  • 1. Data: 2022-02-22 23:31:51
    Temat: ii, coś dla Ciebie :)
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    https://www.onet.pl/styl-zycia/noizz/to-auto-wazy-62
    0-kg-i-moze-zasilic-dom-wyjatkowy-pojazd-studentow-p
    olitechniki/ymplptm,3796b4dc

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 2. Data: 2022-02-23 01:44:19
    Temat: Re: ii, coś dla Ciebie :)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.02.2022 o 23:31, LordBluzg(R) pisze:
    > https://www.onet.pl/styl-zycia/noizz/to-auto-wazy-62
    0-kg-i-moze-zasilic-dom-wyjatkowy-pojazd-studentow-p
    olitechniki/ymplptm,3796b4dc

    Nie mieści się koło kiosku, tam gdzie tylko Twizy :-)

    Swego czasu rozważałem panel na Twizy. Nie miało by to kompletnie sensu
    ekonomicznego, ale przede wszystkim musiałby być rozkładany, bo mały
    samochód to mały dach i mało prądu. To komplikacja a pełne ładowanie
    Twizy w taryfie nocnej to 3zł. Poza tym teraz mamy zimę, energii z
    paneli w grudniu było mniej więcej 1/10 tego co w czerwcu. Czyli zamiast
    ładowania przez 8h pracy trzeba to robić 8h ale ... 2 tygodnie. A gdzie
    jeżdżenie w łikendy? Mam trasę na której w jedną stronę niemal wydoję w
    pełni naładowany akumulator. Powrót za 2 tygodnie? Latem to to by miało
    nawet jakiś sens, ale mizerny. Czerwiec tego roku dał najwięcej energii.
    W lipcu było już 10% mniej, w sierpniu 25. Więc nie róbmy sobie złudzeń,
    że takimi panelami na dachu samochodu naładujemy go. Można położyć
    panele choćby na dachu garażu. Oczywiście nie będzie to mobilne, ale
    przynajmniej realne.

    Z ciekawostek ... samochód wodorowy Politechniki Śląskiej
    http://niusy.pl/@geekweek.interia.pl/aib

  • 3. Data: 2022-02-23 07:38:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    Wednesday, February 23, 2022, 1:44:19 AM, you wrote:

    0-kg-i-moze-zasilic-dom-wyjatkowy-pojazd-studentow-p
    olitechniki/ymplptm,3796b4dc

    ,,Członkowie zespołu przekonują, że podłączając je pod domową sieć
    elektryczną, w pełni naładowany akumulator wystarczyłby na użytkowanie
    domowych sprzętów przez dwa miesiące."

    Zużywam miesięcznie 800 kWh - myślę, że starczyłoby może na dwa dni a
    nie dwa miesiące.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-02-23 11:22:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-02-22 o 23:31, LordBluzg(R) pisze:
    > https://www.onet.pl/styl-zycia/noizz/to-auto-wazy-62
    0-kg-i-moze-zasilic-dom-wyjatkowy-pojazd-studentow-p
    olitechniki/ymplptm,3796b4dc

    Ten ktoś na tylnym siedzeniu woła o ratunek albo próbuje się wydostać...
    T.

  • 5. Data: 2022-02-23 11:24:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > domowych sprzętów przez dwa miesiące."
    >
    > Zużywam miesięcznie 800 kWh - myślę, że starczyłoby może na dwa dni a

    Studenciaki nie mają pojęcia o zużyciu prądu w domu - siedzą przy
    świecach, gotują raz dziennie wodę na chińską zupkę albo parówkę, a
    lodówkę mają za oknem. :-)
    T.

  • 6. Data: 2022-02-23 12:15:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > domowych sprzętów przez dwa miesiące."
    >
    > Zużywam miesięcznie 800 kWh - myślę, że starczyłoby może na dwa dni a

    Jakbyś lampki tylko używał to by starczyło :-)