  • 1. Data: 2014-04-13 14:35:13
    Temat: mieszkańcy doniczki
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Kiedyśw doniczne jednege kwiata zauważyłam szare mikrołaziki - takie
    maciupkie robaczki, duuuużo mniejse od mrówek
    przetrasztłam się że to może wyjdzie z doniczki - na inne doniczki, albo
    gorzej - do mieszkania - więc kwat dostał eksmisję

    Dziś w innej z doniczek - zauważyłam przy podlewaniu - równie mimiaturowe -
    jasno (biła na tle ciemej ziemii) podłużnawe łaziki. Nie wygląda by to
    chciało z doniczki wyłazić tam pewnie ich świat się kończy - ale pewności
    nie mam ... Patrzę w dwóch innyc doniczkach też są - ale nie podłużne :p -
    czyli wygląda, że nie wymieniają się między doniczkami..
    Wydaje s,ię, że mają czułki :D o ile oko mnie nie myli Podczas podlewania
    pdłużniaki ..... solidnie podskakiwały! Fun, jednak ale nie planowałam
    zwierzątek w domu :>

    Kwiaty te mam od kilku lat i nie zauważyłam by były wcześniej..

    Czy walczyć z tym (np wymienić całą ziemię po opłukaniu kwata z korzeniem) -
    czy se darować? Nowa ziemia też będzie zawierać mieszkańców może ... ?
    Macie takie niespodzianki?

  • 2. Data: 2014-04-13 14:57:42
    Temat: Re: mieszkańcy doniczki
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 14:35:13 +0200, yapann napisał(a):

> [...]
    > czy se darować? Nowa ziemia też będzie zawierać mieszkańców może ... ?

    Te jasne skaczące to skoczogonki. A te pierwsze - nie wiem. Jedno jest
    pewne, że ani jedna, ani drugie nie zeżrą Ci domu, spokojnie załatwisz
    sprawę pałeczkami owadobójczymi wetkniętymi w ziemię w doniczce; przy
    podlewaniu preparat z pałeczki rozejdzie się w ziemi i robaczki wytrujesz.