  • 1. Data: 2014-10-29 19:41:07
    Temat: Sprzedaż biletów na koncerty - powyżej ceny oficjalnej
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Czy w Polsce można sprzedawać bilety powyżej ceny która widnieje na bilecie?
    Mam na myśli sprzedaż jako osoba fizyczna albo jako firma.
    Bo na alledrogo jest to zakazane.

  • 2. Data: 2014-10-29 19:42:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-29 19:41, Vikku pisze:
    > Czy w Polsce można sprzedawać bilety powyżej ceny która widnieje na
    > bilecie?
    > Mam na myśli sprzedaż jako osoba fizyczna albo jako firma.
    > Bo na alledrogo jest to zakazane.

    Nie można.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-10-29 23:53:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Vikku" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w Polsce można sprzedawać bilety powyżej ceny która widnieje na
    > bilecie?
    > Mam na myśli sprzedaż jako osoba fizyczna albo jako firma.
    > Bo na alledrogo jest to zakazane.

    W kodeksie wykroczeń jest przepis, na podstawie którego można karać takich
    sprzedawców.

  • 4. Data: 2014-10-30 04:28:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-29 o 19:42, Liwiusz pisze:

    > Nie można.
    A nie przypadkiem można, ale nie wolno?
    Jacek

  • 5. Data: 2014-10-30 07:04:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-30 04:28, Jacek pisze:

    > A nie przypadkiem można, ale nie wolno?

    Brnąc dalej w tę gimusiarską logikę - wolno, tylko trzeba zapłacić i
    odsiedzieć.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-10-30 10:17:17
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > W kodeksie wykroczeń jest przepis, na podstawie którego można karać
    > takich sprzedawców.

    A konkretnie? Poważnie pytam, bo to głupie jest.
    Jeśli prowadzę DG, to nie mogę sprzedawać po ile mam ochotę? Taniej też nie?

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-10-30 10:17:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-30 10:17, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > A konkretnie? Poważnie pytam, bo to głupie jest.
    > Jeśli prowadzę DG, to nie mogę sprzedawać po ile mam ochotę? Taniej też
    > nie?

    Jak prowadzisz DG i sprawdzenie czegoś w KW przekracza Twoje możliwości,
    to lepiej ją zamknij :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-10-30 11:31:28
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    No właśnie - nie można sprzedawać bo są kary.
    A co powiecie na taka sytuację.
    Jest sobie b. duża europejska firma. Sprzedaje bilety do teatru, na
    koncerty, na imprezy sportowe.
    Działa w całej Europie.
    U polskich dystrybutorów nie ma juz biletów na koncert w listopadzie
    (impreza w Warszawie)
    Na stronie tej europejskiej firmy są bilety ale ... o 100% droższe od
    oficjalnej.
    I co teraz? Znają jakąś sztuczkę?
    Bo np. domena com. - firma zarejestrowana w USA
    domena pl albo de czy fr - firma zarejestrowana w Szwajcarii.

    Smaczku całej sprawie dodaje jeszcze kwestia, że można przez nich sprzedać
    posiadane przez siebie bilety.
    I tu też samemu ustala się cenę.
    Jest oczywiście moduł płatności via paypal, przelewy24, karta kredytowa itd.

    Nie jest to firma krzak.

  • 9. Data: 2014-10-30 12:36:02
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jak prowadzisz DG i sprawdzenie czegoś w KW przekracza Twoje możliwości,
    > to lepiej ją zamknij :)

    Jestem zbyt leniwy żeby zamknąć. :)
    I z tego lenistwa prosiłem o ściągę, bo skoro się powołujesz, to mniej
    więcej wiesz w którym miejscu jest zapis o tym. Nie, to nie... Zaraz
    przewertuję kilkaset stron i poszukam. No problem. Control+F też mi
    raczej nie pomogą, bo czego mam szukać... No to wieczorem mam kilka
    godzin lektury zapewnione ;)

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 10. Data: 2014-10-30 12:38:45
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    No dobrze ruszyło nie sumienie.

    Rozdział XV
    Wykroczenia przeciwko interesom konsumentów
    Art. 133.
    § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na imprezy
    artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z
    zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    Czyli taniej można, zysku nie może być. No chyba, że nie zostały nabyte
    w celu odsprzedaży...