  • 1. Data: 2004-08-08 22:35:09
    Temat: iDSL 1mbit - moje ustalenia
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    iDSL 1mbit - moje ustalenia
    jestem z katowickiego
    od 2 tyg. inet zaczal zwalniac, w koncu 2 dni
    temu wieczorem strony zaczely b. zwalniac,
    w koncu doszly do kilku bajtow s.
    I to w czasie, gdy upload mial 30.0 kbytes.
    A przeciez wynosi on tu 32 kbytes.
    Takie cos kiedys sie dzialo jak upload byl zapchany.
    Ale teraz 25-30 kbytes chodzilo swietnie od miesiecy.
    Zmienilem klase dla p2p, upload spadl do 20 kbytes -
    strony polepszyly sie, choc dalej bylo tragicznie, 1-2 kbytes/s
    - szybkosc otwierania sie www. W nocy 5-6 kbytes.
    Wywalilem p2p - upload wynosil kilkanascie kbytes i strony
    ruszyly z kopyta. zamiast bajtow czy 2k bajtow, mialy 20-30
    kbajtow - szybkosc otwierania www.

    Myslalem, ze to ilosc polaczen p2p, dalem ograniczenie, max
    1/s nowe polaczenie dla portow oprocz www, poczty smtp i pop3,
    gg. Jak upload doszedl do 20kbytes znow to samo - strony 2 kbytes
    zamiast 30 kbytes.
    Lacze od miesiecy chodzilo down - 100-130 kbytes, upload 20-30 kbytes.
    Strony chodzily przez squida, wiec ladowaly sie szybko.
    Teraz czy przez proxy, czy bez proxy bezposrednio, zawsze wszystko
    idzie tragicznie jak upload zbliza sie do ... !!!!!! 20 bkytes.

    Mysle, ze telekomuna w brutalny sposob dala odczuc od mniej
    wiecej (*) 2 tygodni - co to znaczy lacze bez CIR'a. :-'''(((((((((

    (*)-(moze to wplyw, ze wiekszosc mlodziezy uzywajacych neo byla na
    wakacjach, a raczej mieszaja cos w zwiazku z nowymi zasadami iDSL,
    albo cos w tym rodzaju)

  • 2. Data: 2004-08-08 22:41:30
    Temat: Re: iDSL 1mbit - moje ustalenia
    Od: Stuk <s...@s...com>

    On Mon, 09 Aug 2004 00:35:09 +0200, Kasek <k...@f...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >

    >(*)-(moze to wplyw, ze wiekszosc mlodziezy uzywajacych neo byla na
    >wakacjach, a raczej mieszaja cos w zwiazku z nowymi zasadami iDSL,

    no niewiem moja jedynka..idsl.. daje z siebie wszystko bez problemu...
    moze jednak powinienes zadzwonic do Polpaka (co prawda nie ma podstaw
    do reklamacji ale zawsze można sobie pogadać)... jesli to nic u
    Ciebie.. podepnij modem sobie najlepiej bezposrednio do kompa tez.. bo
    kiedys znajomy mial podobny problem to mu sie sieciowka na interfejsie
    modemu skopala..(sama z siebie dziwne - po wymianie ruszylo)

    Pozdro..

  • 3. Data: 2004-08-09 06:30:31
    Od: FINCH <p...@w...gov>

    Dnia 2004-08-09 00:35, Użytkownik Kasek napisał:
    > iDSL 1mbit - moje ustalenia
    > jestem z katowickiego
    > od 2 tyg. inet zaczal zwalniac, w koncu 2 dni
    > temu wieczorem strony zaczely b. zwalniac,
    Witam ,
    Sprawdz może logi z firewall'a . W zeszłym tygodniu 2 razy były ataki
    na firmowy DSL polegajce na wysyłaniu dużej ilości spoofowanych pakietów
    co praktycznie całkowicie zatykało łacze.

    --
    FINCH

  • 4. Data: 2004-08-09 09:51:09
    Od: gilder <g...@i...at.pl>

    Dnia 2004-08-09 00:35, Użytkownik Kasek napisał:

    [...]

    Może byś jednak zadzwonił do nich i zapytał, bo przecież oni sa w tej
    chwili na etapie przełączania na większe prędkości, może po prostu u
    ciebie jest za słaba jakość linii na wyższą prędkość i akurat po zmianie
    twoich parametrów modem zaczął mieć problemy (ot taka moja myśl).

    Zadzwoń i pogadaj z jakimś technikiem, jak masz Speedstreama 5100 to
    sprawdź sobie SNR.

  • 5. Data: 2004-08-09 21:53:07
    Od: "Polak Marcin" <p...@u...wp.pl>

    Witam
    Sprobuj nadac pakietom tcp z flaga act i dlugoscia powiedzmy do 100 b
    wieksza klasy (jak to nazwales).
    Dsl ma to do siebie ze przy wysyceniu uploadu strasznie spada
    charakterystyka downloadu.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-08-10 16:29:38
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@u...to.warcnet.szczecin.pl>

    Kasek napisał(a):

> [...]
    > temu wieczorem strony zaczely b. zwalniac,
    > w koncu doszly do kilku bajtow s.
    > I to w czasie, gdy upload mial 30.0 kbytes.

    Mam to samo, a raczej miałem, wg. iptrafa uploadem nie przekraczałem
    80kbps (max 256). Download ok 160kbps i strony jak krew z nosa. MRTG
    podawał że na wyjściu z routera mam ok 200kbps i to w wykresie jak
    przebieg prostokątny. Dzwoniłem 2x na Polpak, za każdym razem była
    odpowiedź, ze mam b. duży UPLOAD. Mimo iż MRTG przy porównaniu ruchu
    LAN->Server/Server->ATM różniło się diametralnie (w sieci był mały ruch,
    modem wywalał do sieci b. dużo danych. Teraz sie poprawiło, a ja
    nadal nie wiem co to było!

    TLZ