  • 1. Data: 2012-06-20 14:31:23
    Temat: "inna" śruba w japończyku
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwór do montażu haku w podłużnicy mojej
    Toyoty.
    Ani M8 ani M10 ani M12 nie pasuje.
    Czy te otwory mogą być nagwintowane pod jakieś inne śruby, jakieś
    japońskie, calowe, czy drobnozwojowe gwinty?

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2012-06-20 14:40:25
    Temat: Re: "inna" śruba w japończyku
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-20 14:31, Lagod pisze:
> [...]
    > Czy te otwory mogą być nagwintowane pod jakieś inne śruby, jakieś
    > japońskie, calowe, czy drobnozwojowe gwinty?

    Nie wiem jak w tej Toyocie, ale tak - gwinty są różne w rożnych
    samochodach. Zastanawiam się, czy chociaż w ramach marki są te same
    w różnych modelach.

  • 3. Data: 2012-06-20 15:03:39
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > Czy te otwory mogą być nagwintowane pod jakieś inne śruby, jakieś
    > japońskie, calowe, czy drobnozwojowe gwinty?

    Nie ma tam lewego gwintu?

  • 4. Data: 2012-06-20 15:13:09
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > Czy te otwory mogą być nagwintowane pod jakieś inne śruby, jakieś
    > japońskie, calowe, czy drobnozwojowe gwinty?

    bo wkrecasz zapewne z gwintem o skoku 1,5 a tam bedzie 1,25.

  • 5. Data: 2012-06-20 15:14:49
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-06-20 15:03, Grzegorz Prędki pisze:
    > Nie ma tam lewego gwintu?

    A nie wiem.. Możliwe to? W jakim celu?

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2012-06-20 17:05:22
    Temat: Re:
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał(a):

    Nie wiem, czy zawsze ale zwykle ucha holownicze mają gwint lewoskrętny o
    specjalnym profilu i różnym skoku.
    W różnych autach (model, rocznik) są różne gwinty.

    To jest dla bezpieczeństwa celowo zrobione tak, aby nie wkręcać jakiejś
    gówn..nej śruby tylko porządne ucho z homologacją producenta.

  • 7. Data: 2012-06-20 17:47:19
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Lagod wrote:
    > Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwór do montażu haku w podłużnicy
    > mojej Toyoty.

    ja w toyocie wykręciłem fabryczne śruby i wkręciłęm śruby dłuższe od haka i
    bez problemu

  • 8. Data: 2012-06-20 19:19:16
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-06-20 17:47, Arbiter pisze:

    > ja w toyocie wykręciłem fabryczne śruby i wkręciłęm śruby dłuższe od haka i
    > bez problemu

    wszystko zależy od siły i jakości użytych śrub :P

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 9. Data: 2012-06-20 20:52:16
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Artur Maśląg* w wiadomości news:jrsgbs$55m$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > Nie wiem jak w tej Toyocie, ale tak - gwinty są różne w rożnych
    > samochodach. Zastanawiam się, czy chociaż w ramach marki są te same
    > w różnych modelach.

    Czasem nawet te same modele mają różne gwinty, kiedyś raz na jakiś czas
    holowałem jakiegoś Combolota i uchwity nie zawsze pasowały pomiędzy autami,
    a auta różniły się o 2-3 lata wiekiem.

    Pozdr

  • 10. Data: 2012-06-20 21:11:49
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

> [...]
    > Ani M8 ani M10 ani M12 nie pasuje.
    > Czy te otwory mogą być nagwintowane pod jakieś inne śruby, jakieś japońskie,

    W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie jest to lewy gwint. W wielu autach tak jest.

    Krzychu