  • 1. Data: 2003-01-26 21:46:21
    Temat: stałydostęp do internetu
    Od: "krzysiek" <b...@i...pl>

    Proszę o poradę.Jestem od miesiąca "szczęśliwym" posiadaczem stałego łącza
    do internetu-łącze kablowe.Niestety prędkość jest fatalna.Usługodawca
    obiecuje poprawę.Równocześnie inna firma oferuje dostęp do internetu drogą
    radiową.Czy warto tym tematem się zainteresować czy lepiej cierpliwie czekać
    na poprawę tego pierwszego?

  • 2. Data: 2003-01-27 00:30:17
    Temat: Re: stałydostęp do internetu
    Od: "Tomasz Nidecki (Nidas)" <n...@e...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obiecuje poprawę.Równocześnie inna firma oferuje dostęp do internetu drogą
    > radiową.Czy warto tym tematem się zainteresować czy lepiej cierpliwie

    Heh, na to pytanie nie ma odpowiedzi. Wbrew wielu opiniom lacze "radiowe" (w
    ogolnym tego slowa znaczeniu) wcale nie jest czyms lepszym od tradycyjnego
    lacza a nawet moze byc gorsze. Jest wiele czynnikow okreslajacych jakosc
    lacza: przede wszystkim uslugodawca (lacza jakimi dysponuje), liczba osob
    podpietych do danego lacza, charakter korzystania przez te osoby z dostepu
    do internetu (wiele zalezy od tego czy te osoby poprostu korzystaja ze stron
    www, poczty itp czy moze z szalencza pasja sciagaja liczne dane przy pomocy
    programow p2p takich jak kaza, dc, imesh itp). Nigdy nie nalezy spodziewac
    sie cudow. Najtrudniej jest pogodzic sie z niskimi transferami osobom ktore
    nigdy wczesniej nie korzystaly z internetu (np przez modem). Wielu ludziom
    wydaje sie ze stale lacze oznacza transfery rzedu 100 KB/s i blyskawiczne
    dzialanie wszystkich uslug. Internet jest jednak siecia w ktorej transfery
    zaleza nie tylko od naszego lacza ale rownierz od lacz do ktorych podpiete
    sa serwery internetowe z ktorymi sie laczymy.
    Podsumowujac, lacze radiowe nie musi byc szybsze od tradycyjnego lacza
    kablowego. Z pewnoscia warto sie zainteresowac innym uslugodawca ale nie z
    faktu posiadania przez niego lacza radiowego lecz raczej z uwagi na
    mozliwosc posiadania przez inna firme lepszych lacz bez wzgledu na ich typ.
    Jesli chodzi o poprawe istniejacego lacza to oczywiscie mozna na to poczekac
    (moze uslugodawca boryka sie z jakimis problemami technicznymi i czeka na
    terminy instalacji nowych lacz, urzadzen itp) ale nalezy pamietac ze
    interesem uslugodawcy jest posiadanie jak najslabszych lacz (czyt.
    najtanszych) i udostepnianie ich jak najwiekszej liczbie osob/instytucji -
    wtedy zysk jest oczywiscie najwiekszy.

    Tomasz Nidecki (Nidas)
    http://www.earth.pl

    (rownierz uslugodawca :) )

  • 3. Data: 2003-01-27 00:30:59
    Temat: Odp: stałydostęp do internetu
    Od: "Peefe" <m...@g...pl>

    Użytkownik krzysiek <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b11hq6$o3u$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > obiecuje poprawę.Równocześnie inna firma oferuje dostęp do internetu drogą
    > radiową.Czy warto tym tematem się zainteresować czy lepiej cierpliwie

    Sprawdz gdzie masz taka fatalna lacznosc. Kable szwankuje ?
    Bardziej prawdopodobne, ze lacze uslugodawcy jest totalnie zapchane przez
    zbyt duza liczbe userow. W takim wypadku lacze radiowe nic ci nie pomoze.
    Wez sobie np tracert wp.pl i zobacz gdzie zaczynaja sie opoznienia.
    Jezeli lacze kablowe, reklamuj reklamuj reklamuj. Przepustowac do serwera
    dostepowego powinna byc przeciez normalna sprawa.

    --
    Peefe

    . oświeciło go i w głos zakrzyknął: Zgiń, przepadnij!
    i jeszcze egzarcym dołożył: A bodajeś zdechł, obkurwieńcu!

  • 4. Data: 2003-01-27 08:07:00
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    27 sty 2003 o 01:30 GMT
    Peefe
> [...]
    > zbyt duza liczbe userow. W takim wypadku lacze radiowe nic ci nie pomoze.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Chyba nie przeczytałeś. Co ma zapchanie łącz jednego usługodawcy, do
    jakość Internetu udostrępnianego przez radiolinię przez innego
    usługodawcę?!

    > Wez sobie np tracert wp.pl i zobacz gdzie zaczynaja sie opoznienia.
    > Jezeli lacze kablowe, reklamuj reklamuj reklamuj. Przepustowac do serwera
    > dostepowego powinna byc przeciez normalna sprawa.

    No tak, jeśli jest zagwarantowana w umowie. Zresztą, do routera brzegowego
    chodzi pewnie dobrze, dopiero dalej jeste zapchane, a tam już Ci nikt
    niczego nie zagwarantuje.

    Ja bym na miejscu Krzyśka pogadał ze znajomymi i popytał ich, jak chodzi
    Internet przez te radiolinie. Nic innego nie da się powiedzieć, bo dla
    Ciebie jako usera nie ma szczególnego znaczenia, czy bity płyną do Ciebie
    po kablu, czy lecą w eterze.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2003-01-31 17:29:16
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > obiecuje poprawę.Równocześnie inna firma oferuje dostęp do internetu drogą
    > radiową.Czy warto tym tematem się zainteresować czy lepiej cierpliwie

    łączę się drogą radiową i żadna rewelacja.