrobić 20 cięć żeby się nauczyć.

  • 20. Data: 2017-02-27 13:27:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Panie majster, trzeci raz przycinam deske i caly czas za krotka.