  • 11. Data: 2020-05-25 19:43:42
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, May 25, 2020 at 9:02:32 PM UTC+4, Michal Jankowski wrote:

    > Taki Citek za swoje przewalutowanie bierze bodajże 6.8%, więc podane
    > przez Ciebie stawki są prawie zawsze lepsze...
    >
    > MJ

    Ja nie wiem jaką praktykę stosuje Citi dla swoich KK. Generalna praktyka (na świecie)
    to 2% banku + 1% organizacji płatniczej. mBank widzę w cenniku dla kart MC ma zapis
    3% co by potwierdzało to co napisałem oraz 3.5% dla kart Visa z włączoną opcją
    wielowalutową.

  • 12. Data: 2020-05-25 20:11:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 19:43:44 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

> [...]
    ma zapis 3% co by potwierdzało to co napisałem oraz 3.5% dla kart Visa z włączoną

    No to żebyś się nie nabrał.
    Dla MC 3% prowizji, ale rozliczanie w EUR - a EUR->PLN po kursie mBąka, więc trzeba
    doliczyć kolejne 3%.

    Generalnie:
    - kredytówki i debetówki bez opcji wielowalutowj - ok. 6%,
    - debetówki z włączoną opcją wielowalutową - ok. 3,5%

  • 13. Data: 2020-05-25 20:34:40
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, May 25, 2020 at 10:11:31 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > - kredytówki i debetówki bez opcji wielowalutowj - ok. 6%,
    > - debetówki z włączoną opcją wielowalutową - ok. 3,5%

    Napisałem o generalnej praktyce na świecie, także w krajach w których podobnie jak w
    Polsce walutą nie jest ani GBP, ani USD, ani EUR. Więc te 6.8% Citi dla KK to jakiś
    kosmos.

  • 14. Data: 2020-05-25 20:55:28
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 25.05.2020 o 18:42, Stiwi pisze:
    > Natomiast wygląda na to, że opcja ta istnieje tylko dla kredytówek.

    Ja mam dla zwykłej debetówki (MC) do ekonta.
    Dla kredytówki (V) też.

    --
    Alf/red/

  • 15. Data: 2020-05-25 21:26:42
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, May 25, 2020 at 10:55:32 PM UTC+4, Alf/red/ wrote:
    > Ja mam dla zwykłej debetówki (MC) do ekonta.
    > Dla kredytówki (V) też.

    Może opcja niedostępna jedynie dla debetówek Visa?

  • 16. Data: 2020-05-25 23:02:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.05.2020 o 20:34, Stiwi pisze:

    > Napisałem o generalnej praktyce na świecie, także w krajach w których podobnie jak
    w Polsce walutą nie jest ani GBP, ani USD, ani EUR. Więc te 6.8% Citi dla KK to jakiś
    kosmos.

    Kuźwa, nie pytałem o praktykę na świecie, tylko w takim kraju, w którym
    walutą są PLN.

    MJ

  • 17. Data: 2020-05-25 23:43:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 25 May 2020 09:47:00 -0700 (PDT), Stiwi <s...@h...com>
    wrote:

    >Ja nigdy nie chciałem korzystać z tej opcji, ale wiadomo jak to jest, w niektórych
    krajach nie mają pojęcia i klikają to co ekran pokazuje. A ekran pokazuje zwykle tak,
    żeby klikać w pierwszej kolejności to co niekorzystne dla klienta. Nie zawsze spytają
    lub dadzą wyboru, często sprzedawca decyduje za Ciebie.

    Zdarzało mi się, że sprzedawca nie wiedział o co chodzi i jak mu
    pokazywałem że jest pytanie DCC i chcę płacić w EUR a nie PLN to
    odpowiadał tylko "of course EUR" tak jakby się bał że przy wyborze PLN
    nie dostanie swoich pieniędzy. Na szczęście.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 18. Data: 2020-05-26 13:32:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    > EUR. Więc te 6.8% Citi dla KK to jakiś kosmos.
    >Kuźwa, nie pytałem o praktykę na świecie, tylko w takim kraju, w

    Spokojnie spokojnie - usystematyzujmy.
    Jak Stiwi pisze
[...]

    To ma na mysli prowizje pobieraną przy platnosci w walucie innej niz
    karta ?

    To nasze banki winduja czesto wyzej, w okolice 6%.
    Kurs Visy czy MC dobry, ale prowizja dobija.

    Niektore banki podaja mniejsza prowizje ... ale stosuja kurs wlasny, a
    nie organizacji.
    I wychodzi podobnie 6%, bo to kurs sprzedazy, ze stosownym spreadem.

    I wtedy to DCC moze byc nieglupią opcją .. tylko doczytac w cenniku,
    czy nie ma za to prowizji.

    No i oczywiscie najbardziej uwazac przy kartach walutowych, bo jak
    sklep przeliczy na zlotowki, a bank przewalutuje z prowizją, to bedzie
    jeszcze drozej.
    Przy wielowalutowych tez uwazac, bo moglo byc tanio, a bedzie
    normalnie drogo.

    J.

  • 19. Data: 2020-05-26 14:40:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 20:55:32 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

    > Ja mam dla zwykłej debetówki (MC) do ekonta.
    > Dla kredytówki (V) też.

    O, w którym miejscu to masz dla debetówki?
    Masz dla tej debetówki włączoną usługę wielowalutową?

    U mnie są takie "Szczegóły karty" (zarówno dla debetowych visa jak i MC):
    Zablokowane środki
    Lista odmów
    Limity autoryzacyjne
    Transakcje zbliżeniowe
    Transakcje zagraniczne
    Wielowalutowość
    Numer PIN
    Status karty
    Karta ważna do
    Właściciel karty
    Płatność telefonem
    3-D Secure
    Rachunek powiązany

  • 20. Data: 2020-05-26 14:41:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 20:34:43 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > Napisałem o generalnej praktyce na świecie, także w krajach w których podobnie jak
    w Polsce walutą nie jest ani GBP, ani USD, ani EUR. Więc te 6.8% Citi dla KK to jakiś
    kosmos.

    A zdajesz sobie sprawę, że w mBanku jest 6%?