  • 1. Data: 2011-06-06 20:04:04
    Temat: Re: ile pamieci
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:e4dqu6p4mal2pfpipujqu216t34e4ds6q6@4ax.com...

    > wiem wiem - pamiec teraz taka droga ze nie warto pytac ... ale w
    > zasadzie ile RAM wymaga przecietny uzytkownik ?
    > Jakos nie chce mi sie wierzyc zeby 4GB, no bo co tam trzymac ?

    To troche zalezy od systemu operacyjnego :)

  • 2. Data: 2011-06-06 20:04:44
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > wiem wiem - pamiec teraz taka droga ze nie warto pytac ... ale w
    > zasadzie ile RAM wymaga przecietny uzytkownik ?
    > Jakos nie chce mi sie wierzyc zeby 4GB, no bo co tam trzymac ?
    >

    > no dobra - przecietny uzytkownik: windows+IE+word+excel+MS
    > Live+winamp+przegladanie zdjec ze swojego 20M aparatu+ogladanie filmu
    > - ale to juz alternatywnie z reszta ...
    >
    > No dobra - powiedzmy ze student i visual studio odpala ..
    >
    > Nawet z zajecie 1GB trudno mi uwierzyc ..

    Dla dos'u/win3.1 wystarczy 4-8MB. Jest tam word/excel itp

  • 4. Data: 2011-06-06 20:26:30
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-06 22:04, Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

    > Dla dos'u/win3.1 wystarczy 4-8MB. Jest tam word/excel itp

    Przeginasz, dla DOSu starczało 512kB, 640 było normą a jak
    ktoś miał więcej to trzeba było kombinować żeby jakoś to
    wykorzystać.
    Starych windowsów nie pamiętam ale im chyba 1MB wystarczał.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-06-06 20:36:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 06 Jun 2011 22:26:30 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Przeginasz, dla DOSu starczało 512kB, 640 było normą a jak ktoś miał
    > więcej to trzeba było kombinować żeby jakoś to wykorzystać.
    > Starych windowsów nie pamiętam ale im chyba 1MB wystarczał.
    4. Ze wskazaniem na 8-16.

  • 6. Data: 2011-06-06 20:53:20
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Przeginasz, dla DOSu starczało 512kB,

    Owszem nie, przy 512 KB *wolnej* pamięci sporo programów potrafiło już
    wydziwiać, dopiero ~620 kB wolnej pamięci konwencjonalnej (po upchnięciu
    DOS-a i sterowników w UMB) dawało odpowiedni komfort. Zresztą w schyłkowym
    okresie DOS-a większość programów (zwłaszcza gier) i tak wymagało pamięci
    EMS lub XMS, tak więc już komputery 386 na dzień dobry wyposażano w minimum
    2 MiB. 1 MB (wbudowanych) miało na pokładzie już poczciwe AT/286.

    > 640 było normą a jak ktoś miał więcej to trzeba było kombinować żeby
    > jakoś to wykorzystać.

    Kombinowało się nie po to, żeby te 640 KiB wykorzystać, tylko po to, żeby je
    zwolnić ;->

    > Starych windowsów nie pamiętam ale im chyba 1MB wystarczał.

    Windows 3.0 jeszcze z 1 MiB mi chodziło, aczkolwiek kulawo, bo w trybie
    standardowym (AT/286), natomiast już 3.1/3.11 na 386 bez 4 MiB to była
    porażka.

    JoteR

  • 7. Data: 2011-06-06 20:58:43
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Przeginasz, dla DOSu starczało 512kB, 640 było normą

    Co Ty gadasz, przecież "640 KB wystarczy każdemu"

    :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-06-06 21:16:24
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-06 22:36, Smok Eustachy wrote:

    > 4. Ze wskazaniem na 8-16.

    Wowczas dyski byly bardzo wolne, smartdrv (czyli tzw cache robil
    kolosalna roznice, a tu warto bylo miec ram>1MB)

    Windowsy 3.1 mialy juz pamiec wirtualna i wykorzystywaly obszar poza 1MB.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 9. Data: 2011-06-06 21:33:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.06.2011 23:16, Rafał Łukawski pisze:
    > Windowsy 3.1 mialy juz pamiec wirtualna i wykorzystywaly obszar poza 1MB.

    3.0 też... i 386/2.x też :) A w pewnym sensie nawet 1.x :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2011-06-06 21:37:15
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/06/2011 9:18 PM, J.F. wrote:

> [...]
    > - ale to juz alternatywnie z reszta ...
    >
    > No dobra - powiedzmy ze student i visual studio odpala ..
    >
    > Nawet z zajecie 1GB trudno mi uwierzyc ..

    Sam Skype w Windows XP zuzywa ponad 250 MB RAM, to samo Firefox,
    Thunderbird 170 MB.

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org