  • 91. Data: 2011-05-17 11:27:12
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 17, 11:38 am, "Przemek O." <p...@o...eu> wrote:

    > ??? Czyżbyś pisał aplikację prototypując i to bez projektu?

    Jest taka szkoła myślenia jak Agile, która głosi, że tak jest lepiej.

    I ja np. zasadniczo się z tym zgadzam.

  • 92. Data: 2011-05-17 11:28:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 17, 12:16 pm, Marcin Kral <k...@p...na.onecie> wrote:

    > Może po to, żeby potrafił debuggować/roziązywać problemy "wyciekające"
    > poza abstrakcję maszyny wirtualnej (tak, zdarzają się takie).

    Jakie?

    > Praca z WinDBG/gdb bez podstawowej znajomości asmeblera wydaje mi się
    > niemożliwa.

    E tam, pracowałem kiedyś z gdb i normalnie pokazywało mi kod źródłowy.

  • 93. Data: 2011-05-17 11:34:17
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-05-17 12:39, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Rozumiem, że jak mam GC i JIT chodzące na x86, to muszę znać assemble
    > x86, ale żeby zrozumieć jak to działa na ARM, to muszę znać assembler
    > ARM?

    Do zrozumienia wystarczy dokumentacja. Jednak jakbyś chciał rozwiązać
    problem z GC/JIT występujący na ARM to pewnie znajomość assembly ARM się
    przyda.

    PS. AFAIK Mono ma osobną implementację JIT i GC na ARM. Nie wiem jak MS
    i Compact .NET

    Marcin Kral

  • 94. Data: 2011-05-17 11:38:57
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 17, 12:34 pm, Marcin Kral <k...@p...na.onecie> wrote:

    > Do zrozumienia wystarczy dokumentacja. Jednak jakbyś chciał rozwiązać
    > problem z GC/JIT występujący na ARM to pewnie znajomość assembly ARM się
    > przyda.

    Tzn. jeśli procujesz w MS albo robisz w projekcie Mono i rozwiązujesz
    problemy z JIT to zapewne tak. Jeśli tworzysz aplikacje w .NET, to nie
    bardzo sobie to wyobrażam. Ale też nie mam w tym żadnej praktyki, więc
    pytam o przykład.

  • 95. Data: 2011-05-17 11:40:22
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Jest taka szkoła myślenia jak Agile, która głosi, że tak jest lepiej.
    >
    > I ja np. zasadniczo się z tym zgadzam.

    Agile, scrum, te wszystkie nowe "wynalazki" powodują tylko to, że
    aplikacje stają się coraz mniej używalne, coraz więcej w nich błędów.
    Dołóż do tego jeszcze XP, a masz murowaną katastrofę.

  • 96. Data: 2011-05-17 11:44:51
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-05-17 13:28, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Jakie?

    Pierwszy, lepszy link:
    http://weblog.ikvm.net/PermaLink.aspx?guid=7dece396-
    5233-4f82-9925-a2edcb400ec0

    W Mono tego typu kwiatki zdarzaja się częściej.

    > E tam, pracowałem kiedyś z gdb i normalnie pokazywało mi kod źródłowy.

    Do JIT-owanych metod?

    Marcin Kral

  • 97. Data: 2011-05-17 12:08:22
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    W dniu 2011-05-17 13:38, Andrzej Jarzabek pisze:

> [...]
    > problemy z JIT to zapewne tak. Jeśli tworzysz aplikacje w .NET, to nie
    > bardzo sobie to wyobrażam. Ale też nie mam w tym żadnej praktyki, więc

    Zgadzam się, że są to marginalne problemy. Niemniej zdarzyło mi się parę
    razy w życiu podglądać/debugować JIT-code metody. Nawet aktualnie mam na
    "wokandzie" jeden StackOverflowException, który leci nie z zarządzanego
    kodu, a gdzieś spod spodu i praca bez znajomości eip, esp, flag itp.
    była by mocno utrudniona.

    AFAIR - był na plpc wątek o braku inlinowania metod przez JIT i tez bez
    asm się nie obyło.

    Marcin Kral

  • 98. Data: 2011-05-17 12:22:56
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-17 13:27, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Jest taka szkoła myślenia jak Agile, która głosi, że tak jest lepiej.

    Jeśli jest lepiej, to dlaczego najczęściej występuje z XP lub jego
    częścią pair programming???

    Ile projektów prowadziłeś stosując Agile, że się z tym zgadzasz?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 99. Data: 2011-05-17 12:27:23
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 17, 12:40 pm, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
    wrote:

    > Agile, scrum, te wszystkie nowe "wynalazki" powodują tylko to, że
    > aplikacje stają się coraz mniej używalne, coraz więcej w nich błędów.
    > Dołóż do tego jeszcze XP, a masz murowaną katastrofę.

    A jakie masz źródła informacji, że tak jest? Bo ja, chociaż sam nigdy
    w ten sposób nie pracowałem, to całe doświadczenie mówi mi, że to są
    bardzo dobre praktyki, zwłaszcza XP. Spotkałem się też z firmami
    praktykującymi takie rzeczy przy produkcji oprogramowania, od którego
    wymagana jest stosunkowo duża niezawodność, i jakoś tam sobie radzą.

  • 100. Data: 2011-05-17 12:34:05
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 17, 1:22 pm, "Przemek O." <p...@o...eu> wrote:

    > Jeśli jest lepiej, to dlaczego najczęściej występuje z XP lub jego
    > częścią pair programming???

    Podobno dlatego, że tak jeszcze lepiej.

    > Ile projektów prowadziłeś stosując Agile, że się z tym zgadzasz?

    Nie prowadziłem żadnego, ale robiłem w takich, w których robiono
    design up front, pracę na podstawie specyfikacji funkcjonalnej itd. i
    wiem jaka to kupa i ile się przy tym traci czasu.