  • 1. Data: 2006-12-24 21:32:55
    Temat: umowa kupna-sprzedaży samochodu - czy można określić stopień współwłasności auta?
    Od: "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Szykuję się z drugą osobą do zakupu samochodu, jako współwłaściciele. I
    teraz moje pytanie. Czy mogę w umowie zapisać taki punkt:

    - Sprzedający przenosi na Kupujących własność i wydaje im pojazd określony w
    $1 za kwotę .......... słownie złotych.
    30% powyższej kwoty wpłaca Kupujący Jan Kowalski, 70% powyższej kwoty
    uiszcza Jan Kowalski Junior.

    Rozumiem,że w dowodzie rejestracyjnym będziemy figurować obok siebie jako
    właściciele auta i nigdzie nie będzie zaznaczone, kto ile dał pieniążków :)
    ale czy taki zapis zabezpiecza mnie potem przy ew. sprzedaży auta, że
    odzyskam moje 70% ceny, a nie np. druga osoba powie, że dzielimy się po pół
    :)

    Jeśli nie, to jaki zapis powinien znaleźć się w umowie kupna sprzedaży? Lub
    ew. jak inaczej należy tę sprawę załatwić?

    pozdrawiam
    Ela Wołoszyńska

  • 2. Data: 2006-12-24 22:41:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem oczywiście można ustalić inaczej, niż po połowie współwłasność, ale
    nie w opisany przez Ciebie sposób. Trzeba by było po prostu w umowie napisać, że
    Kowalski i Igrekowski nabywają jako współwłasność samochód, przy czym
    oświadczają, ze 30% jest Kowalskiego a reszta Igrekowskiego. Inaczej, bez
    względu na to, ile który z nich zapłaci będzie to współwłasność w równych
    częściach. Bo przecież fakt, że Kowalski płaci tylko 30% może wynikać z różnych
    względów, począwszy od poniesionych przez niego nakładów innych niż zakup
    (późniejszy remont, przewiezienie pojazdu), a skończywszy na jakiś niezależnych
    od pojazdu wzajemnych rozliczeniach.

  • 3. Data: 2006-12-25 02:20:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > - Sprzedający przenosi na Kupujących własność i wydaje im pojazd określony
    > w $1 za kwotę .......... słownie złotych ....
    ....w niżej określony sposób:
    30% na rzecz X a 70% na rzecz Y.

    Nikogo nie interesuje kto ile zapłaci tylko kto ile dostał.

  • 4. Data: 2006-12-25 10:08:40
    Od: "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

    Dziękuję bardzo za szybką i rzeczową odpowiedź :)

    Ela Wołoszyńska