  • 1. Data: 2011-04-26 21:48:41
    Temat: historyczna fotka
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Wpadlo mi w rece takie stare zdjecie:
    http://img191.imageshack.us/f/motomn.jpg/
    Czy ktos moze wie o co tam chodzi, do czego sluzy metalowa konstrukcja
    pomiedzy motocyklem, a rowerem?
    Zastanawiaja mnie rowniez zbiorniki paliwa...

    erg

  • 2. Data: 2011-04-26 22:06:45
    Temat: Re: historyczna fotka
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"erg" Czy ktos moze wie o co tam chodzi, do czego sluzy metalowa
    konstrukcja
    pomiedzy motocyklem, a rowerem?

    Obecnie uzywaja rowerow elektrycznych - to jakas dyscyplina kolarstwa
    torowego. Motocykle sluza do rownego napedzenia rowerow lub druzyny...

    *** Zastanawiaja mnie rowniez zbiorniki paliwa.

    Mnie tez ... czyzby konstruktor mial jakies kompleksy???

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 3. Data: 2011-04-26 22:31:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 23:48:41 +0200, erg napisał(a):

> [...]
    > pomiedzy motocyklem, a rowerem?
    > Zastanawiaja mnie rowniez zbiorniki paliwa...

    Czyżby bicie rekordu prędkości na rowerze w cieniu aerodynamicznym
    motocykla?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2011-04-26 22:39:35
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Obecnie uzywaja rowerow elektrycznych - to jakas dyscyplina kolarstwa
    > torowego. Motocykle sluza do rownego napedzenia rowerow

    W jakim sensie "napedzania"?
    Na pierwszym planie nie widac zeby rower byl polaczony z motocyklem. I ta
    konstrukcja stalowa?
    Ciekawe z ktorego roku jest ta fotka. Warto zwrocic uwage na sposob
    trzymania kierownicy przez panow w kaskach. Na sama kierownice tez...

    erg

  • 5. Data: 2011-04-26 22:47:03
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    "erg"
> [...]
    > Ciekawe z ktorego roku jest ta fotka. Warto zwrocic uwage na sposob
    > trzymania kierownicy przez panow w kaskach. Na sama kierownice tez...

    Kontrola predkosci - napedzamy sie do n.p. 40 kmh rowno obie druzyny wtedy
    motocyklista zjezdza z toru
    Ramka to klasyczny "blok startowy" kolarza zapietego w zabki
    co dalej to nie wiem
    http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a34/6985/To
    rowe+ME+%E2%80%93+dzie%C5%84+3./

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 6. Data: 2011-04-26 22:52:04
    Temat: ps.
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolarstwo_torowe#keirin

    no

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 7. Data: 2011-04-27 05:48:44
    Od: "frag" <f...@i...prl>

    Użytkownik "erg" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pomiedzy motocyklem, a rowerem?
    > Zastanawiaja mnie rowniez zbiorniki paliwa...

    Taka forma kolarstwa torowego była popularna także w Polsce, w ten sposob
    bawili się w latach dwudziestych ubiegłego stulecia m.in panowie Rycher czy
    Choiński, którego czerwony motocykl torowy jest dziś ekscponowany w którymś
    z warszawkich muzeów.

    Kolarz jechał w "cieniu aerodynamicznym" motocykla, stąd wyprostowana
    pozycja kierownika - w ten sposób zawodnik rozwijał większą prędkość. Ramka
    za motocyklem to stelaż poziomej, ułożyskowanej rolki, która ustalała
    optymalną pozycję kolarza, a w razie dotknięcia do niej, hałasując
    sygnalizowała motocykliście, że może trochę przyspieszyć.

    Polecam lekturę wspomnień Rychtera pt. "Moje dwa i cztery kółka". Miał chłop
    ciekawe życie.

    --
    frag

  • 8. Data: 2011-04-27 05:50:56
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > Ciekawe z ktorego roku jest ta fotka. Warto zwrocic uwage na sposob
    > trzymania kierownicy przez panow w kaskach. Na sama kierownice tez...

    to zderzak chroniący przed kolizją rowerzysty z motocyklistą. Rowerzysta
    morze uderzyć w ten zderzak a nawet jechać na styk. Przez to że zderzak jest
    wałkiem, przy uderzeniu kołem roweru będzie sie po prostu obracać i nic
    nikomu się nie stanie.

  • 9. Data: 2011-04-27 06:27:45
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-04-27 07:48, frag pisze:

    > Polecam lekturę wspomnień Rychtera pt. "Moje dwa i cztery kółka". Miał chłop
    > ciekawe życie.

    Piwo dla tego Pana za jedyną sensowną odpowiedź:)

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 10. Data: 2011-04-27 07:11:15
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    W dniu 26.04.2011 23:48, erg pisze:
> [...]
    > pomiedzy motocyklem, a rowerem?
    > Zastanawiaja mnie rowniez zbiorniki paliwa...

    Witam,
    to po prostu jazda za motocyklem (popularnie jazda na rolce) takie zawody były
    rozgrywane nie tak bardzo dawno na stadionie Cracovii (torze owalnym)
    lata 60. Bawił się w to też mój ojciec ta zabawa była dość niebezpieczna duża
    prędkość błąd prowadzącego motocyklisty miał konsekwencje dla rowerzysty.

    --
    pozdrawiam
    mmaurycy