    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: geos <g...@S...autograf.pl>
    Subject: hardcorowy sposób na weryfikację działania pamięci ECC?
    Date: Sat, 6 Jan 2018 23:51:38 +0100

    przekopałem internety w poszukiwaniu sposobów na weryfikację, czy pamięć
    w komputerze pracuje z korekcją błędów. z lektury wynika, że nie jest to
    takie proste i jednoznaczne. próbowałem już kilku sposobów i nie dają
    odpowiedzi chociaż mam płytę i procesor wspierający ECC a pamięci z
    listy QVL producenta płyty. nie mogę wymusić też "ECC error injection"
    (np. przy użyciu memtest86) bo (prawdopodobnie) BIOS blokuje odpowiednie
    rejestry to umożliwiające chociaż sam memtest86 raportuje, że ECC jest
    wspierane i włączone (ale w kontrze stoi dmidecode, który wskazuje 64
    bity zarówno dla szerokości szyny danych jak i szerokości całkowitej).

    pytanie mam następujące: w specyfikacji pamięci unbuffered DDR3, 240
    pin, są piny oznaczone jako:

    "DQ0-DQ63 DIMM memory data bus"

    według mojego rozumienia są to 64 bity szyny danych. czy jeśli zaizoluję
    jeden z takich pinów w module pamięci i moduł taki wsadzę do płyty to
    powinienem widzieć działanie korekcyjne jeśli faktycznie kombinacja
    płyta/procesor/pamięć to umożliwia? czy taki sposób teoretycznie
    powinien zadziałać?

    pozdrawiam
    geos