  • 1. Data: 2014-10-28 15:11:22
    Temat: obrońca z urzedu ...
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    czy przysługuje każdemu ?
    bo mi sędzia powiedział że mi nie przysługuje bo zarabiam 3tys. na rękę i
    stac mnie aby sobie wynająć ...
    czy to aby zgodne z prawem ??

  • 2. Data: 2014-10-28 15:24:49
    Temat: Re: obrońca z urzedu ...
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-10-28 o 15:11, marek pisze:
    > czy przysługuje każdemu ?
    > bo mi sędzia powiedział że mi nie przysługuje bo zarabiam 3tys. na rękę i
    > stac mnie aby sobie wynająć ...
    > czy to aby zgodne z prawem ??

    Zgodne czy nie, jeśli chcesz wygrać to nie bierz obrońcy z urzędu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-10-28 15:38:35
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    > Zgodne czy nie, jeśli chcesz wygrać to nie bierz obrońcy z urzędu.
    >
    > Pozdrawiam

    na takiego za kase mnie nie stać... mam żone i dziecko na utrzymaniu,
    rachunki, etc..

  • 4. Data: 2014-10-28 15:48:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-28 15:38, marek pisze:

    > na takiego za kase mnie nie stać... mam żone i dziecko na utrzymaniu,
    > rachunki, etc..

    No to nie bierz, nie ma obowiązku być reprezentowanym, ani państwo
    każdemu obrońcy nie daje.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-10-28 16:14:55
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > ani państwo każdemu obrońcy nie daje.

    Chyba o to właśnie, w sposób pośredni, pytał.
    Jakie są kryteria: kiedy daje a kiedy nie? Czy jest przepis czy uznaniowo?

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2014-10-28 17:09:55
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-28 15:11, marek pisze:
    > czy przysługuje każdemu ?
    > bo mi sędzia powiedział że mi nie przysługuje bo zarabiam 3tys. na rękę i
    > stac mnie aby sobie wynająć ...
    > czy to aby zgodne z prawem ??

    Oczywiście że zgodne

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2014-10-28 18:14:48
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-10-28 16:14, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Chyba o to właśnie, w sposób pośredni, pytał.
    > Jakie są kryteria: kiedy daje a kiedy nie? Czy jest przepis czy uznaniowo?

    uznaniowe, jak jesteś biedny i Cię nie stać to dostajesz albo nie. Jak
    zarabiasz 3k na łapę to jesteś bogaty i Cię stać

    Icek

  • 8. Data: 2014-10-28 19:32:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > na takiego za kase mnie nie stać... mam żone i dziecko na utrzymaniu,
    > rachunki, etc..

    A wykazałeś, że wynajęcie za własny pieniądz wywołałoby
    uszczerbek finansowy taki, że uniemożliwiłoby funkcjonować
    twojej rodzinie ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 9. Data: 2014-10-28 21:50:29
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Chyba o to właśnie, w sposób pośredni, pytał.
    > Jakie są kryteria: kiedy daje a kiedy nie? Czy jest przepis czy uznaniowo?

    Przypuszczam, że chodzi o sprawę karną?
    Obrońca z urzędu przysługuje w przypadku gdy nie jesteś w stanie ponieść
    kosztów obrony. Składa się w tej sprawie wniosek do sadu i jest on
    uznaniowy. Art 78 kpk. W przypadku gdy zachodzi podejrzenie choroby
    umysłowej lub innych zaburzeń umysłowych sąd obowiązkowo wyznacza
    obrońcę z urzędu.

  • 10. Data: 2014-10-28 22:29:52
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-28 21:50, grzech pisze:

> [...]
    > uznaniowy. Art 78 kpk. W przypadku gdy zachodzi podejrzenie choroby
    > umysłowej lub innych zaburzeń umysłowych sąd obowiązkowo wyznacza

    3tys. na rękę i domaga się obrońcy z urzędu, to może się załapie na
    chorobę psychiczną. Takie żądanie przy takich dochodach spokojnie można
    podciągnąć pod objawy

    --
    Sonn