eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumowa kupna-sprzedaży samochodu - czy można określić stopień współwłasności auta? › umowa kupna-sprzedaży samochodu - czy można określić stopień współwłasności auta?
  • Data: 2006-12-24 21:32:55
    Temat: umowa kupna-sprzedaży samochodu - czy można określić stopień współwłasności auta?
    Od: "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Szykuję się z drugą osobą do zakupu samochodu, jako współwłaściciele. I
    teraz moje pytanie. Czy mogę w umowie zapisać taki punkt:

    - Sprzedający przenosi na Kupujących własność i wydaje im pojazd określony w
    $1 za kwotę .......... słownie złotych.
    30% powyższej kwoty wpłaca Kupujący Jan Kowalski, 70% powyższej kwoty
    uiszcza Jan Kowalski Junior.

    Rozumiem,że w dowodzie rejestracyjnym będziemy figurować obok siebie jako
    właściciele auta i nigdzie nie będzie zaznaczone, kto ile dał pieniążków :)
    ale czy taki zapis zabezpiecza mnie potem przy ew. sprzedaży auta, że
    odzyskam moje 70% ceny, a nie np. druga osoba powie, że dzielimy się po pół
    :)

    Jeśli nie, to jaki zapis powinien znaleźć się w umowie kupna sprzedaży? Lub
    ew. jak inaczej należy tę sprawę załatwić?

    pozdrawiam
    Ela Wołoszyńska