  • 1. Data: 2003-01-27 00:30:33
    Temat: iDSL przyciety z 1 na 0,5 Mbps
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Witam!
    Od niedawna jednym z moich lacz stal sie 1 Mbps iDSL. Niestety jest on
    przyciety dokladnie na 0,5 Mbps (in) - transfer ani specjalnie nie spada a
    juz w zadnym wypadku nie przekracza 0,5 Mbps.
    Czy kazdy iDSL 1 Mbps dziala w ten sposob? Czy sa osoby korzystajaca z
    pelnego 1Mbps (nie spodziewam sie cudow ale chcialbym chociaz sporadycznie
    zauwazac jakies 0,7 czy 0,8 Mbps.

    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

  • 2. Data: 2003-01-27 08:07:07
    Temat: Re: iDSL przyciety z 1 na 0,5 Mbps
    Od: "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce>

    powinno byc okolo 100kb/s wiec pozostaje ci dzwonic do lokalnego BOK'u

  • 3. Data: 2003-01-27 14:43:00
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce> napisał w wiadomości
    > powinno byc okolo 100kb/s wiec pozostaje ci dzwonic do lokalnego BOK'u

    Ja doskonale zdaje sobie sprawe jak "powinno" byc lecz na wszelki wypadek
    pytam na grupie bo zawsze istnieje mozliwosc ze TPSA przycina wszystkie
    iDSL-e i wtedy moje zazalenia nic nie wskuraja.

    --
    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

  • 4. Data: 2003-01-28 10:42:48
    Od: ">>> PablO <<<" <p...@s...pl>

    On Mon, 27 Jan 2003 00:30:33 +0000 (UTC), "Tomasz Nidecki (Nidas)"
    <n...@e...pl> wrote:

> [...]
    >Czy kazdy iDSL 1 Mbps dziala w ten sposob? Czy sa osoby korzystajaca z
    >pelnego 1Mbps (nie spodziewam sie cudow ale chcialbym chociaz sporadycznie

    iDSL w Szczecinie - nawet dzis mialem transfer okolo 110 kb/s.

    Pozdro

  • 5. Data: 2003-01-28 18:50:19
    Temat: Re: iDSL przyciety z 1 na 0,5 Mbps - rozwiazanie problemu !!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Hehe, a to dobre, niezle sie usmialem.
    Kilka dni po zainstalowaniu iDSL zadzwonilem do TPSA i zglosilem ze moj
    1Mbps iDSL nigdy nie osiaga ani bita powyzej 0,5Mbps. Pani z infolinii
    POLPAK poinformowala mnie chlodno, ze 1Mbps to tylko maksymalna
    przepustowosc jaka moge osiagnac i TPSA nie daje gwarancji ze kiedykolwiek
    ja osiagne. Na moje pytanie czy aby na pewno nei zaszla pomylka podczas
    instalacji odpowiedziano ze nie ma takiej mozliwosci i wszystie dane
    wskazuja na to ze zainstalowano u mnie 1 Mbps i za takowy place.
    Wczoraj nastapil punkt zwrotny w calej sprawie. Postanowilem zglosic
    telefonicznie moje niezadowolenie z czestych awarii iDSL i przy okazji
    ponownie wspomnialem o niskim transferze. Pani z infolinii przyjela moje
    zgloszenie.
    I teraz najlepsze: po poludniu wyciagnalem z mojej skrzynki pocztowej
    fakture korygujaca od TPSA. Faktura ta miala na celu zwrocenie mi czesci
    oplaty instalacyjnej. Oczywiscie nie zalaczono zadnej adnotacji, ktora
    moglaby wyjasnic cala sprawe. Zadzwonilem ponownie na infolinie i okazalo
    sie, iz ta czesc oplaty instalacyjnej ktora zostala mi zwrocona jest
    doklanie roznica w oplacie instalacyjnej iDSL 1 Mbps i 0,5Mbps. Naturalnie
    nikt na infolinii nie wiedzial nic wiecej na ten temat. Razem z jenym z
    panow z infolinii wydedukowalismy, iz zostala mi pomylkowo zainstalowana
    usluga iDSL 0,5 Mbps i takowe parametry nadal znajduja sie w bazie danych
    TPSA. Jednak ktos z krakowskiego oddzialu POLPAK zorientowal sie ze cos jest
    nie tak i zamiast skonfigurowac poprawnie mojego iDSL na 1 Mbps wpadl na
    pomysl zwrocenia mi czesci oplaty instalacyjnej i pozostawienia 0,5 Mbps z
    ktorego dotychczas korzystalem. Oczywiscie zglosilem ten problem i jak na
    razie ktorys z niezbyt rozgarnietych pracownikow krakowskiego POLPAK wlasnie
    drapie sie po glowie i mysli co by z tym zrobic zeby przypadkiem nie bylo
    tak jak byc powinno.

