  • 1. Data: 2012-01-17 13:04:37
    Temat: ile obniżyć cenę auta?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    chciałbym sprzedać grand vitarę z 2009 roku, taka średnia cena
    giełdowa to jakieś 65 tys.
    ale jest kilka powodów dla których cenę zapewne muszę obniżyć
    po pierwsze, auto jest kredytowane, więc ewentualny kupiec musi albo
    przejąć kredyt w tym banku, albo wyłożyć 45 tys na spłatę jeszcze
    przed zakupem, a potem poczekać ze dwa tygodnie na załatwienie
    wszystkiego
    po drugie: w zeszłym roku wjechał gość w tył auta, uszkodzone plastiki
    i wgniecione drzwi pod kołem zapasowym, w serwisie suzuki wymienili
    plastiki i wstawili nowe fabryczne drzwi, w książce żadnego wpisu o
    tym nie ma...
    ogólnie: samochód bez usterek, regularnie serwisowany
    teraz zapytuję: o ile powinienem obniżyć cenę z każdego z tych
    powodów? (opcja zatajenie powodu drugiego nie wchodzi w rachubę)

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2012-01-17 13:25:58
    Temat: Re: ile obniżyć cenę auta?
    Od: grzech <z...@g...com>

    > plastiki i wstawili nowe fabryczne drzwi, w książce żadnego wpisu o
    > tym nie ma...
    > ogólnie: samochód bez usterek, regularnie serwisowany

    A dlaczego chcesz obniżać? Masz kilka nowych, fabrycznych elementów
    które raczej podnoszą wartość autka.
    Gdybyś tego nie naprawiał i obniżył o koszt tej szkody to pewnie autko
    było by już w nowych rękach:)

    grzech
    nyska

  • 3. Data: 2012-01-17 13:46:02
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    g.googlegroups.com...

    >ogólnie: samochód bez usterek, regularnie serwisowany
    >teraz zapytuję: o ile powinienem obniżyć cenę z każdego z tych
    >powodów? (opcja zatajenie powodu drugiego nie wchodzi w rachubę)

    O tyle, ile wystarczy, żeby samochód się sprzedał. Więcej opuszczać nie ma
    sensu.

  • 4. Data: 2012-01-17 13:56:31
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    >Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    yqg.googlegroups.com...
    >chciałbym sprzedać grand vitarę z 2009 roku, taka średnia cena
    >giełdowa to jakieś 65 tys.

    nie sugeruj się "średnią ceną giełdową" tylko zobacz za ile takie auto się
    sprzeda.
    Moja znajoma kupiła w zeszłym roku kredytową Alfe,cena zakupu wyszła taka,
    że ja nie widziałem opłacalności dla sprzedającego. Jedyną zaletą było dla
    niego pozbycie się kredytu,
    bo mniej więcej sprzedaż pokryła kredyt.
    Nowy samochód traci na wartości znaczą swoją część przez pierwszy rok
    użytkowania.
    pozdr.
    gr

  • 5. Data: 2012-01-17 14:06:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > nie sugeruj się "średnią ceną giełdową" tylko zobacz za ile takie auto się
    > sprzeda.

    a to już insza inszość... :-)
    choć nie jest to strasznie pilne, to przymierzyć sie trzeba

    > Jedyną zaletą było dla
    > niego pozbycie się kredytu,
    > bo mniej więcej sprzedaż pokryła kredyt.

    no u mnie sporo zostanie... ale nawet nie patrząc na to, po prostu z
    przyczyn osobistych jestem zmuszony przesiąść się na coś
    skromniejszego... z moich wyliczeń wynika, że nawet spłacenie teraz
    kredytu i zostanie z niewielka gotówka jest bardziej opłacalne niż
    czekanie jeszcze 2 lata na koniec kredytu (2 lata sporych kosztów
    utrzymania, no i niepewność, czy w ogóle dam radę utrzymać...)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2012-01-17 14:07:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przejąć kredyt w tym banku, albo wyłożyć 45 tys na spłatę jeszcze
    >przed zakupem, a potem poczekać ze dwa tygodnie na załatwienie

    To niekoniecznie go odstraszy, niektorzy sie moze nawet uciesza jesli
    beda mieli gotowy kredyt :-)

    Jedna z mozliwosci do sprawdzenia - wystaw za te ~20 tys i dopisz ze
    do splaty jest jeszcze 45 tys kredytu ... moze niska cena przyciagnie,
    jak sie nie sprzeda zawsze mozesz dac drugie ogloszenie z pelna cena
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2012-01-17 14:11:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "GR001" jf3r64$m9h$...@i...gazeta.pl

    > Nowy samochód traci na wartości znaczą swoją część przez pierwszy rok użytkowania.

    Najwięcej (stosunkowo do czasu) traci w pierwszej sekundzie po kupnie. :)

    Ponoć średnio po 3 latach samochód traci połowę swej wartości, zatem
    po 10 latach jest warty 10% wartości początkowej. :) Typowy rozpad
    połowiczny (jak w promieniotwórczości) z trzyletnim okresem półrozpadu.
    Po kilkunastu latach ta prawidłowość traci sens z uwagi na masę
    dodatkowych czynników. :) Po 100 latach samochód jest już
    egzemplem muzealnym -- na przykład. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-01-17 14:14:36
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A dlaczego chcesz obniżać? Masz kilka nowych, fabrycznych elementów
    > które raczej podnoszą wartość autka.

    myślałem, że traktuje się to raczej jako "bity", co oryginał z fabryki
    to oryginał...

    > Gdybyś tego nie naprawiał i obniżył o koszt tej szkody to pewnie autko
    > było by już w nowych rękach:)

    koszt tej szkody wycenił serwis na ponad 15 tys... :-) wiesz, jak się
    robi z czyjegoś OC to nawet niezauważalne zgięcie końca rury
    wydechowej kwalifikuje cały wydech do wymiany... no i te chore ceny...
    plastikowe literki SUZUKI na deklu koła zapasowego, to oddzielna
    pozycja w kosztorysie... 800 PLN...:-)

    zresztą wtedy moje priorytety były inne... teraz na pierwszym miejscu
    koszty, niestety...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2012-01-17 14:19:37
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    >przejąć kredyt w tym banku, albo wyłożyć 45 tys na spłatę jeszcze
    >przed zakupem, a potem poczekać ze dwa tygodnie na załatwienie wszystkiego

    a dlaczego 2 tygodnie?
    wpłacasz kasę na kredyt - bank wydaje Ci zaświadczenie o spłacie - nowy
    właściciel rejestruje
    przynajmniej 2 lata temu tak robiłem. trwało to w sumie 2 dni
    pzdr
    GL

  • 10. Data: 2012-01-17 17:31:05
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > a dlaczego 2 tygodnie?
    > wpłacasz kasę na kredyt - bank wydaje Ci zaświadczenie o spłacie - nowy
    > właściciel rejestruje
    > przynajmniej 2 lata temu tak robiłem. trwało to w sumie 2 dni

    w raiffeisenie (tam mam kredyt) wyjaśnili mi: spłacam, bank ma 5 dni
    na rozliczenie kredytu i wydanie papiera, który wysyłają poleconym,
    jak poczta dojdzie, to idę z tym papierem do wydziału komunikacji,
    gdzie wykreślam bank jako współwłaściciela, dopiero wtedy mogę
    oficjalnie sprzedać auto... dodając weekendy i święta, wychodzi jakieś
    dwa tygodnie...

    pozdrawiam
    s_13