  • 1. Data: 2019-03-25 12:18:44
    Temat: inwigilacja permanentna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    FB prawie nie uzywam ... ale konto mam, a nawet kilka.

    I tak widze, ze ostatnio proponuje mi znajomych z miast, w ktorych
    przelotnie bylem.

    niby nic dziwnego, ale:
    -FB na telefonie nie uzywam. Nawet nie mam ... ale moze sie gdzies
    schowal, na pewno nie byl ustawiany.
    -konta FB sa bez nr telefonu,
    -konta e-mail do nich nie sa do telefonow podpiete, obluguje z
    komputera domowego.

    No i skad ten **** wie, gdzie bylem ?

    -znajomi mieli w gdzies kontaktach moj e-mail i nr telefonu, wiec
    powiedzmy, ze FB moj nr telefonu zna/moze sie domyslac.
    -a aplikacje na smartfonie znaja nr telefonu ? Telefon go chyba sam
    nie zna, tak ogolnie rzecz ujmujac.

    -w przegladarkach moglem sie z rzadka posluzyc ktoryms z tych adresow
    e-mail,
    -telefon w domu korzysta z wifi i z tego samego adresu IP co i
    komputer, wiec mozna jakos przegladarki skojarzyc.

    -ktoras z apek bankowych raportuje do FB ?

    J.

  • 2. Data: 2019-03-25 12:59:38
    Temat: Re: inwigilacja permanentna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-25 o 12:18, J.F. pisze:

    > FB prawie nie uzywam ... ale konto mam, a nawet kilka.

    I posiadanie przynajmniej jednego konta wystarczy aby cię skutecznie
    rozpoznać. Bo śledzić to i tak śledzą wszystkich.

> [...]
    > wiec mozna jakos przegladarki skojarzyc.
    >
    > -ktoras z apek bankowych raportuje do FB ?

    Logowałeś się na jakąś stronę ze szpiegiem od FB będąc w tym mieście.
    Ściągałeś dane mobilne telefonem będąc w tym mieście.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-03-25 14:35:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Logowałeś się na jakąś stronę ze szpiegiem od FB będąc w tym mieście.
    >Ściągałeś dane mobilne telefonem będąc w tym mieście.

    telefonem moglem rozne rzeczy robic, ale przypominam - tam nie mam FB.
    A moze i gdzies jest ... ale nie powinien wiedziec jaki telefon ma nr.

    logowanie na strone www ... moglo sie zdarzyc, ale raczej na bankową,
    no chyba ze na poczte onetu.
    Niektore banki bardzo lubia FB, to moze i cos tam odpalily :-)

    Hm, a moze skorzystac z RODO i przejrzec dane ?

    J.

  • 4. Data: 2019-03-25 17:54:43
    Od: p...@g...com

    https://noizz.pl/big-stories/dzien-bezpiecznego-inte
    rnetu-co-wie-o-tobie-facebook-sciagnij-dane-i-sprawd
    z/rgh8kw4

    Wiemy o tobie wszystko ;-)

  • 5. Data: 2019-03-25 18:06:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-25 o 14:35, J.F. pisze:

    > telefonem moglem rozne rzeczy robic, ale przypominam - tam nie mam FB.
    > A moze i gdzies jest ... ale nie powinien wiedziec jaki telefon ma nr.

    Przegapiłeś kilka głośnych afer z FB i telefonami ludzi którzy mają tam
    konta.

    > logowanie na strone www ... moglo sie zdarzyc, ale raczej na bankową, no
    > chyba ze na poczte onetu.
    > Niektore banki bardzo lubia FB, to moze i cos tam odpalily :-)

    Wystarczy że wlazłeś na stronę z ciasteczkami do FB.
    Strony onetu siały tym gównem jak kiedyś sprawdzałem.

    > Hm, a moze skorzystac z RODO i przejrzec dane ?

    Kiedy zrozumiecie że google czy FB nie jest po to żeby wam robić
    dobrze tylko że by zarabiać na informacjach jakie wam wydrą?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-03-25 20:53:10
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/03/2019 11:18 AM, J.F. wrote:
> [...]
    > wiec mozna jakos przegladarki skojarzyc.
    >
    > -ktoras z apek bankowych raportuje do FB ?

    Nie trzeba miec konta. Kazda strona ktora ma przycisk facebook, twitter,
    itp... zbiera dane o odwiedzajacych.

  • 7. Data: 2019-03-25 21:22:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-25 o 20:53, 2late pisze:

    > Nie trzeba miec konta. Kazda strona ktora ma przycisk facebook, twitter,
    > itp... zbiera dane o odwiedzajacych.

    Hmm, zapomniałeś jeszcze o apkach, które do logowania używają FB i
    działają jako serwis dodatkowo zbierając dane z GPS. Ja zawsze używam
    innego adresu e-mail w tych apkach a jak nie posiadają możliwości
    utworzenia konta to nie używam. Do FB mam inne konto e-mail kompletnie
    niezwiązane z Google i przynajmniej FB mnie nie śledzi...w sensie że nie
    mam dziwnych propozycji/skojarzeń. Do tego na FB nie podaję nr
    telefonu...pomimo że FB podaje mój numer (zna), którego nigdy im nie
    udostępniałem i chce potwierdzenia ale odmawiam. Trzeba tego pilnować
    jednak. Wyrażenie zgody na coś pociąga konsekwencje.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 8. Data: 2019-03-25 23:58:18
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 25.03.2019 18:06, RadoslawF wrote:
    > W dniu 2019-03-25 o 14:35, J.F. pisze:
    > Przegapiłeś kilka głośnych afer z FB i telefonami ludzi którzy mają tam
    > konta.
    Nie tylko tych, którzy mają tam konta. Warto poczytać też o tzw. "shadow
    profiles" (nie jestem pewien, czy jest na to polskojęzyczne określenie).

  • 9. Data: 2019-03-26 00:27:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-25 o 23:58, mrvtktjv pisze:

    > Nie tylko tych, którzy mają tam konta. Warto poczytać też o tzw. "shadow
    > profiles" (nie jestem pewien, czy jest na to polskojęzyczne określenie).

    Jeśli masz na myśli osoby bez kont to chyba nie mają metody na
    ustalenie ich tożsamości i powiązanie z telefonem. Ale może czegoś
    nie wiem i jednak mają.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2019-03-27 18:44:28
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 26.03.2019 o 00:27, RadoslawF pisze:
    > Jeśli masz na myśli osoby bez kont to chyba nie mają metody na
    > ustalenie ich tożsamości i powiązanie z telefonem.

    Ależ wcale nie potrzeba. Im jest potrzebne tylko wiedzieć, czy osoba o
    identyfikatorze XYZ123QWE jest zainteresowana ubrankami dla niemowląt,
    tuningiem Łady, wycieczkami w okolice równikowe, czy narzędziami
    ogrodowymi. A czy to jest Jarosław K, czy Arnold B, to generalnie nie
    jest istotne.

    --
    Alf/red/