    From: "Voytek" <w...@g...nl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mieszkanie a wyodrębnienie własności
    Date: Thu, 16 Dec 2004 12:18:47 +0100

    Witam wszystkich.
    Mam następujące pytanie. Posiadam mieszkanie na zasadach spółdzielczo -
    własnościowego prawa do lokalu. Jest na nie założona księga wieczysta bez
    wyodrębnienia własności. W związku z tym, że mieszkańcy chca założyć
    wspólnotę, każdy z nas musi zrobić wyodrębnienie własności (tak naprawde
    tylko podział gruntów bo księgi wieczyste każdy ma osobne). I tu mamy
    problem. Wiadomym jest, że za wyodrebnienie własności płacimy. Jednak
    spółdzielnia chce nas obciążyć kosztami geodezyjnymi zwązanymi z podziałem
    gruntów, proporcjonalnie podzielić je na mieszkańców. Czy mają do tego
    prawo? I czy w przypadku, gdy założymy wspólnote spółdzielnia powinna
    zwrócić nam koszty wpisowego do spółdzielni, które wynosiło po 1200 zł od
    każdego mieszkania?

    Pozdrawiam
    Wojtek