    I pomyslec ze to wszystko dzieje sie w XXI wieku u najwiekszego krajowego
    dostawcy uslug telekomunikacyjnych. Doslownie NIE DO WIARY ;).

    --
    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

  • 6. Data: 2003-01-28 21:13:14
    Od: ">>> PablO <<<" <p...@s...pl>

    On Tue, 28 Jan 2003 18:50:19 +0000 (UTC), "Tomasz Nidecki (Nidas)"
    <n...@e...pl> wrote:

    >I pomyslec ze to wszystko dzieje sie w XXI wieku u najwiekszego krajowego
    >dostawcy uslug telekomunikacyjnych. Doslownie NIE DO WIARY ;).

    Nie zebym ich bronil ale przynajmniej kase oddali ;-) Bo po tepsie
    bardziej bym sie spodziewal akcji "wzieli za 1Mbit - zainstalowali
    0,5"....

    Pozdro

  • 7. Data: 2003-01-29 07:15:36
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Uzytkownik ">>> PablO <<<" <p...@s...pl> napisal w wiadomosci
    > Nie zebym ich bronil ale przynajmniej kase oddali ;-) Bo po tepsie
    > bardziej bym sie spodziewal akcji "wzieli za 1Mbit - zainstalowali
    > 0,5"....

    Zgadza sie ale mogli by zapanowac nad tym swoim balaganem. Co mi z tego ze
    oddaja mi kase za instalacje (powinni jeszcze za abonament przez ten czas z
    uwagi na to ze placilem za 1 Mb) skoro nie mialem lacza takiego jakie
    chcialem. Gdybym o tym wiedzial moze nie bral bym iDSL-a ale jakies inne
    lacze od innego providera.

    --
    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

  • 8. Data: 2003-01-30 12:34:17
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Wed, 29 Jan 2003 07:15:36 +0000, Tomasz Nidecki (Nidas) wrote:

> [...]
    > uwagi na to ze placilem za 1 Mb) skoro nie mialem lacza takiego jakie
    > chcialem. Gdybym o tym wiedzial moze nie bral bym iDSL-a ale jakies inne

    A moze inaczej: przeciez nie otrzymales zamowionej uslugi, popros
    ich grzecznie o wywiazanie sie z umowy i o zwrot pieniedzy ktore im
    zaplaciles w czasie gdy nie miales zainstalowanej ZAMOWIONEJ uslugi ;).

    Rygel

  • 9. Data: 2003-01-30 12:34:42
    Od: "Crass" <c...@b...pl>

    mialem dokaldnie ten sam problem tyle ze z adsl
    zamiast 512 .rowne 128
    dzwonienie do BOK'u nic dalo,slyszalem dokladnie ta sama odpowiedz ze 512 to
    max a nie cir,ze wszystko jest w porzadeczku,nawet nie raczyli mnie wysuchac
    smigajac po grupach znalazelm posta "masz problem z neo,zagadaj na gg"
    zagadalem,sprawe przedstawilem,
    za 2 dni moj problem zostal rozwiazany :) mam 512 :)
    a caly tpsowy BOK mam z TYLU ! wiekszy by byl z nich pozytek gdyby ....e
    niewazne

    pozdro

  • 10. Data: 2003-01-30 23:01:05
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "Frogesty Rygel" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > A moze inaczej: przeciez nie otrzymales zamowionej uslugi, popros
    > ich grzecznie o wywiazanie sie z umowy i o zwrot pieniedzy ktore im
    > zaplaciles w czasie gdy nie miales zainstalowanej ZAMOWIONEJ uslugi ;).

    Oczywiscie ze tak zrobie. Za instalacje nie maja mi co zwracac (nie wiem po
    co ta faktura korygujaca) bo ja chce wlasnie 1 Mbps ale koniecznie musza mi
    zwrocic za miesieczny abonament w ktorym to zaplacielem za usluge 1 a mialem
    0,5 Mbps.

    --
    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl